Od końca ubiegłego roku możemy obserwować pewnego rodzaju rewolucję. Rewolucję na wielu obszarach biznesu – obsługi klienta, kreacji marketingowych, tworzenia grafik 3D i ogólnie tego w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcje z komputerami.
Wszystko to za sprawą przyspieszenia rozwoju sztucznej inteligencji między innymi dzięki wprowadzeniu na rynek ChatGPT. I tak jak na polu technicznym innowacja przebiega sprawnie, tak prawo, można śmiało powiedzieć – nie nadąża za tym rozwojem.
Co to oznacza dla przedsiębiorców korzystających i rozwijających AI?
Przede wszystkim konieczność:
- Rozumienia jak aktualne prawo wpływa na innowacje wykorzystujące AI.
- Przewidywania do przodu – jak prawo, które jest opracowywane czyli w Europie AI ACT, wpłynie na ich działalność w tym obszarze, jak również zarządzania ryzykiem z tym związanym.
- Pomoc w tych obszarach można znaleźć w e-booku – o prawnych aspektach generatywnego AI.
W e-booku znajdują się treści dotyczące aspektów prawnych praw autorskich czy danych osobowych oraz rekomendacje praktyków.
Spis treści:
I . Słowem wstępu – krótko o AI.
II. Prawa autorskie do utworów stworzonych przy użyciu AI
AI a prawa autorskie osób trzecich.
Rekomendacje:
III. AI a prawa własności przemysłowej
IV. AI a informacje chronione
Tajemnica przedsiębiorstwa
Rekomendacje:
V. AI a dane osobowe
Przetwarzanie danych osobowych przy użyciu AI.
Rekomendacje:
VI. Sztuczna Inteligencja a ryzyka po stronie konsumentów
VII. Odpowiedzialność za AI
VIII. Planowane regulacje dotyczące AI.
Unia Europejska i AI Act
Wielka Brytania i podejście „pro-innowacyjne” do regulacji AI
IX. Podsumowanie
Pobierz e-book
Dyrektywa NIS-2 – ochrona kluczowych branż w UE przed cyberzagrożeniami