Polski Spacelift pozyskał prawie 60 mln zł w Serii B na dalszą ekspansję w USA

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Polski Spacelift pozyskał prawie 60 mln zł w Serii B na dalszą ekspansję w USA

Udostępnij:

Polski startup Spacelift, który automatyzuje zarządzanie serwerami w chmurze, pozyskał blisko 60 mln złotych (15 mln dolarów) w Serii B, której przewodził amerykański fundusz Insight Partners. Startup wykorzysta pozyskane środki, by rozwinąć działalność w USA i czterokrotnie powiększyć zespół inżynierów w Europie.

Spacelift to startup, który pomaga firmom w zarządzaniu złożoną infrastrukturą IT w chmurze, w modelu Infrastructure-as-Code (IaC). Dzięki platformie deweloperzy mogą bezpiecznie budować, rozwijać i testować aplikacje w chmurze, bez ryzyka awarii i przestojów w pracy. Rozwiązanie Spacelift odpowiada na potrzeby firm technologicznych, które szybko się skalują i pracują w rozproszonych zespołach, co spotęgował rozkwit pracy zdalnej w latach 2020­‑2021. Klientami Spacelift są dziś m.in. Checkout.com, Lightspeed oraz niemiecki TIER Mobility.

Polski startup oferuje platformę plug-and-play, która pozwala zespołom deweloperskim szybko zautomatyzować zarządzanie infrastrukturą, zdalnie współpracować czy monitorować dostęp do serwerów. Platforma umożliwia też zarządzanie zgodnością (compliance), ułatwiając firmom dostosowywanie infrastruktury do wymogów prawa.

Pomysłodawcą i CEO Spacelift jest Marcin Wyszyński, doświadczony deweloper, który pracował wcześniej m.in. w Google i Facebooku. Już wcześniej mierzył się z problemami związanymi z zarządzaniem infrastrukturą chmurową. Tworzył też dedykowane rozwiązania dla brytyjskiego giganta z branży dostaw jedzenia Deliveroo.

Współzałożycielem i COO jest Paweł Hytry, który współtworzył i z sukcesem rozwijał startup FitPass, przejęty w roku 2019 przez francuski holding Groupe Up. Doświadczenie w tworzeniu i egzekucji strategii rozwoju biznesu oraz zarządzaniu operacjami zdobywał w takich firmach, jak McKinsey i Foodpanda.

Teraz Spacelift pozyskał blisko 60 mln złotych (15 milionów dolarów) w Serii B, której przewodził nowojorski fundusz Insight Partners. Założony w roku 1995 fundusz w przeszłości inwestował m.in. w Monday.com, Shopify, Tumblr, czy Twittera. W rundzie wzięli udział też dotychczasowi inwestorzy – brytyjskie fundusze Blossom Capital i Hoxton Ventures oraz polski Inovo Venture Partners. Startup przeznaczy pozyskane środki na czterokrotne powiększenie zespołu deweloperskiego w Polsce, a także na stworzenie zespołu odpowiedzialnego za marketing i sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Spacelift ma siedzibę w Redwood City w Kalifornii oraz biuro w Warszawie, ale zespół rekrutuje także zdalnie.

– Rozwój chmury obliczeniowej i rozkwit aplikacji, które są tworzone w niej od początku do końca, sprawił, że model Infrastructure-as-a-Code, stał się standardowym sposobem pracy infrastruktury serwerów. Spacelift pomaga firmom w rozwiązaniu problemów związanych z zarządzaniem kodem, automatyzacją pracy, bezpieczeństwem i zgodnością, ułatwiając zespołom inżynierów zarządzanie infrastrukturą na wszystkich platformach. Potwierdziły to rozmowy z inżynierami z innych spółek z portfela Insight Partners. Regularnie słyszeliśmy o tych potrzebach oraz o mocnych stronach Spacelift. Cieszymy się, że możemy go teraz wspierać w kolejnym etapie rozwoju – mówi Josh Zelman z Insight Partners.

Założony w 2020 roku Spacelift w sumie pozyskał od inwestorów blisko 90 mln zł (22,6 mln dolarów). Od początku wspiera go fundusz Inovo Venture Partners. Połączył on ze sobą obu współzałożycieli, a także przewodził pierwszej rundzie finansowania (pre-seed), w której startup pozyskał ok. 6 mln zł (1,6 mln dolarów). W kolejnej rundzie, Serii A, której przewodził brytyjski fundusz Blossom Capital, startup pozyskał 22 mln zł.

– W ostatnich latach firmy technologiczne, które przechodziły lub powstawały w chmurze, wykorzystywały do zarządzania swoją infrastrukturą narzędzia, które były albo bardzo ograniczone, albo szyte na miarę i kosztowne. Infrastruktura serwerowa staje się jednak coraz bardziej rozbudowana i skomplikowana, a takie rozwiązania kiepsko się skalują i prowadzą do wielu błędów. Spacelift odpowiada na te problemy, oferując łatwą we wdrożeniu i obsłudze platformę. Cieszymy się, że dołącza do nas Insight Partners, który wesprze nas swoim wieloletnim doświadczeniem w obszarze narzędzi dla deweloperów – mówi Paweł Hytry, COO i współzałożyciel Spacelift.