Mazovian Startup to jeden z programów, w ramach których Województwo Mazowieckie we współpracy z Youth Business Poland wspiera rozwój innowacji w regionie. Do programu zgłosiło się 130 zespołów, z których do konkursu zakwalifikowano 32 odpowiedzialne społecznie projekty. Trzy najlepsze obok wsparcia merytorycznego i szans na pozyskanie inwestorów będą mogły liczyć na nagrody pieniężne: 50 tysięcy złotych za pierwsze miejsce, 15 tysięcy za drugie oraz 10 tysięcy za trzecie. Akceleracja Mazovian Startup potrwa do końca listopada, a już w grudniu będziemy mieli okazję zobaczyć projekty biznesowe uczestników na konkursowym Demo Day.
Mocni partnerzy
Wśród partnerów programu znalazły się Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, ROHLIG SUUS Logistics, PwC Polska, ReaktorX oraz foodtech.ac. Partnerami inwestycyjnymi Mazovian Startup są CobinAngels, Energy Research Capital ERC, AgriTech Hub, Simpact VC, KnowledgeHub Fund oraz Fundusz Kapitałowych Inwestycji Społecznych. Mazovian Startup wspierają również partnerzy regionalni: Miasto Stołeczne Warszawa, Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny, Mazowiecki Park Naukowo-Technologiczny – Park Spółdzielczy w Płońsku oraz Izba Przemysłowo-Handlowa Ziemi Radomskiej.
Trzydzieści dwa zespoły w czterech obszarach
Do programu zakwalifikowały się: AHU Warsaw, Approvals For Aviation, Aurev wear, Aurum, Bez ości – vegan fish, BreadPack, Corner, FibriTech, FixMarket, Fungarium, GIGLIKE, Globalny koncept Re_store, Green Fractal, Holiverse, Horsano, Karmnik, Kompozyt metalopolimerowy, Mameno, Moja Okolica, Skillmmersion, Small Step Matters, Smart Cup Flow To Go, Sunflower Plant Power, SYSTEM „R”, The Alternation, The Compass, Theraply VR, TribePerk, TTMM+ zegarek naręczny na przyszłość, Wojna Warzyw, WORKIDO.
Jednym z kryteriów doboru spółek do programu Mazovian Startup było tworzenie produktów i usług wpisujących się w jeden z czterech obszarów inteligentnej specjalizacji województwa mazowieckiego, tj.:
- Bezpieczna żywność (BEZY)
- Wysoka jakość życia (WOJAŻ)
- Inteligentne systemy w przemyśle i infrastrukturze (INSPI)
- Nowoczesny ekosystem biznesowy (NEKO)
A teraz czas na najważniejszy punkt tekstu – sprawdźcie, które startupy otrzymały szansę udziału w II edycji programu Mazovian Startup i… szykujcie się do startu w kolejnej edycji! Dla łatwiejszego wglądu spółki podzieliliśmy według obszarów inteligentnej specjalizacji Mazowsza.
Bezpieczna żywność (BEZY)
Sunflower Plant Power
Sunflower Plant Power zajmuje się produkcją sungurtów – roślinnych jogurtów na bazie pestek słonecznika w szklanych słoiczkach. Sungurty są wzbogacane wapniem oraz zawierają dobroczynne bakterie jogurtowe. Bodźcem do ich stworzenia była tęsknota za smakiem nabiału w diecie wegańskiej – brak zadowalających alternatyw jogurtów na rynku.
Fungarium
Fungarium to lokalne mikro-farmy grzybów “gourmet” – rozwiązanie dla rolnictwa miejskiego. Dzięki zapewnieniu odpowiedniego mikroklimatu poprzez precyzyjnie zdefiniowane warunki wymagane do hodowli grzybów ‘gourmet’, Fungarium to samowystarczający inkubator grzybów jadalnych przeznaczony dla marketów, restauracji, a także odbiorców indywidualnych.
Za projektem stoją Zuza i Piotr Jankowscy, twórcy FungiFarmy – firmy oferującej naturalne suplementy diety, którymi są ekstrakty z grzybów funkcjonalnych. Podjęli się realizacji projektu, aby poszerzyć świadomość lokalnego żywienia, jak również zapewnić rozwiązania, umożliwiające hodowanie zdrowej żywności i bezpośredni dostęp do niej.
