– Połączyliśmy transakcje online i offline w jednej aplikacji, tworząc nowy wymiar płatności za zakupy. Nasi użytkownicy mają do dyspozycji wszystkie narzędzia potrzebne do tego, by płacić po swojemu. Kupujący decyduje, czy zapłaci od razu czy później. Przesuwając płatność nie zamraża własnych pieniędzy, to Twisto płaci za niego do sklepu. Jeśli ureguluje należność do 45 dni, nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Przez aplikację można również przesunąć płatność o kolejny miesiąc. Wkrótce możliwe będzie rozłożenie większego wydatku na raty – mówił w rozmowie z fintek.pl Michał Smida, CEO i założyciel Twisto.
Jak działa karta wielowalutowa Twisto?
Klienci korzystający z karty wielowalutowej Twisto otrzymują bezpłatny miesięczny limit. Przez ten czas mogą dokonywać zakupów, a po zakończeniu tego okresu zwracają równowartość wydanych środków. Przy czym mogą wybrać, czy pieniądze będą zracać bezpośrednio po dokonaniu zakupy, czy po 45 dniach (licząc od początku miesiąca). Przelewy klienci wykonują za pośrednictwem BLIKA.
Co ważne Twisto nie jest połączone z kontem bankowym klienta. Natomiast wszystkie płatności dokonane zagranicą przeliczane są po kursie Mastercard bez żadnych opłat i prowizji. Wysokośc limitu jest przyznawana indywidualnie i zależy od deklaracji klienta oraz jego zdolności kredytowej.
W momencie, w którym klient nie zdecyduje się do spłaty swoich wydatków na bieżąco (lub w ciągu wspomnianych 45 dni) może przesunąć sobie spłatę danej kwoty na kolejny miesiąc. W takiej sytuacji limit na kolejny miesiąc zostaje zmniejszony o niespłaconą kwotę, a użytkownik zapłaci 4,5 złotych za każde 100 złotych do spłaty, które przesuwa na kolejny miesiąc.
Aby korzystać z Twisto wystarczy pobrać odpowiednią aplikację oraz zarejestrować się. Zarówno aplikacja, jak i karta są bezpłatne. Ilość wydanych środków w danym miesiącu można kontrolować na bieżąco w aplikacji.
Twisto w Polsce
Czeski fintech Twisto pojawił się w Polsce w 2018 roku. Wtedy to ING Bank Śląski zainwestował 5 milionów euro w czeski startup. Od tamtego momentu Twisto obsłużyło 100 tysięcy polskich klientów, którzy wykonali ponad 200 tys. transakcji.
– Inwestycja w podmiot oferujący usługę odroczonych płatności to równocześnie realizacja naszej strategii dostarczania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na nowe potrzeby klientów. Sukces Twisto na czeskim rynku jest potwierdzeniem nie tylko kompetencji zespołu, ale także dobrego rozpoznania potrzeb dzisiejszych konsumentów – powiedział w rozmowie z nami pod koniec 2017 roku Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
– Polacy polubili zakupy z Twisto. Choć jesteśmy w Polsce dopiero od roku, obsłużyliśmy już ponad 200 tys. transakcji. Dzięki wprowadzeniu karty płatniczej, użytkownicy Twisto, będą mogli z nami kupować w każdym sklepie – bez ograniczeń. Liczymy, że w 2022 r. z Twisto będzie korzystało 0,5 mln klientów w Polsce. Polska to dla nas kluczowy rynek – mówił w rozmowie z fintek.pl Michal Smida z Twisto.
Twisto nie zwalnia tempa w rozwoju swojej działalności i ekspansji. Czas pokaże jak startup podzieli się polskim rynkiem z firmą Revolut, która dostarcza analogiczne usługi.