Firma stawia sobie za cel wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji nagrywania wideo koncertów muzyki klasycznej na żywo. Co najważniejsze – AI w tym przypadku nadal w centrum uwagi stawia człowieka, który przygotowuje reżyserię każdego koncertu. Technologia odpowiedzialna jest za identyfikację w czasie rzeczywistym każdego momentu muzycznego wykonywanego na żywo. Dzięki połączeniu algorytmu z kamerami możliwe jest pełne zautomatyzowanie procesu produkcyjnego.
Technologia została opracowana w Polsce we współpracy z firmą QED Software, liderem technologii AI.
Algorytm pozwala na analizę i śledzenie muzyki wykonywanej na żywo
Powstawał w latach 2021-2022 we współpracy z takimi instytucjami jak Lucerne Festival, Iceland Symphony Orchestra. Swoją amerykańską premierę technologia miała miejsce w kwietniu 2022 roku przy współpracy z Lubbock Symphony Orchestra w Teksasie.
– Szczególnie ważne jest dla nas nawiązanie współpracy z tak prestiżowymi instytucjami jak Curtis Institute of Music i Louisville Orchestra. To dowód na to, że nasza firma staje się integralną częścią dalszego rozwoju branży muzyki klasycznej z wykorzystaniem nowych technologii – powiedział Jakub Fiebig, CEO OnstageAI, Inc.
Plany zastosowań Onstage AI
Automatyzacja produkcji wideo z koncertów muzyki klasycznej jest tylko jednym z możliwych zastosowań technologii OnstageAI. W przyszłości możliwe będzie automatyzowanie wszystkich działań scenicznych zależnych od dźwięku wykonywanego na żywo – wyświetlania napisów w operze, sterowania oświetleniem, ruchu kurtyn czy zmian stron partytur muzycznych.
– Dzięki doświadczeniu QED Software z zakresu badań i rozwoju opracowaliśmy algorytm z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwalający branży muzycznej wykonać technologiczny krok w przyszłość. Niezwykle ważną rolę w jego rozwoju odegrała unikalna wiedza i doświadczenie naszych deweloperów z zakresu akustyki i uczenia maszynowego – dodał Dominik Ślęzak, CEO QED Software.
Dzięki tym partnerstwom OnstageAI zamierza kontynuować rozwój swojej technologii i nawiązywanie nowych silnych globalnych partnerstw.
Uwaga – to wszystko, czego potrzebujemy. Sztuczna inteligencja w e-commerce
Brand safety czy sztuczna inteligencja – czeka nas ciekawy i pełen wyzwań rok 2023
Polscy naukowcy nauczyli sztuczną inteligencję rozwiązywać złożone problemy