Dotarliśmy do klientów w ponad 40 krajach. Podsumowanie roku cux.io

Dodane:

Paulina Walkowiak Paulina Walkowiak

Dotarliśmy do klientów w ponad 40 krajach. Podsumowanie roku cux.io

Udostępnij:

W 2019 roku nabraliśmy tempa i wzięliśmy duży rozbieg przed 2020. Był to rok wyzwań, ważnych decyzji i testów, których efekty już za chwilę będą widoczne na naprawdę szeroką skalę. cux.io podsumowuje miniony rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

cux.io to narzędzie do analizy zachowań i doświadczeń użytkowników, które dzięki wykorzystaniu machine learningu umożliwia diagnozę i przewidywanie miejsc na stronie, które wymagają zmiany/przebudowania/dopasowania do oczekiwań klientów. Skomplikowane? Nic bardziej mylnego!

Upraszczając. Jeśli analizujesz wskaźniki np. w Google Analytics, to w pewnym momencie zadasz sobie pytania: “Ale dlaczego tak jest?”, “Jak podnieść za niską konwersję?”,”Co ja właściwie mam zrobić z brakiem wysłanych formularzy lub porzuconymi koszykami?”. I wtedy możesz szukać rozwiązań, które sprawdziły się innym firmom albo testować swoje hipotezy, ale to trochę jak wróżenie z fusów. Nie wiesz, czego trzeba Twoim odbiorcom, nie wiesz z czym trafisz i czy w ogóle trafisz.

Albo możesz skorzystać CUX i zobaczyć dokładnie, co dzieje się z użytkownikami w miejscu problematycznym, jak się zachowują, czy problem z porzuconymi koszykami to kwestia problemu z formularzem, czy np. Twoi klienci używają go jako schowka. CUX dostarcza Ci informacji na temat konkretnych zdarzeń, miejsc i sposobów ich rozwiązania w postaci “quick wins”, których efekty możesz monitorować niemal od razu.

Go global!

Rok zaczęliśmy z przytupem, bo dzięki dużej kampanii dotarliśmy do klientów w ponad 40 krajach. Zyskaliśmy dzięki temu ogromny feedback i ambasadorów CUX w wielu zakątkach świata, a stronę i aplikację dostosowaliśmy do komunikacji międzynarodowej.

Potem pojawiło się Czysta3.vc z Szymonem i Radkiem, z którymi sobie zaufaliśmy nawzajem i spowodowali, że zaczęliśmy realnie rozpatrywać opcję inwestycji jako sposób na szybszy i bardziej efektywny rozwój, realizację kolejnych planów. Kiedy zaczynaliśmy z CUXem mieliśmy silne przekonanie, że musimy mocno skupić się na produkcie, bo jak zrobimy dobry produkt, to inwestor zjawi się sam i dokładnie tak się stało. Kiedy ktoś nas pyta o pitch deck, czy szukanie inwestora, nie wiemy w tym temacie prawie nic, bo nigdy inwestora nie szukaliśmy.

Druga połowa roku to intensywna praca od strony operacyjnej i technologicznej

Przygotowaliśmy się do skalowania oraz realizujemy prace badawczo-rozwojowe nad nowymi modułami aplikacji. Zaczynamy mierzyć coś, co do tej pory nie do końca było mierzalne w produktach cyfrowych (poza deklaracjami) – doświadczenia użytkowników.

Opracowujemy cały moduł Experience Metrics, który testują już niektórzy nasi klienci, a w przyszłym roku będzie dostępny dla wszystkich. Jesteśmy bardzo podekscytowani, bo po analizie tysięcy nagrań z projektów naszych klientów oprócz wzorców zachowań, zaczęliśmy zauważać jak wiele jest wskaźników mówiących nam wiele o doświadczeniach, emocjach klientów.

Rage clicki, zoomowanie, chaotyczne ruchy myszą, czy U-TURN’y – których doświadczył chyba każdy, kto chociaż raz próbował coś kupić z linku w mediach społecznościowych (chodzi o wyjście ze strony do medium, z którego zostaliśmy do niej przekierowani, kiedy naszym zamiarem było tylko cofnięcie się do poprzedniej podstrony), to bardzo ważne sygnały pokazujące, że frustracja w naszym kliencie rośnie. Zdecydowanie widać ich wpływ na wyniki stron, które monitorujemy.

