Za kilka dni aplikacja Hipmunk przestanie istnieć. Jej twórcy bez zgody na odkupienie firmy

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

hipmunk

Udostępnij:

23 stycznia tego roku zniknie aplikacja Hipmunk. Ponad 3 lata temu produkt kupił SAP Concur. Obecni właściciele nie chcą odsprzedać firmy.

Współzałożyciele firmy Hipmunk, Adam Goldstein i prezes Reddit, Steve Huffman (obaj opuścili firmę Hipmunk w latach poprzednich) złożyli ofertę odkupienia firmy, jednak spotkali się z odmowną obecnego właściciela.

Dlaczego twórcy nie mogą odzyskać aplikacji?

Nie wiadomo dlaczego SAP Concur nie zdecydował się na sprzedaż Hipmunk jego założycieli.

Hipmunk współistniał w pewnym stopniu z produktami Concur, w tym z produktem dla małych i średnich przedsiębiorstw zwanym od razu „Concur Hipmunk”.

Być może SAP Concur chce po prostu zatrzymać inżynierów, którzy znają wszystkie istotne bazy kodowe projektu.

Hipmunk miał również patenty – niektóre zatwierdzone po przejęciu firmy. Możliwe, że SAP także nie chce się ich pozbywać.

W końcu jest także prawdopodobne, że oferta wykupu pojawiła się za późno.

Hipmunk to aplikacja pozwalająca na kompleksowe planowanie podróży – od lotów komercyjnych, przez pociągi i loty czarterowe, po hotele i wynajem mieszkań w Airbnb.

Tripsomnia.com pomaga planować wycieczki

Narzędzi do planowania i rezerwacji lotów czy mieszkań istnieje na rynku całkiem sporo. Natomiast Polacy stworzyli oprogramowanie do planowania wycieczek.

W zeszłym roku polski startup Tripsomnia.com, znany także jako SocialTravel, uzyskał 3 mln zł finansowania od funduszy Corvus Ventures i Kogito Ventures. Pieniądze zostaną wykorzystane na rozwinięcie technologii.

Tripsomnia.com jest pomocna właścicielom obiektów hotelowych oraz organizatorom atrakcji turystycznych do dywersyfikacji i zwiększania przychodów. Twórcy platformy chcą zastąpić rezerwację telefoniczną narzędziem do zarządzania zamówieniami.

Ideą startupu jest zniwelowanie niedogodności przy rezerwacji, np. takich jak długi czas oczekiwania na potwierdzenie.

Aplikacja rezerwacyjna umożliwia hotelom sprzedawanie atrakcji i wycieczek z poziomu własnej strony internetowej lub za pomocą linków umieszczanych w korespondencji mailowej wysyłanej do klienta.

Dodatkowe fundusze firma przeznaczy na rozwój produktu oraz intensyfikację sprzedaży w kanale B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: Hiszpanii, Włoszech, Malcie, Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 r. firma planuje wejść na rynek USA.

Tripsomnia.com to także dostawca oprogramowania w modelu SaaS dla lokalnych biur podróży i hoteli. Umożliwia zapoznanie się z ofertami, dokonanie rezerwacji i bezgotówkowej płatności. Pozwala docierać z ofertą do klienta końcowego, zarządzać terminami, bieżącymi zamówieniami oraz współpracą z agentami i hotelami.

 

Grafika | mat.pras. Hipmunk