Pierwszy jednorożec wśród femtechów: Flo Health w serii C z finansowaniem 200 mln dolarów na zdrowotną aplikację dla kobiet

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Pierwszy jednorożec wśród femtechów: Flo Health w serii C z finansowaniem 200 mln dolarów na zdrowotną aplikację dla kobiet

Udostępnij:

Flo Health, jedna z pierwszych na świecie aplikacji zdrowotnych dla kobiet, pozyskała ponad 200 milionów dolarów w ramach inwestycji serii C od General Atlantic. Ta mniejszościowa inwestycja zwiększa wycenę Flo powyżej 1 miliarda dolarów. W ten sposób femtech zyskuje status jednorożca.

Doceniają inwestorzy i… redakcja Time

Stworzona przez startup aplikacja ma służyć wspieraniu kobiet przy wielu zdrowotnych wyzwaniach, takich jak menstruacja, ciąża czy menopauza. Poprzez zaangażowanie ponad 120 lekarzy i ekspertów, platforma Flo oferuje także monitorowanie cyklu i owulacji. Użytkowniczki aplikacji mogą korzystać z niej do diagnozowania ponad 70 objawów. Aplikacja zapewnia również treści, mające pomóc w lepszym zrozumieniu swojego stanu zdrowia czy samopoczucia. Dodatkowo, Flo to spersonalizowane eksperckie porady na temat zdrowia użytkowniczek, codzienne treści serwowane w graficznej formie czy dostęp do prywatnej cyfrowej społeczności dyskusyjnej, skupionej wokół tematów związanych ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. W 2023 roku Flo uruchomiło aplikację „Flo for Partners”, która umożliwia użytkownikom edukowanie i wzmacnianie pozycji swoich partnerów dzięki naukowym spostrzeżeniom na temat ich zdrowia menstruacyjnego i reprodukcyjnego.

Znaczenie aplikacji docenili dziennikarze Time: w 2023 roku jej opcję „Anonymous Mode” – stworzoną z myślą o ochronie wrażliwych informacji dotyczących zdrowia reprodukcyjnego – uznali za jeden z najlepszych wynalazków w obszarze opieki zdrowotnej.

Zwiększyć grono użytkowniczek i zespół femtechu

Jak twierdzą przedstawiciele femtechu, współpraca z General Atlantic ma „pomóc Flo wejść w kolejną fazę rozwoju” dotyczącą rozszerzeniu grupy użytkowniczek o „nowe segmenty użytkowników, w tym okres menopauzy i menopauzy”. Startup już ogłosił, że w związku z pozyskaną inwestycją zamierza zwiększyć zatrudnienie w dziale badawczo-rozwojowym.

Flo na status jednorożca pracował przez ostatnie osiem lat. Od czerwca br. firma obsługuje prawie 70 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i blisko 5 milionów płatnych subskrybentów. Zespół Flo prognozuje w oficjalnych komunikatach, że „rezerwacje brutto Flo na 2024 rok mają przekroczyć 200 milionów dolarów”. To miałoby oznaczać wzrost o około 50% rok do roku.

– Osiągnięcie statusu jednorożca jest kamieniem milowym dla Flo i całej branży femtech – powiedział Dmitry Gurski, współzałożyciel i dyrektor generalny Flo Health. – Kiedy założyliśmy Flo, zidentyfikowaliśmy ogromną lukę w usługach zdrowotnych dla kobiet. Teraz jesteśmy liderem globalnego ruchu, którego celem jest uczynienie zdrowia kobiet priorytetem na całym świecie.

Dyrektor generalny femtechu zwrócił uwagę na to, że pozyskana inwestycja General Atlantic posłuży w upowszechnieniu Flo Health zwłaszcza w słabo rozwiniętych regionach. – Pomagamy już setkom milionów użytkowniczek, a naszym celem jest dotarcie do miliarda kobiet poprzez nasz globalny program prospołeczny. Inicjatywa ta zapewnia bezpłatny dostęp do Flo Premium w 66 krajach, w tym w Indiach, Indonezji i Nigerii. Z tej opcji skorzystało już prawie 12 milionów kobiet – zaznacza Gurski.

Niedopuszczalny zdrowotny status quo

– Ta inwestycja przyspiesza misję Flo polegającą na zrewolucjonizowaniu zdrowia kobiet – komentuje Anna Klepchukova, dyrektorka medyczna Flo Health. – W porównaniu do mężczyzn, kobiety spędzają do 25% więcej swojego życia w złym stanie zdrowia. Czujemy się zobowiązani do zmiany tego niedopuszczalnego status quo. Służymy jako narzędzie do opieki profilaktycznej i edukacji zdrowotnej, pomagając naszym użytkowniczkom wcześnie rozpoznać potencjalne problemy i zachęcając do proaktywnego zarządzania opieką zdrowotną. W USA już 1 na 4 kobiety korzysta z Flo, dlatego nasza platforma może wprowadzić zdrowie kobiet w XXI wiek, zachowując jednocześnie najwyższe standardy wiarygodności medycznej, prywatności danych i zaufania użytkowników.

W ramach transakcji, Tanzeen Syed, dyrektor zarządzający i szef działu Consumer Internet and Technology w General Atlantic, oraz Jessie Cai, dołączą do zarządu Flo.  W procesie pozyskania kapitału Flo Health doradzała firma GP Bullhound. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia.

Czytaj także: