Poznaliśmy 5 zwycięzców tegorocznej edycji Start-up Challenge

Dodane: 06.05.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Za nami kolejna edycja konkursu Start-up Challenge, który towarzyszył tegorocznemu, XIV Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu. Poznaj 5 zespołów, które zwyciężyły.

Uczestnicy konkursu walczyli w 5 kategoriach. Przyjrzyjmy się tym, którzy zwyciężyli tegoroczną odsłonę Start-up Challenge w każdej z nich.

Health & Biotechnology

Doctor.One – wirtualna przychodnia pozwalająca lekarzom na stworzenie i prowadzenie prywatnej praktyki lekarskiej w modelu subskrypcyjnym. Podstawą świadczonej opieki zdrowotnej są obchody lekarskie online, podczas których medycy przy pomocy czatu lub rozmowy telefonicznej odpowiadają na wiadomości od swoich pacjentów lub kontaktują się z nimi, aby sprawdzić postępy leczenia. Oprócz wyróżnienia w konkursie Start-up Challenge Doctor.One zamknął rundę finansowania, w której zebrał 2,1 mln euro.

Client & Lifestyle

simpl.rent – platforma do weryfikacji najemców mieszkań online zaczęła swoją działalność komercyjną tworząc Certyfikat Najemcy. Obecnie dzięki rozwojowi pakietu oferowanych usług simpl.rent stało się platformą usług ubezpieczeniowych i finansowych dla najemców i wynajmujących mieszkania. We wrześniu 2021 roku simpl.rent połączyło siły z Fliko.

Environment

The True Green – startup, który pracuję nad technologia wytwarzania drewna z łodyg konopii. W przyszłości takie drewno ma stanowić substytutu drewna dziś wykorzystywanego w meblarstwie i budownictwie. Start-up Challenge nie jest pierwszym konkursem, w jakim The True Green wzięło udziało. Wcześniej startup zakwalifikował się do półfinału konkursu Huawei Startup Challenge 2.

Modern economy

ULTRAXIS – spółka pracuje nad rozwiązaniem, dzięki któremu firmy będą mogły wykrywać na wczesnym etapie stany zagrożenia budowli. Do tego celu zespół startupu wykorzystuje system monitorowania oparty na pochyłomierzu AXIS1 i ultradźwiękowej metodzie pomiaru poziomu cieczy.

Business processes

OMNIAZ – startup, który dostarcza branży FMCG rozwiązania z zakresu metaverse. Dzięki niemu marki i sprzedawcy detaliczni mogą poprawić doświadczenia zakupowe klientów poprzez treści oparte na grywalizacji, jednocześnie wpływając na proces zakupowy i zbierając wszystkie dane dotyczące półek sklepowych za pomocą urządzeń konsumenckich.

Start-up Challenge

Do tegorocznego konkursu Start-up Challenge zgłoszonych zostało blisko 150 aplikacji. Spośród nich wybrano 15 startupów, które przeszły do finału. Przy tej okazji Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator i organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego, powiedział, że z każdą edycją organizatorzy są coraz bardziej zaskakiwani pomysłowością i zaawansowaniem technologicznym zgłaszanych projektów.