Bez ości – vegan fish
Seria produktów, które są zamiennikami tradycyjnych potraw z ryb, w wersji wegańskiej – to pomysł szefa kuchni warszawskich restauracji wegańskich, Piotra Ważyńskiego oraz Justyny Matulka, menadżerki ds. marketingu. W ofercie znajdziemy bezmięsne wersje łososia, tuńczyka, szprota i śledzia, a także przetwory w postaci past. Produkty Bez Ości oparte są na składnikach typu superfoods, w tym glony i algi oraz oleje tłoczone na zimno.
Wojna Warzyw
Projekt Wojny Warzyw to platforma e-commerce, za pomocą której można kupić niepasujące do sklepowego ideału warzyw i owoców. Celem spółki jest ratowanie tych, które ze względu na kształt, kolor lub drobne uszkodzenia nie mogą być sprzedane do sklepów i sieci handlowych. Wojnę Warzyw tworzy twórcy 7 ninjas, firmy wchłoniętej przez Netguru.
Karmnik
Karmnik to produkty, przetwory i dania gotowe sprowadzane od rolników i wytwórców ze wschodniego Mazowsza i Podlasia bezpośrednio do domów klientów. Karmnik zapewnia rolnikom nowy rynek zbytu, umożliwiając dostęp do odbiorcy bezpośredniego, bez pośrednictwa sklepów.
Założycielki Karmnika to Katarzyna Kolanowska, posiadająca wieloletnie doświadczenie pracy w korporacji (dyr. marketingu i sprzedaży, zarządzanie spółkami portfelowymi z ramienia inwestora) oraz Magda Karpińska – prezeska Fundacji Węgrów-Miasto-Wieś, posiadająca wieloletnie doświadczenie pracy w korporacji medialnej.
Breadpack
Breadpack to producent jadalnych naczyń roślinnych – bredpaków. Technologię oraz maszyny do wypieku naczyń marka stworzyła samodzielnie.
Założycielami spółki są Angelika Szkołuda i Eugeniusz Adintsov. Eugeniusz, inżynier z wykształcenia, w Breadpack odpowiada za technologię tworzenia naczyń i maszyn do ich wypieku. Angelika jest współpracowniczką warszawskich organizacji pozarządowych, wegetarianką, i żyje według zasady less waste. To druga firma tego tandemu – wspólnie prowadzą już sieć franczyzową Soup Culture pl.
AHU Warsaw
Zautomatyzowane uprawy hydroponiczne warzyw i mikrolistków to właśnie AHU Warsaw (Automatic Hydroponic Units Warsaw). Do kontroli jakości produktu spółka wykorzystuje rozwiązania AI. Projekt zakłada integrację i modyfikację dostępnej technologii automatyzacji z technologią upraw hydroponicznych oraz rozwój sztucznej inteligencji. Proponowane rozwiązania m.in. zminimalizują zużycie wody przy produkcji warzyw i umożliwią produkcję całoroczną.
Zespół AHU Warsaw tworzą: Krzysztof Lindner (CEO – odpowiedzialny za całość operacji), Juliusz Donajski (CMO – dyrektor marketingu, odpowiedzialny za tworzenie strategii i jej kształtowanie), Tomasz Roehr (COO – dyrektor operacyjny) oraz Monika Liszczak Roehr (CTO – dyrektorka technologiczna, odpowiedzialna za proces badawczo-rozwojowy i współtworzenie strategii i jej kształtowanie).
Green Fractal
Produkt startupu to urządzenie, które zwiększa wydajność plonów (pozwalając ograniczyć zużycie nawozów) według metody opracowanej na jednej z polskich uczelni. Green Fractal „zanurza” rośliny w odpowiednio przygotowanej wiązce pola elektromagnetycznego, zwiększając plon o około 20%. Rozwiązanie dedykowane jest w szczególności uprawom w szklarniach i halach. Unikalną cechą urządzenia jest to, że może być używane do stymulacji wzrostu roślin, które rosną w ciemności (pieczarki, cykoria).
