Ubrania do Oddania rozpoczęły pilotażowy projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon na Pomorzu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Ubrania do Oddania rozpoczęły pilotażowy projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon na Pomorzu

Udostępnij:

Ratowanie planety dla sportu? Tak! Marka Ubrania Do Oddania, we współpracy z Decathlon Polska, rozpoczyna pilotażowy projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon w Gdańsku oraz w Rumii. Wszystko po to, aby w kolejnym kroku dać im drugie życie, zgodnie z założeniami przygotowanej przez Komisję Europejską strategii wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym.

Racjonalne gospodarowanie zasobami to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją firmy, zwłaszcza z branży odzieżowej. Nawet 80% emisji CO2 powstaje do momentu dostarczenia rzeczy na sklepową półkę. Świadome gospodarowanie tym, co konsumenci uznają za zbędne, a tym samym przywrócenie tych rzeczy do ponownego obiegu, to istotny krok na ścieżce oszczędzania i rekompensowania zużywanych zasobów.

– Z dużą satysfakcją przyjęliśmy propozycję wspólnego budowania cyrkularnego obiegu dla niepotrzebnych tekstyliów z marką Decathlon. Świadomość wykorzystywania zasobów planety do produkcji rzeczy w pierwszym obiegu i konieczność działań redukujących ten fakt, to pierwszy sygnał dla zespołu Ubrania Do Oddania, że potencjalny partner nie tylko myśli o zmianach, ale po prostu się nimi staje. Być częścią tych procesów to dla nas nadrzędna misja realizowanych projektów. Do tej pory zebraliśmy już 1 697 521 kg ubrań i co chwilę ta liczba się powiększa. Cieszymy się, że do grona naszych partnerów dołącza Decathlon i wspólnie będziemy działać na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Przemysław Kwiatkowski, w Ubrania Do Oddania odpowiedzialny za współpracę z markami modowymi.

Drugi obieg ubrań

Drugi obieg ubrań, to element strategii wielu marek i firm, które są świadome swojego negatywnego wpływu na sytuację środowiskową. W latach 2000–2015 produkcja wyrobów włókienniczych na świecie wzrosła niemal dwukrotnie, a do 2030 r. konsumpcja odzieży i obuwia ma wzrosnąć o 63% – z 62 mln ton obecnie do 102 mln ton w 2030 r. Dlatego tak kluczowe jest adresowanie i realizacja celów, które zbliżają marki do przejścia z gospodarowania liniowego na cyrkularne. Ambicją strategii Europejskiego Zielonego Ładu jest przejście na gospodarowanie o obiegu zamkniętym przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego wzrostu, neutralnego dla klimatu, energo- i zasobooszczędnego, którego rezultatem ma być osiągnięty poziom zero emisyjności w 2050 roku.

– Działania związane ze zrównoważonym rozwojem w Decathlon Polska widoczne są na wielu płaszczyznach – mówi Urszula Fabianiak, Managerka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Decathlon Polska. – Mierzymy i redukujemy nasz ślad węglowy (w 2022 r. ograniczyliśmy naszą emisję aż o 8 proc. w porównaniu do 2021 r.!), nasze sklepy zasilamy certyfikowaną energią odnawialną, sadzimy lasy, minimalizujemy zużycie plastiku, a także promujemy ekomobilność wśród naszych pracowników. Jako prawdziwi sportowcy nie poprzestajemy jednak na tym i podnosimy sobie poprzeczkę, dając naszym klientom więcej możliwości na włączenie się w proces “zielonej transformacji”. Już teraz w sklepach oferowane są produkty 2nd Life czy EcoDesign, a także usługi Rent czy Serwis, które przedłużają życie naszych produktów i promują idee sharing economy. Współpraca z Ubrania Do Oddania to nasz kolejny krok w promowaniu rozwiązań cyrkularnych.

Niepotrzebne ubrania można oddawać w trzech sklepach Decathlon Polska na Pomorzu:

●  Decathlon Kartuska, ul. Szczęśliwa 1 w Gdańsku,

●  Decathlon Rumia, ul. Grunwaldzka 110 w Rumii,

●  Decathlon Przymorze, ul. Obrońców Wybrzeża 1 w Gdańsku.

Każdy kilogram przekazanej odzieży to złotówka wspierająca konto gdyńskiego schroniska dla bezdomnych zwierzaków ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt CIAPKOWO w Gdyni.

 

Ubrania Do Oddania podjęły współpracę z Local Heroes

Marka Ubrania Do Oddania rozpoczęła sprzedaż online na platformie lalafo

OTCF w partnerstwie z Ubrania Do Oddania.pl wprowadza używane ubrania do regularnej sprzedaży w salonach 4F