Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
Oferujemy technologię analizy behawioralnej nie tylko dla banków, instytucji finansowych, ale także licencjonujemy rozwiązania Machine i Deep Learningowe w sektorze ubezpieczeniowym, gamingowym czy e-commerce.
500 000 zł MRR
Do końca 2021 roku osiągniemy ponad 500 000 zł MRR. Jesteśmy już obecni na rynku polskim, ukraińskim i czeskim. Za chwilę, bo w I kwartale 2022 roku, wchodzimy do Hiszpanii. Następnym krokiem jest rozpoczęcie działalności operacyjnej w USA i Meksyku. Na wiosnę planujemy przenieść siedzibę do Doliny Krzemowej, skąd będziemy podejmować wszelkie najważniejsze decyzje. Jesteśmy wyceniani na setki milionów złotych, a status upragnionego jednorożca jest coraz bliżej.
Wracając do historii, bo nie każdy może ją znać – epeera wymyśliliśmy w 2018 roku z naszym magikiem jak go sam nazywam, Marcinem Bierutem, piastującym funkcję CTO. Początkowo epeer był firmą P2P lendingową, wyróżniająca się użyciem scoringu behawioralnego w ocenie ryzyka kredytowego.
Kolejnym krokiem w rozwoju było odpisanie umowy inwestycyjnej z Tarasem Pylypiukiem, z którym rozpoczęliśmy działalność na Ukrainie. Prowadziliśmy wiele rozmów z potencjalnymi inwestorami. Czuliśmy też duże wsparcie ze strony Evig Alfa – funduszu inwestycyjnego, który jako pierwszy zaufał w nasz projekt (dziękujemy!). Z kolei w listopadzie epeer pozyskał czeskiego inwestora – mowa o Lighthouse Ventures.
Ocena rzetelności kredytowej
Kluczowym momentem, który zmienił naszą perspektywę było opublikowanie w maju 2021 r. informacji na temat efektywności naszej technologii. Okazało się, że jesteśmy w stanie w 95% przewidzieć rzetelność kredytową naszych użytkowników. W chwili udzielenia pożyczki wiemy, czy dana osoba spłaci ją w terminie czy spłaci z opóźnieniem.
No i wtedy dopiero się zaczęło! Spaliśmy po kilka godzin, prowadziliśmy kilkadziesiąt rozmów dziennie z potencjalnymi partnerami i inwestorami. Strefa czasowa naszych rozmówców była nieistotna. Kiedy pandemia trochę ustąpiła, zaczęliśmy być obecni na offline’owych eventach, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy w naszych rodzinnych Katowicach, Take Off w Stambule czy na Web Summit w Lizbonie.
Na drodze do zdobycia statusu jednorożca, podczas Unicorn’s Battle, poznaliśmy inwestorów z Lighthouse Ventures z Pragi, dużego europejskiego funduszu inwestycyjnego. Jesteśmy pewni, że wspólnie z naszymi nowymi czeskimi partnera osiągniemy kolejny krok milowy w rozwoju epeera, jakim jest rozpoczęcie licencjonowania technologii do globalnych graczy.
Podbić rynek
Nasze plany na 2022 r. to podbicie rynku ubezpieczeniowego, gamingowego czy e-commerce. To będą zupełnie inne, nowe wyzwania i w związku z tym zwiększy się skład naszej epeerowej drużyny o kolejnych specjalistów. Niezmiennie jednak dział Bussiness Developementu będzie kierowany przez osobę, która przeszła bardzo długą drogę od launchu epeera na Helu po ostatnie rundy finansowe.
Przeczytaj również Tworzenie biznesu od zera, zwłaszcza opartego na technologii, to niekończąca się seria przeszkód – Maciej Jarząb (epeer)
Mowa o Jakubie Bąbelku (Chief Business Officer), który był pierwszym biznesowym pracownikiem grupy i miał bardzo istotny wpływ na rozwój naszego startupu. Za komunikację marketingową odpowiedzialny od samego początku jest i będzie Łukasz Jurkiewicz z zespołem Agencji PR Pan Pikto. Dołączył do nas także Stefan Michalik, który będzie pełnić funkcję Chief Strategy Officer dla całej grupy.
Chciałbym, aby 2022 r. był rokiem jeszcze szybszego rozwoju epeera, a być może nawet uzyskania upragnionego statusu jednorożca. Jestem przekonany, że będziemy obecni na sześciu rynkach, stając się tym samym globalną firmą technologiczną. Już niebawem ogłosimy pierwszych, dużych klientów, dla których będziemy implementować nasze przełomowe rozwiązania. Zapraszamy zatem do uważnego śledzenia naszych kolejnych kroków! Dopiero się rozkręcamy!
–
Autor: Maciej Jarząb, CEO epeer