Założycielem spółki jest Arkadiusz Ogonek – konstruktor, fizyk, inżynier i rolnik, który wdrażał w RPA polskie rozwiązania z zakresu efektywności energetycznej w transporcie, przemyśle i energetyce.
Wysoka jakość życia (WOJAŻ)
Mameno
Mameno to platforma, które oferuje szerokie wsparcie kobietom wchodzącym w menopauzę: monitorowanie symptomów, dostęp do kompleksowej bazy wiedzy, dostęp do specjalistów oraz wsparcie społeczności i motywowanie do aktywności prozdrowotnych.
Zespół tworzą Aleksandra Laudańska – CEO Silver Content Hub i redaktorka naczelna Warszawskiego Miesięcznika Seniorów #Pokolenia, Marzena Michałek – również związana z miesięcznikiem #Pokolenia oraz Martina Tararuj – pracowała jako Head of Strategy dla takich startupów jak Spaceflow i Immersion VRIndustry, była mentorką 4.0 KPT Scale Up oraz Startup Academy.
Smart Cup (Flow To Go)
Smart Cup to eko opakowanie dla producentów żywności, które rozkłada się w środowisku kompostowym po upływie 12 tygodni. Składany, jednorazowy, kompostowalny kubek ze skrobi ziemniaczanej przeznaczony jest do produktów typu instant, takich jak musli, zupki w proszku, puree ziemniaczane, kawy, herbaty, ryż, kisiel, pudding, kaszki, gorące kubki czy suplementy diety.
Założycielami spółki są Robert Binda – projektant i pomysłodawca opakowania oraz dr Karolina Gottfried, technolog.
Re_store
Re_store oferuje markową odzież używaną wysokiej jakości. Fundamentem Re_store jest koncept second-handu przybliżający konsumentom ideę cyrkularnej gospodarki tekstyliami przez tworzenie nowych kanałów pozyskiwania odzieży używanej, między innymi za pomocą inteligentnych kontenerów (projekt “Ciuch w ruch”) i aktywnego kupowania odzieży od klientów indywidualnych, jak również wprowadzanie jej do powtórnego obrotu – aktualnie stacjonarnie w Warszawie, a już za chwilę online.
Założycielami są Mariusz Pniewski i Magdalena Pniewska. Mariusz jest managerem z doświadczeniem w budowaniu strategii sprzedaży detalicznej, struktury organizacyjnej, rozwoju i zarządzania siecią handlową, jak również sprzedaży B2C. Magdalena Pniewska oprócz prowadzenia Re_store pracuje jako manager w branży farmaceutycznej.
The Alternation
The Alternation to marka walcząca z powszechnym problemem nadprodukcji odzieży, wyzysku pracowników i zanieczyszczenia środowiska. Tworzy wysokiej jakości odzież z ubrań używanych, które poprzez drobne zniszczenia, przetarcia, ślady użytkowania, a nawet niemodne kroje zostają wyeliminowane z drugiego obiegu i stają się szkodliwym dla środowiska odpadem tekstylnym.
Startup założyły Stefania Włostowska i Veronika Pawlak – absolwentki University of The Arts London, projektantki wykroju i odzieży.
au Revwear
au revwear to miejsce umożliwiające influencerom szybką i wygodną wyprzedaż swojej garderoby, nadające przy tym ubraniom drugie życie. Platforma nastawiona jest na modę etyczną, zrównoważoną i proekologiczną.
Za projektem stoi Kornelia Warecka, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada ponad 4 lata doświadczenia w dziale sprzedaży oraz finansów Parfums Christian Dior, Accenture i Indahash.
TTMM+
TTMM+ to, jak mówią jego twórcy, “następca klasycznego zegarka naręcznego”. Jego cechy to minimalistyczna forma, brak interfejsu (obsługa przez aplikację łączącą się z zegarkiem), harwester energii i elektronika ULP. Grupę docelową stanowią osoby, które poszukują urządzeń wysokiej jakości – nowoczesnych, trwałych i funkcjonalnych, a przede wszystkim unikalnych.
