TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje 3 mln zł na międzynarodową ekspansję

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje 3 mln zł na międzynarodową ekspansję

Udostępnij:

Łódzka spółka TrybEco sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 miliony złotych. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych.

Dzięki przejęciu Volt Scooters TrybEco będzie oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferować również systemy sharingowe. Ten ruch ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi.

TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji.

Jest to kolejny krok w szybkim rozwoju marki, która na przełomie września i października uruchomiła uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów.

Kompleksowa oferta TrybEco

– Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju – tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

TrybEco znane jest z produkcji niezawodnych rowerów hybrydowych, skuterów i hulajnóg elektrycznych – ma obecnie w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. TrybEcoPowerBench to niewielka stacja umożliwiająca ładowanie i parkowanie hulajnóg – zarówno tych prywatnych jak i z systemów sharingowych. TrybEcoPowerBox z kolei to zespół wielkości jednego miejsca parkingowego, który można wzbogacić o instalację fotowoltaiczną, czyniąc tę stację energetycznie samowystarczalną. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city.

– Utworzenie czwartego filaru firmy w postaci systemów sharingowych – obok jednośladów, infastruktury i systemów IT – daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu – wyjaśnia Przygucki.

Rodzimy system sharingowy z potencjałem

VoltScooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo model najmu hulajnóg z wymienną baterią.

Sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym – w stolicy Albanii, Tiranie.

– Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu – komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters.

Długofalowa i kompleksowa strategia rozwoju

Liczby pokazują, że potencjał wzrostu faktycznie jest bardzo duży. Prognozuje się, że w 2026 roku udział rowerów elektrycznych w wartym 5,5 mld zł rynku rowerowym wyniesie aż 30 proc. TrybEco planuje wykorzystać ten trend.

– W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej – mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i zagranicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI.

Według prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto polski rynek mikroelektromobilności wzrośnie w najbliższych latach kilkukrotnie. Liczba elektrycznych jednośladów (hulajnóg i skuterów) wzrośnie w latach 2019-2025 aż o 505%. Ocenia się też, że średnia roczna sprzedaż samych rowerów elektrycznych w Polsce do 2026 roku będzie na poziomie 60%.

Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania. – Tego trendu nie da się zatrzymać. 60% codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km – a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy, by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.

Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.