W co czwartej firmie handlowo-usługowej płatności bezgotówkowe stanowią ponad 75% transakcji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

W co czwartej firmie handlowo-usługowej płatności bezgotówkowe stanowią ponad 75% transakcji

Udostępnij:

Rozliczenia bezgotówkowe są coraz bardziej popularne w polskich przedsiębiorstwach. Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” zrealizowanego przez PolCard from Fiserv, już co czwarte przedsiębiorstwo posiadające terminal deklaruje, że tego typu płatności stanowią u nich powyżej 75 proc. wszystkich transakcji. Co więcej, podobny odsetek badanych przyznaje, że jest to między 50 a 75 proc. Natomiast w co szóstej firmie stanowią one około połowę.

– Jak wynika z naszego badania, największy odsetek płatności bezgotówkowych wśród ogółu transakcji notują przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej, jak np. prawnicy, architekci oraz fitnessu i rozrywki. Z kolei najmniejszą liczbę bezgotówkowych transakcji obsługują przedstawiciele branży kosmetycznej (salony fryzjerskie, kosmetyczne) – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Udział płatności bezgotówkowych będzie rósł

Niemal dwie trzecie badanych (ok. 58 proc.), którzy posiadają terminal płatniczy uważa, że w ciągu następnych trzech lat liczba transakcji bezgotówkowych będzie rosła w ich firmach. Co czwarty respondent (24 proc.) jest zdania, że będzie to zdecydowany wzrost, a co trzeci (34 proc.), że nieznaczny.

– Udział płatności bezgotówkowych oraz prognozy ich wzrostu w przyszłości nie dziwią, ponieważ Polacy preferują tego typu rozliczenia już od dłuższego czasu. Z przeprowadzonego przez nas w lipcu ubiegłego roku badania konsumenckiego wynika, że 41 proc. respondentów płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem zawsze, kiedy ma taką możliwość, a prawie 30 proc. robi to raz lub kilka razy w tygodniu. Szczególnie bezgotówkowo lubią rozliczać się ludzie młodzi, więc możemy przewidywać, że ten trend będzie nadal rósł. Coraz większa popularność płacenia bez użycia gotówki powinna wpływać na zwiększanie się zainteresowania tymi formami rozliczeń także wśród przedsiębiorców – dodaje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

 

PayU sprzedane za 610 mln dolarów

Użytkownicy kryptowalut stawiają na jakość i bezpieczeństwo [RAPORT]

Innowacyjna Platforma Usług Dodatkowych PKO Banku Polskiego powstała we współpracy z Accenture w oparciu o technologię Google Cloud