Założyciele: Albert Salamon, CEO TTMM+ (projektant komunikacji wizualnej, zaprojektował 300 aplikacji zegarkowych, zdobył 14 międzynarodowych nagród za design w tym iF Design Award i Red Dot Design), Daniel Zieliński (dr hab. prof. ASP, ponad 20 lat pracy jako projektant wzornictwa, kilkadziesiąt kompleksowych projektów wzorniczych, technicznych i wdrożeń urządzeń elektronicznych).
The Compass
The Compass to wirtualny, inteligentny asystent, nawigujący osoby z dysfunkcją wzroku, seniorów, czy turystów wewnątrz obiektów użyteczności publicznej. Kieruje ich do każdego wybranego miejsca w budynku, np. do pokoju w hotelu, do biura w urzędzie, czy sklepu w centrum handlowym.
Zespół tworzą: Magdalena Wawrzyniak (President of the Board), Rafał Polaszek (Co-Founder, Vice President of the Board), Łukasz Wolski (Technical Advisor), Eliza Kowalska (Graphic Designer), Kamil Zając (Project Manager), Piotr Hasooni (Developer), Paweł Drozd (Developer), oraz Szymon Pepliński (Accessibility Advisor).
Theraply VR
Theraply VR to narzędzie wsparcia terapii dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości. Rozwiązanie łączy immersyjną grę w VR z zadaniami edukacyjnymi nadzorowanymi przez terapeutę/nauczyciela na ekranie telefonu/tabletu.
Założycielami Theraply VR są Wojciech Kreft (terapeuta, praktyk w zakresie tworzenia nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych w dziedzinie psychologii, doradztwa kariery i informacji zawodowej dla dzieci i młodzieży oraz dla osób dorosłych) i Jakub Kreft (programista, CEO firmy Unicorn VR World w branży AR/VR w obszarze edukacji i terapii, prezenter TEDxWarsaw, finalista Global Impact Challenge).
Holiverse
Holiverse to wyszukiwarka w świecie rozwoju. To przestrzeń w sieci, w której znaleźć można: holistycznych ekspertów, specjalistów, osoby prowadzące własną praktykę, a także warsztaty, wyjazdy i festiwale rozwojowe oraz miejsca, w których te wydarzenia się odbywają.
Anna Darmas i Magdalena Darmas – dwie z trzech pomysłodawców platformy (wspólnie z nimi w projekcie uczestniczy Jakub Kuziela), od wielu lat prowadzą wspólnie firmę Milabo.
Moja Okolica
Moja Okolica to platforma, której celem jest umożliwienie wirtualnego spotkania mieszkańców i biznesu z danej gminy. Dostarcza lokalne informacje, aktualny terminarz wydarzeń lokalnych czy daty wywozu odpadów, w aplikacji znajdziemy też najbliższe apteki, szpitale i mapę defibrylatorów. Moja Okolica to jednak nie tylko zbiór informacji, ale też szansa na nawiązywanie kontaktów: umożliwia umawianie spotkań w ramach modułu rezerwacji zarówno dla jednostek gminnych, jak i dla lokalnego biznesu. Całość uzupełniona jest przez lokalną tablicę ogłoszeń oraz możliwość tworzenia bezpiecznych stref poruszania się.
Zarząd spółki tworzą Anna Sopala (Prezes Zarządu i Product Owner), specjalistka ds. finansów z ukierunkowaniem na zarządzanie projektami IT i doskonalenie procesów, z wykształcenia Inżynier baz danych, Mariusz Skowroński (Członek Zarządu), który ostatnie 10 lat był odpowiedzialny za kreowanie i wdrażanie nowoczesnych technologii w obszarze klientów samorządowych i instytucji rządowych oraz Karol Wiśniewski (Członek Zarządu), absolwent międzynarodowych szkół w Szwajcarii i Anglii, specjalizujący się w ekspansji na rynki zagraniczne oraz marketingu.
Horsano
Produkt Horsano to system do zdalnego monitorowania zdrowia konia w czasie rzeczywistym: wczesnego wykrywania zagrożenia jego zdrowia lub życia. Horsano wysyła alert do właściciela, który dzięki funkcji i-Vet może natychmiast uzyskać teleporadę weterynaryjną – może pomóc zwierzęciu w bardzo szybkim czasie, bez konieczności czekania na przyjazd weterynarza.
Zespół tworzą: Szymon Serej, Adam Siedlaczek, Wojciech Bartoszek oraz Paweł Gaszka.
Inteligentne systemy w przemyśle i infrastrukturze (INSPI)
Kompozyt polimerowy
Kompozyt polimerowy jest przeznaczony do regeneracji powierzchni ślizgowych, a w szczególności do naprawy układów prowadnicowych obrabiarek skrawających. Posiada postać gęstej, tiksotropowej pasty, która po utwardzeniu zapewnia wysoką wytrzymałość mechaniczną, temperaturową i chemiczną. Zastosowanie kompozytu polimerowego pozwala zregenerować zużyte elementy maszyn, zapewniając dużą trwałość naprawionych układów oraz łatwy proces naprawczy. Regeneracja z wykorzystaniem kompozytu jest metodą ekologiczną (wydłuża okres eksploatacji obrabiarek) i ekonomiczną (oszczędność materiałów i energii).
Założycielami są Zbigniew Pawelec (founder & CEO, kierownik projektów badawczych związanych z opracowaniem i kształtowaniem właściwości materiałów kompozytowych), Marzena Walasik (finanse & business development, doświadczenie w zakresie komercjalizacji wyników prac B+R), Karolina Komorowska (marketing & sprzedaż; posiada doświadczenie w realizacji projektów związanych z foresightem, przemysłem 4.0 i innowacjami) oraz Paulina Mizerska (marketing & sprzedaż; doświadczenie z zakresu wdrażania nowych produktów na rynek w branży narzędziowej).
SYSTEM „R” – bloczki do budowy ścian
SYSTEM „R” opracowało nowy rodzaj bloczków do budowy ścian. Opatentowana technologia pozwala budować taniej i szybciej – znacznie obniża zapotrzebowanie na pracowników, a sam produkt jest bardziej ekologiczny od tradycyjnych pustaków. Zapotrzebowanie na bloczki do budowy ścian to wiele set tysięcy metrów kwadratowych ścian o wartości wielu set miliardów euro.
Założyciele: Leopold Rolek (wynalazca wprowadzonych z sukcesem na rynek rozwiązań budowlanych, wielokrotnie nagradzany w kraju i za granicą, właściciel patentu), Łukasz Herman (przedsiębiorca budowlany z wieloletnim doświadczeniem na polskim i irlandzkim rynku, prowadzi i nadzoruje pracę zespołów budowlanych), Marek Leontjew (Executive MBA Akademii Koźmińskiego, mgr PW Transport, doświadczony w produkcji i handlu).
FibriTech
– Jesteśmy startupem deeptech tworzącym ekologiczne innowacje materiałowe. Tworzymy eko-alternatywy dla plastiku, styropianu, wełny mineralnej oraz innych tworzyw sztucznych. Nadajemy włóknom roślinnym, w tym odpadowym, wielokrotnie wyższą wartość użytkową i funkcjonalność. Przemieniamy włókna roślinne w nowe, przyjazne dla środowiska, biodegradowalne materiały: dla rolnictwa, przemysłu opakowaniowego, budownictwa, przemysłu meblarskiego i innych – mówią twórcy FibriTech.
Założycielem Fibritech jest Tomasz Ciamulski, który posiada 20 lat międzynarodowego doświadczenia jako wynalazca/R&D w branży high-tech, partner zarządzający hardware house oraz jako ekspert we współpracy badawczo-przemysłowej. Zespół FibriTech tworzy obecnie 9 osób – eksperci z dziedzin: chemii, biochemii, mechaniki, biznesu, bio-gospodarki, inżynierii środowiska i technologii chemicznej.
Skillmersion
Skillmersion to platforma oparta o VR i AI do treningu i weryfikacji umiejętności praktycznych pracowników technicznych branży utrzymania budynków przemysłowych i biurowych. Platforma działa wykorzystując aplikację szkoleniową, która w wirtualnej rzeczywistości odtwarza realną infrastrukturę techniczną i pozwala na symulację 1:1 wszystkich procesów serwisowych. Rozwiązanie to oszczędza czas na szkolenie, daje możliwość zweryfikowania wiedzy praktycznej symulując różnego rodzaju usterki bez martwienia się o to, że jeśli pracownik popełni błąd, to uszkodzi zdrowie lub infrastrukturę szkoleniową.