Zaprojektowałam i przeprowadziłam 4 autorskie warsztaty Data-driven Design

Pokazuję na nich cały proces analityczny, który każda firma może zaimplementować u siebie. To nie jest tak, że wszyscy musimy być ekspertami od Big Data, żeby budować marki oparte na danych.

W ciągu dwudniowych warsztatów pokazuję, że zaczynając od “small data” możemy zdziałać o wiele więcej, a działania analityczne wpisane w codzienną pracę organizacji budują takie marki jak Netflix, Spotify czy nawet Pornhub.

O tym, że głód na wiedzę w naszej branży jest duży i może dotknąć każdego, świadczy fakt, że na moich warsztatach pojawiają się uczestnicy z takich firm jak PayU, Adobe, ING, Santander, czy Netguru.

Na szkoleniach widać, że coraz więcej firm chciałoby, ale nie wie jak podejść do analizy jakościowej. Dlatego w CUXie zakładamy, że dostarczane przez nas nagrania i heatmapy to dobry początek i baza do zaawansowanych analiz. To był dla nas też pierwszy krok do zrozumienia w którą stronę powinniśmy iść z implementacją analityki predyktywnej. I pod tym hasłem upłynie nam zdecydowanie rok 2020.

Pozaproduktowo w 2020 planujemy dotarcie do klientów w kolejnych krajach, ale też dostosowanie narzędzia do klientów klasy enterprise. Na początku naszej drogi trochę brakowało nam śmiałości, ale widzimy dużą potrzebę, ogromny potencjał, chociażby na przykładzie naszej dotychczasowej współpracy z analitykami w dużych organizacjach.

Cały rok 2019 to było wyzwanie!

Rok 2019 to były same wyzwania: decyzja o inwestycji, obranie kierunku rozwoju na podstawie analizy dotychczasowych doświadczeń naszych klientów z narzędziem, znaczące powiększenie teamu. A to wszystko działo się, kiedy byłam w drugiej ciąży i potem z malutkim dzieckiem.

CUX jest specyficzną firmą, bo powstał i rozwija się równolegle z naszymi (founderzy to małżeństwo) dziećmi. Z jednej strony podpisując umowę inwestycyjną z dzieckiem w chuście bałam się jak to będzie postrzegane. Ale z drugiej strony trafiliśmy na fantastycznych partnerów z Czysta3.vc i moja ciąża na żadnym etapie nie była przedmiotem dyskusji.

Na co dzień bardzo dbamy o harmonię życia prywatnego i zawodowego i staramy się to dawać naszym pracownikom. Wdrożyliśmy m.in. 6-godzinny dzień pracy, który sprawdza się fantastycznie i zdecydowanie odbija pozytywnie na efektywności.

Czasem trzeba odpuścić

Oczywiście rozwijanie tak młodej firmy z równoczesnym wychowywaniem dwójki maluchów powoduje, że tempo jest szaleńcze, a czasu wciąż za mało. Mocno uczymy się priorytetyzować działania, a czasami kiedy sytuacja tego wymaga – odpuszczać. Brzmi prosto, ale w praktyce to chyba najtrudniejsze, czego się uczymy w prowadzeniu biznesu.

W 2019 zakwalifikowaliśmy się na WebSummit do programu dla Startupów, ale musieliśmy zrezygnować z uczestnictwa z uwagi na brak czasu i możliwości wykorzystania tej szansy w pełni. Networking nadrobiliśmy natomiast na TC Disrupt Berlin 2019, gdzie zostaliśmy wyróżnieni przez Tech Crunch jako Top Pick Startup i mieliśmy możliwość pokazania naszego rozwiązania szerokiej publiczności. Zostaliśmy świetnie przyjęci, już szykuje się nam kilka obiecujących partnerstw.

Rynek analityki webowej rozwija się w fantastycznym tempie i każdy kolejny rok zapowiada się dla nas lepiej. Według szacunków do 2026 jego wartość ma urosnąć do niemal 11 miliardów dolarów. Podobnie rozwijają się rynki naszych klientów.

Naszym celem jest nie tylko nadążanie za tym tempem rozwoju, ale także bycie krok do przodu. Wdrażanie analizy predyktywnej w CUX to dla nas bardzo ekscytujące wyzwanie, a biznesowo pole do nieograniczonego rozwoju. I o tym przekonają się nasi klienci już w 2020 roku.

Autor: Paulina Walkowiak, CEO cux.io