Platforma Samito uzupełnia portfolio produktów reklamowych Grupy WP. Dzięki tej inwestycji poszerzają się przede wszystkim możliwości marketingowe oferowane sklepom internetowym.
Klienci platformy WP Ads otrzymają dodatkowe funkcjonalności związane z automatyczną optymalizacją i zwiększeniem konwersji na stronach sklepów internetowych. Obecni klienci Samito mogą z kolei liczyć na wyższą sprzedaż generowaną poprzez WP Ads, m.in. dzięki łatwemu dostępowi do produktów reklamowych rozliczanych za faktycznie zrealizowaną sprzedaż.
WP kupuje Samito
Formalny zakup platformy Samito od dotychczasowego właściciela został sfinalizowany 8 maja 2023 roku. Spółki nie ujawniają kwoty transakcji.
Samito to platforma marketing automation, oferująca szereg rozwiązań implementowanych na stronach klienta, w szczególności silnik rekomendacyjny, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz e-mail marketing. Dostęp do rozwiązania oferowany jest w modelu subskrypcyjnym.
WP Ads
WP Ads to narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. Wyróżnikiem WP Ads jest możliwość rozliczenia w modelu ROAS (Return On Ad Spend). Ponadto platforma oferuje wiele produktów reklamowych takich jak mailingi, kampanie banerowe i natywne w rozliczeniu za kliknięcie.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało 22,8 mln Polaków.