Nowoczesny ekosystem biznesowy (NEKO)
TribePerk
TribePerk to rozwiązanie dla rynku kadrowo-płacowego, które automatyzuje proces naliczania płac: począwszy od zebrania danych od pracowników (urlopy, godziny, nadgodziny, premie, benefity, itd.), poprzez obliczenie wynagrodzeń i wygenerowanie listy płac, aż po rozesłanie pasków płacowych do pracowników i udostępnienie pracodawcy transparentnych raportów o wynagrodzeniach w firmie. W ramach TribePerk firmy skorzystać mogą zarówno z obsługi kadrowo-płacowej (dla firm, które chcą outsourcować ten proces), jak i wykorzystać ją do samodzielnego naliczania wynagrodzeń w firmie.
Pomysłodawcą TribePerk jest Błażej Bereta. Nadzorował rozwój spółek technologicznych w dziale Corporate Development Grupy Wirtualna Polska oraz w funduszu inwestycyjnym bValue VC, a sam wypromował serwis ogłoszeniowy dla magazynów self storage (Kartonado.pl).
GIGLIKE
GIGLIKE to platforma biznesowa wspierająca firmy w efektywnej współpracy z niezależnymi talentami (w modelu B2B). Startup oferuje pakiety składające się z: narzędzi administracyjno-księgowych, elastycznych benefitów porównywalnych do pracowniczych (np. opieka medyczna, benefity sportowe, ubezpieczenia) oraz szeroką gamę usług i narzędzi biznesowych ułatwiających codzienną pracę (np. podpis elektroniczny, podróże biznesowe, mobilność, sprzętu IT, auto).
Zespół tworzą Tomek Miłosz (ponad 22 lata doświadczenia zawodowego w zarządzaniu kapitałem ludzkim (14 tys. EFT)) oraz Grzegorz Ignaciuk (ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w sektorze finansowym i środowisku startupowym w Polsce.
Legal HR
System Obsługi Cudzoziemców to oprogramowanie stworzone przez Legal HR, które wspomaga firmy w zatrudnianiu cudzoziemców. Zespół tworzą menedżerowie i specjaliści z rynku pracy. Spółka oferuje swoim klientom outsourcing legalizacji pracy i pobytu obcokrajowców w Polsce.
Corner
Corner to platforma live commerce skierowana do generacji Z. Aplikacja mobilna pomaga brandom budować swoje społeczności i angażować je za pomocą transmisji live. Corner na swoim pokładzie ma już setki twórców dostarczających content w postaci unboxingów, recenzji, testów i tutorialów produktowych. Zespół tworzą Adam Zaorski i Jakub Chmielniak.
FixMarket powered by FixMix
FixMarket powered by FixMix to platforma, która łączy rzemieślników i klientów, zapewniając obsługę na całościowej ścieżce klienta: od znalezienia wykwalifikowanego rzemieślnika, przez prezentację jego oferty, po procesowanie płatności, logistykę i obsługę posprzedażową. Rzemieślnicy zyskują widoczność w internecie i dodatkowy kanał sprzedaży oraz promocji swojego portfolio usług.
Założycielami są Łukasz Szadkowski oraz Tessa McIver. Łukasz jako Head of UX w startupie fintechowym SEQR rozwijał ekosystem płatności SEQR, a jako UX Lead w Oracle Consulting odpowiadał za innowacyjne projekty w obszarze EMEA. Aktualnie pracuje na stanowisku UX Director w XTB. Tessa jest starszym Menedżerem Obszaru Rozwoju Biznesu z ponad 14-letnim doświadczeniem w międzynarodowych organizacjach biznesowych. Obecnie pełni funkcję Head of Alumni Development w MIT Enterprise Forum CEE.
Aurum
Aurum to platforma zakupowa, umożliwiająca rozmowy wideo ze sprzedawcą stacjonarnego sklepu. Po wybraniu produktu na stronie, klient klika widget przekierowujący jego rozmowę do placówki, w której jest on fizycznie dostępny. Sprzedawca podczas wideorozmowy ma szansę na pokazanie produktu i jego prezentacji – sklep zwiększa swoje szanse sprzedaży.
