R-GOL i Unisport grają do jednej bramki. Przy wsparciu Innova Capital planują dalszą zagraniczną ekspansję

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

R-GOL i Unisport grają do jednej bramki. Przy wsparciu Innova Capital planują dalszą zagraniczną ekspansję

Udostępnij:

R-GOL, multibrandowy dystrybutor towarów piłkarskich w Europie Środkowo-Wschodniej, wspierany przez Innova Capital, sfinalizował przejęcie od Nordic Capital spółki Unisport, internetowego sprzedawcy sprzętu piłkarskiego.

Branżowy transfer

Przedstawiciele R-GOL i Unisport zgodnie deklarują, że chcą dążyć do stworzenia „wiodącego gracza na rynku towarów i sprzętu piłkarskiego dla entuzjastów piłki nożnej, profesjonalistów i klubów piłkarskich w Europie i na świecie”. Prowadzenie zagranicznej ekspansji ma umożliwić im „strategiczne dopasowanie” oferty do potrzeb odbiorców, a także „wydajna platforma”. Firmy chcą uzupełniać się swoim geograficznym zasięgiem: R-GOL działa w Europie Środkowo-Wschodniej, a Unisport w Europie Północnej i Zachodniej. Kompatybilne mają być też kanały dystrybucji, kompetencje i know-how. Oczekuje się, że łączne przychody obu firm w 2024 r. wyniosą ponad 200 milionów euro, przy łącznym CAGR w ciągu ostatnich 10 lat wynoszącym 25% i około 475 pracownikach.

– Mam marzenie, że pewnego dnia R-GOL stanie na podium Ligi Mistrzów w naszej branży. Połączenie sił z legendarnym Unisport, aby grać jako jedna drużyna, to duży krok w kierunku realizacji tej wizji. Razem z Michaelem i jego zespołem dzielimy pasję do piłki nożnej i ambicję wygrywania. Jestem podekscytowany, że będziemy grać razem, aby osiągnąć ostateczny cel – najwyższy stopień podium Pucharu Świata. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy byli częścią podróży prowadzącej do tego celu i nie możemy się doczekać kontynuowania tej wspólnej podróży – powiedział Marcin Radziwon, założyciel i dyrektor generalny R-GOL.

Wdrażając swoje strategie cyfrowe, R-GOL i Unisport wspólnie gromadzą ponad 10 milionów obserwatorów w mediach społecznościowych, mają ponad 1,3 miliarda wyświetleń na YouTube i 1,6 miliona członków w piłkarskim programie lojalnościowym . Celem połączonej firmy – jak głosi komunikat prasowy – jest „rozwój w Europie, zbudowanie kompleksowego ekosystemu dla potrzeb fanów piłki nożnej, zawodników i klubów, a także odkrywanie nowych dróg rozwoju z ambicją stania się wiodącym specjalistą w dziedzinie piłki nożnej na całym świecie.”

Łączy ich piłka

– Jestem niezmiernie szczęśliwy, że Unisport nawiązał współpracę z R-GOL. Łączy nas wspólna pasja do piłki nożnej i wspólna wizja – bycia najlepszym duetem w piłce nożnej. Razem możemy ulepszyć naszą ofertę i nadal dostarczać naszym klientom niezrównaną wartość. Nadchodzą ekscytujące czasy, gdy dwaj dynamiczni gracze europejskiego segmentu piłki nożnej łączą swoje siły. Jesteśmy gotowi do dalszego skalowania na całym świecie. Jednocześnie chcemy podziękować Nordic Capital, którego strategiczne wytyczne i wiedza branżowa odegrały kluczową rolę w naszym rozwoju i wspólnie osiągnęliśmy świetne wyniki. Wyrażamy naszą wdzięczność za ich wsparcie, gdy przechodzimy do następnej fazy naszej podróży – skomentował początek współpracy Michael Burk, dyrektor generalny Unisport.

– Pozostajemy pod ogromnym wrażeniem dotychczasowych osiągnięć Unisport i cieszymy się, że możemy powitać ją w rodzinie Innova & R-GOL. Transakcja ta jest przykładem, w jaki sposób Innova tworzy wartość zarówno poprzez ekspansję międzynarodową, jak i skuteczną realizację strategii buy & build. Cieszymy się, że możemy wspierać wspólny zespół w dążeniu do osiągnięcia pozycji wiodącego i globalnego specjalisty w segmencie piłki nożnej – powiedział Łukasz Cyran, dyrektor zarządzający Innova Capital.

Informację o inwestycji można znaleźć też na oficjalnym profilu R-GOL w serwisie LinkedIn:

Czytaj także: