– PKO Bank Polski od lat jest liderem nowoczesnej bankowości. Nasza dojrzałość cyfrowa i zaawansowanie w obszarze nowych technologii to ważna przewaga konkurencyjna i kierunek, w którym będziemy się dalej rozwijać, aby tworzyć wartość dla kolejnych pokoleń klientów. Stale rozwijamy kanały cyfrowe pod kątem technologicznym i produktowym. Mamy prawie 7,5 mln aktywnych aplikacji IKO. Cieszymy się, że nasza silna pozycja jest zauważalna nie tylko w polskim sektorze bankowym, ale także na arenie międzynarodowej – mówi Dariusz Szwed, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.
Wykorzystanie potencjału kanałów cyfrowych
Pozycja lidera rankingu to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która skoncentrowana jest na innowacjach i technologiach. Bank od lat, z powodzeniem wykorzystuje możliwości, jakie dają: Data Science, Machine Learning czy Artificial Intelligence. Nowoczesne rozwiązania pozwalają zmieniać procesy wewnętrzne i tworzyć ofertę dopasowaną do stylu życia klientów. Do 2025 roku PKO Bank Polski zamierza wszystkie swoje serwisy udostępnić w kanałach zdalnych. Rozwija także ekosystem usług pozabankowych i będzie poszerzać ofertę VAS dostępną w aplikacji. Ważnym obszarem w rozwoju banku jest także wykorzystanie potencjału skali danych, aby budować najbardziej zaawansowaną analitykę na rynku. Toczące się prace w obszarze hiperpersonalizacji mają przynieść efekt w postaci tworzenia nowej oferty, lepiej dopasowanej do potrzeb poszczególnych klientów. Działania te ukierunkowane są również na edukację, poprawę bezpieczeństwa i satysfakcji z korzystania z produktów oraz usług.
Droga do chmury
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który zaczął swoje systemy przenosić do chmury i do tej pory jest liderem w wykorzystaniu rozwiązań chmurowych. Przyjęta kilka lat temu strategia Road to Cloud, która nakreśliła kierunki rozwoju i podejście do cloud computing’u jest konsekwentnie realizowana. W ostatnim czasie bank stworzył Platformę Zaawansowanej Analityki Danych tzw. ML Ops. To rozwiązanie oparte o chmurę Google, które wspiera ocenę ryzyka i pozwala analitykom budować zaawansowane modele. Jest również wykorzystywane w procesach sprzedaży produktów bankowych, w ramach CRM i będzie dalej rozwijane, aby wspierać kolejne obszary biznesowe banku. W PKO Banku Polskim toczą się także zaawansowane prace nad przeniesieniem do chmury najważniejszego, cyfrowego produktu banku – aplikacji IKO, która obecnie ma już ponad 100 funkcji i jest istotnym elementem strategii banku. Będzie nadal rozbudowywana, tworząc szeroki ekosystem usług, także pozabankowych.
Ranking Finnoscore opiera się na publicznie dostępnych informacjach i obiektywnie ocenia cyfrową dojrzałość oraz doświadczenie banków w zakresie innowacji. Badaniu podlegało 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach. Analizie poddano 230 banków z 26 krajów w Europie i Ameryce Północnej.
Oglądanie ofert pracy w metaverse? PKO Bank Polski zaprasza na wirtualne targi pracy
20 mln rozmów z voicebotami PKO Banku Polskiego i 1 mln użytkowników Asystenta głosowego IKO
Inteligentne rolnictwo a wyzwania ESG w Polsce – nowy raport PKO Banku Polskiego