PKO Bank Polski wykorzystuje AI, aby dopasować ofertę do klientów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PKO Bank Polski wykorzystuje AI, aby dopasować ofertę do klientów

Udostępnij:

PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać preferencje i oczekiwania swoich klientów. Teraz bank może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by tworzyć indywidualną ofertę dla klientów.

– Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe – mówi Marcin Bednarski, dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO Banku Polskim.

Personalizacja wspierana przez ML/AI

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analizy danych PKO Bank Polski może dostosowywać treści marketingowe i oferować lepiej dopasowane produkty. Jest w stanie zidentyfikować klienta, któremu np. kończy się polisa OC i zaproponować nowe ubezpieczenie. Rozwiązanie technologiczne zastosowane na stronie głównej pkobp.pl nie tylko decyduje o doborze produktu, którym klient może być w danym momencie zainteresowany, ale również dba, by te same reklamy nie pokazywały się zbyt często. System dobiera treści analizując historię aktywności klienta. Decyzje, jakie informacje wyświetlić podejmowane są w oparciu o zaawansowane modele machine learning. Rozwiązanie automatycznie skaluje się do wielkości ruchu na stronie. W efekcie cała analiza odbywa się w czasie niezauważalnym dla klienta.

– Fundamentem do szerokiego wykorzystywania technologii są dla nas usługi chmurowe. Zbudowaliśmy kompetencje, które pozwalają nam realizować najbardziej innowacyjne projekty. Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i generuje rekomendacje ofert – mówi Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.

Od personalizacji do unikalnej oferty dla każdego użytkownika

PKO Bank Polski od dawna wykorzystuje rozwiązania, które pozwalają na personalizację treści reklamowych w swoich kanałach cyfrowych. Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług. Wszystkie działania w obszarze personalizacji treści podejmowane przez bank odbywają się za zgodą klienta.

Czytaj także:

Klienci potrzebują nowości w naszych kanałach cyfrowych: wywiad z Michałem Kalinowskim (PKO Bank Polski)

PKO Bank Polski nagrodzony jako najbardziej innowacyjny bank