Polska sztuczna inteligencja lepsza, niż ChatGPT? To całkiem realne

Dodane:

Eryk Hałas Eryk Hałas

Polska sztuczna inteligencja lepsza, niż ChatGPT? To całkiem realne

Udostępnij:

Firma Snarto opracowała technologię opartą na sztucznej inteligencji, służącą do zarządzania transportem. Jest to system usprawniający procesy dostaw towarów. W niecałe pół roku udało się przypiąć do systemu aż 10 tys. ciężarówek.

Dwa lata temu, startup Snarto pozyskał środki pieniężne od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Funduszu ERC. Później, spółka nawiązała współpracę z Grupą DBK w zakresie nowoczesnych rozwiązań dla branży transportowej. Finalnie, opracowano system TMS (Transport Management System), który przyjął nazwę ONYX.

– Jesteśmy niezmiernie dumni z inicjowanej współpracy z Grupą DBK. Nasz autorski silnik optymalizacyjny teraz będzie miał jeszcze większy wpływ na rynek transportowy. Dla nas najważniejsi są przewoźnicy i to dla nich pracujemy każdego dnia. Marka ONYX symbolizować będzie nową erę w branży transportowej powiedział wówczas w komunikacie prasowym Adrian Mirowski, prezes Snarto Sp. z.o.o.

Cechy i funkcje nowego produktu

Technologia bazująca na AI stanowi odpowiedź na potrzeby przewoźników. Dzięki rozwiązaniu opartemu o sztuczną inteligencję, a także uczenie maszynowe, pracownicy firm logistycznych mają możliwość:

  • zlecania przewozów,
  • generowania automatycznej wyceny,
  • zarządzania zleceniami,
  • szybkiej optymalizacji kosztów transportu oraz harmonogramu dostaw.

Dzięki nowemu systemowi udało się zmniejszyć ilość pustych kilometrów, czyli odcinków, przez które przejeżdżają ciężarówki bez ładunków. Co więcej, technologia daje możliwość skrócenia czasu planowania floty nawet 700 pojazdów do kilku minut. Najważniejszą funkcją ONYXa jest jednak jego zdolność łączenia się z wieloma fabrycznymi systemami.

Ta integracja pozwala na zebranie danych w jednym miejscu, a później na systematyczną analizę. Dla firm transportowych to ogromne ułatwienie pracy, biorąc pod uwagę fakt, że floty są często ze sobą mieszane pod kątem marek pojazdów.

Nasz system działa jak żywy organizm tu i teraz. Przelicza wszystkie możliwości w danym scenariuszu co sekundę i wybiera najlepsze rozwiązanie dla wszystkich pojazdów – powiedział Adrian Mirowski Nikt inny nie zaprzągł w taki sposób algorytmów do optymalizacji transportu – dodał.

Biorąc pod uwagę możliwości ONYXa, który potrafi zarządzać ogromną ilością danych, a przy tym porządkować ruch transportowy, polska technologia AI ma szansę stać się w przyszłości bardziej wielofunkcyjna, niż ChatGPT.

Zobacz także

Sztuczna inteligencja lepsza od biopsji w ocenie rzadkich nowotworów

Już niedługo ukaże się tańsza i sprawniejsza wersja ChatuGPT