Xiaomi wchodzi na rynek IoT. Producent chce zamienić nasze smartfony w kontrolery

Dodane: 13.10.2020

Agata Ruszkowska

Udostępnij:

Chiński gigant technologiczny idzie w ślady Amazona i Google’a – zamierza wprowadzić na rynek technologię, która ułatwi nam sterowanie wszystkimi inteligentnymi urządzeniami w naszym domu i biurze.
Zarówno w domach, jak i w biurach, gromadzimy coraz więcej inteligentnego sprzętu – smartfony, komputery, sprzęt AGD i RTV, inteligentne oświetlenie. Nic więc dziwnego, że giganci technologiczni zaczynają oferować sprzęty i usługi, które pozwolą nam sprawnie zarządzać wszystkimi urządzeniami. Takimi rozwiązaniami, które rozwijają koncepcję IoT (Internet of Things – łączymy ze sobą wiele przedmiotów i aplikacji za pomocą rozbudowanej sieci komputerowej) są na razie Amazon SideWalk i technologia Nest od Google’a. Teraz do gry o klienta wchodzi ze swoją usługą Xiaomi.

Chiński producent zaprezentował ostatnio działanie technologii, dzięki której możemy kontrolować inteligentne sprzęty danym pomieszczeniu. Mowa o UWB (Ultra Wide Band) – technologii, która działa nieco inaczej niż WiFi, czy też ultraszerokopasmowa sieć 5G. gdyż opiera się na emitowanych falach radiowych z pasma 500 MHz, czyli o niskiej częstotliwości, krótkim zasięgu, ale jednocześnie wysokiej przepustowości.

To rozwiązanie ma działać na podobnych zasadach, co wewnętrzny GPS  – kontroler (w tym wypadku smartfon) skierowany w odpowiednim kierunku do danego urządzenia (np. drukarka, lampka nocna) będzie rozpoznawał lokalizację urządzenia. W ten sposób będziemy mogli nim sterować, a nasz smartfon zamieni się w inteligentnego pilota.

Warunkiem działania tej technologii jest umieszczenie specjalnej anteny w naszym smartfonie – aktualnie znajdziemy ją tylko w niektórych smartfonach dostępnych na rynku. Wszystko jednak wskazuje na to, że technologia UWB może stać się powszechna i wkrótce większość z nas będzie sterować swoim sprzętem domowym i biurowym za pomocą smartfona-kontrolera.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem