noo.ma pozyskuje pierwszą rundę finansowania od funduszu bValue

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

noo.ma pozyskuje pierwszą rundę finansowania od funduszu bValue

Udostępnij:

Dla marki noo.ma nowy rok rozpoczął się owocnie. Spółka pozyskała pierwszą w swojej historii rundę finansowania od polskiego funduszu bValue.
Fot: ATBO: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/brazowa-biala-i-niebieska-deska-drewniana-245208/

noo.ma została założona w 2017 r., a 5 lat później osiągnęła przychód netto na poziomie około 35 mln zł. Marka ma ofertę mebli i akcesoriów do wnętrz mieszkalnych i komercyjnych. Dotychczas dostarczyła produkty do ponad 40 000 klientów detalicznych w 20 krajach oraz biznesowych (w tym, m.in. Oysho, Nike, Isabel Marant, Hilton, Gymshark, Santander, COS, BMW, Allianz).

Wyróżnikami spółki są między innymi: niepopularny w branży wyposażenia wnętrz model biznesowy D2C oparty o e-commerce, performance marketing i całkowity insourcing (z wyłączeniem produkcji) oraz szczególny nacisk na ekologię i zrównoważony rozwój. Środki zainwestowane przez bValue zostaną przeznaczone na rozbudowę zespołu, kompleksowy rozwój oferty produktowej, istotne zwiększenie stanów magazynowych, rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych oraz uruchomienie sprzedaży stacjonarnej.

– Jesteśmy podekscytowani tą nową ścieżką rozwoju noo.ma, która do tej pory była bootstrapowana. Widzimy ogromny potencjał tej współpracy, nie tylko ze względu na nowe możliwości rozwoju marki, ale również dlatego, że wraz z bValue mamy bardzo spójne postrzeganie biznesu na wielu polach – Damian Goliński, CEO i cofounder noo.ma.

bValue Fund inwestuje w noo.ma

bValue Fund to polska spółka zarządzająca funduszami venture capital oraz private equity, inwestującymi w firmy technologiczne w Europie Środkowej i Wschodniej. bValue oferuje nie tylko kapitał, ale także unikalną kombinację wsparcia strategicznego i operacyjnego. Obecnie firma zarządza dwoma funduszami Growth Equity o wartości 100 mln euro oraz early stage o wartości 20 mln euro. bValue zainwestowało dotychczas w ponad 35 spółek, będąc pierwszym inwestorem takich firm jak: Tidio, Spin.ai, YourKaya, Senuto, Shoplo czy PushPushGo.

– Polski sektor meblarski jest bardzo silny i od dłuższego czasu szukaliśmy firmy sprzedającej bezpośrednio do klientów indywidualnych. Analizowaliśmy wiele firm w tym sektorze, jednak noo.ma wyróżnia się od innych przede wszystkim swoim unikalnym designem, koncentracja sprzedaży na klientach indywidualnych na rynkach zagranicznych, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami w logistyce produkcji, jak i samej dostawy. Najważniejsze jest jednak to, że wraz z założycielami mamy wspólną wizję następnych kroków noo.ma w rozwoju i skalowania organizacji. noo.ma to unikalne połączenie biznesu z tradycyjnej gospodarki opartego o zdrowe marże oraz startupu z ukierunkowaniem na wzrost poprzez innowacje, gdzie nasz kapitał umożliwi zwiększenie skali działalności w zrównoważony sposób i na dodatniej marży – mówi Marcel Animucki principal bValue Fund.