Założyciele Aurum mają doświadczenia w tworzeniu startupów. Od 2018 roku działają w ramach innej spółki Mobilis Robotics (mobilis.io) z projektem Mobilis Sound Beacon (urządzenie dla osób niewidomych http://mobilis.io/soundbeacon) oraz Mobilis Autopilot (Autopilot dla wózka elektronicznego dla osób niepełnosprawnych ruchowo http://mobilis.io/wheelchairautopilot). W ramach tych działań zdobyli doświadczenia w zarządzaniu zespołem, projektami, procesami biznesowymi oraz prowadzeniu firmy. Mają też doświadczenie w sprzedaży oraz procesie dystrybucji usług/produktów B2B i B2C.
Small Step Matters
Small Step Matters to pierwsza platforma na świecie wspomagająca praktyczną realizację strategii SDG, ESG i CSR w organizacjach. Platforma wspiera budowanie zaangażowania w oparciu o akcje odpowiedzialności społecznej, dostarczając dane do raportowania pozafinansowego zgodnie z przepisami obowiązującymi spółki giełdowe i duże firmy.
Założycielami są Victoria Iwanowska (founder & CEO Small Step Matters, CEO agencja [vi:], CEO Kongres Dobrych Praktyk), Renata Żukowska (dyrektor w projektach GPW Growth, PARP, odpowiedzialna za współpracę ze spółkami GPW oraz komunikację, od lat związana ze środowiskiem giełdowym oraz CSR) oraz Adam Iwanowski (założyciel i właściciel agencji interaktywnej BuildTheWeb oraz rodzinnych biznesów agencja [vi:] oraz Victoria Travel & Events).
Workido
Workido to platforma pracy dopasowanej, wspomagająca firmy w szukaniu idealnych kandydatów na wysokie stanowiska. Mechanizm funkcjonowania bazuje na zaawansowanym algorytmie automatycznego kojarzenia kandydatów z tzw. sektora niebieskich kołnierzyków z Polski i z zagranicy z pracodawcami i agencjami rekrutacyjnymi. Rozwijany algorytm ma umożliwiać dopasowanie kandydatów do konkretnych, ściśle spersonalizowanych ofert pracy w oparciu o trzy-etapowy model profilowania, obejmujący: segmentację i analizę wymagań, psychometrię oraz wskaźnik lojalności kandydata względem pracodawcy.
Zespół tworzą Przemysław Wereszko, Inga Prokop-Szklarska, Konrad Jan Wiśniewski oraz Konrad Wiśniewski.
PERMITS approved to fly
PERMITS approved to fly to system przeznaczony do zautomatyzowanego i w pełni bezpiecznego procesu pozyskiwania zgód na start, lądowanie i przelot. Umożliwia przygotowanie aplikacji o zgody, monitoring procesu pozyskiwania zgód, usprawnienie przepływu informacji w firmie. Produkt adresowany jest do podmiotów na całym świecie: przewoźników lotniczych i agencji typu flight support oferujących kompleksowe planowanie lotów lub usługę pozyskiwania zgód lotniczych.
Założycielem PERMITS approved to fly jest Ewelina Szawlis. Od sześciu lat w branży lotniczej: lotnictwo cywilne (specjalista ds. nawigacji, dyspozytor lotniczy, koordynator operacyjny ds. zgód lotniczych). Zarządzała również działami sprzedaży w międzynarodowych korporacjach.
W II edycji Mazovian Startup bierze udział ponad trzydzieści bardzo różnorodnych startupów: od tych skupiających się na stworzeniu nowych superfoods, poprzez rozwiązania dla przemysłu, na innowacyjnych usługach biznesowych kończąc. Niezwykle interesującym będzie obserwacja, jak radzą sobie podczas akceleracji. Które z nich poradzą sobie najlepiej? Już dzisiaj zapraszamy na grudniowe Demo Day, podczas którego spółki zaprezentują się przed czołowymi polskimi funduszami i inwestorami, stając przed szansą pozyskania nawet kilku milionów złotych finansowania.