... ... ...

Slack buduje kadrę zarządzającą. Właśnie nominował April Underwood na dyrektora produktowego

Dodane

05-04-2018

Adam Sawicki
Slack, popularny komunikator biznesowy, kompletuje kadrę zarządzającą, aby tworzyć jeszcze lepsze narzędzie do wymiany informacji między członkami zespołu. Właśnie awansował April Underwood na dyrektora ds. produktu.

Na zdjęciu: April Underwood, dyrektor ds. produktu w Slacku | fot. materiały prasowe

Z Twittera do Slacka

– Nasze zaangażowanie na rzecz klientów jest absolutne, ale pod wieloma względami dopiero się rozkręcamy. Jako odzwierciedlenie tego zaangażowania mogę dzisiaj oświadczyć z dumą, że April Underwood została nominowana na stanowisko dyrektora ds. produktu – napisał w oficjalnym oświadczeniu Stewart Butterfield, CEO i założyciel Slacka.

April Underwood związana jest ze Slackiem niemal od samego początku istnienia firmy, bo dołączyła do zespołu w czerwcu 2015 roku jako szefowa platformy. Potem szybko pięła się po szczeblach kariery i w styczniu 2016 Stewart Butterfield awansował koleżankę z kadry zarządzającej na wiceprezesa ds. produktu – działem, którym od dzisiaj będzie kierować jako jeden z najważniejszych dyrektorów w zespole. Wcześniej Underwood związana była z Twitterem, w którym przez pięć lat piastowała podobne stanowisko jak obecnie w Slacku.

Projekty

Dyrektor generalny firmy zdradza, że April Underwood uczestniczyła w najważniejszych projektach jakie do tej pory realizowano w Slacku. Wśród kluczowych przedsięwzięć wymienia między innymi tzw. „współdzielone kanały”, funkcję, którą we wrześniu 2017 roku spółka udostępniła płacącym użytkownikom komunikatora. Funkcja ta ma pomóc firmom technologicznym w wymianie informacji między jej pracownikami a partnerami biznesowymi, z którym od tego czasu mogą kontaktować się jak z członkami zespołu.

– Uważamy, że jest to najważniejsza rzecz jaką zrobiliśmy od czasu uruchomienia Slacka – powiedziała Reutersowi ówczesna wiceprezes ds. produktu, April Underwood. Jej zdaniem, nowo dodana funkcja zmienia dotychczasowy sposób pracy i znacząco wpływa na to, jak firmy komunikują się między sobą. Dotychczas bowiem używały do zewnętrznej komunikacji poczty elektronicznej. Współdzielone kanały mają zastąpić maila.

Kadra zarządzająca w komplecie

Zamiany w Slacku mają zamknąć pewien rozdział w historii spółki. – Nominowanie April i stworzenie nowego stanowiska są ostatnimi krokami na drodze ku rozwoju kadry managerskiej i zarządu po awansowania Allena Shim’a na CFO i dodaniu niezależnych członków zarządu jakimi są Sarah Friar i Edith Cooper – wspomina Stewart Butterfield. Jego zdaniem, wspomniane zmiany mają kluczowe znaczenie, bo sprawią, że dzięki nim Slack udoskonali komunikator, aby korzystało się z niego przyjemniej i efektywniej.

Na tym z pewnością zależy użytkownikom Slacka, których we wrześniu minionego roku było co tydzień ponad 9 milionów i 6 milionów każdego dnia. Przedstawiciele spółki chwalili się wówczas, że spośród tych osób ponad dwa miliony płaci za dostęp do usługi w wersji Premium (gdzie mają do dyspozycji „współdzielone kanały”), co daje ponad 50 tys. zespołów. W ten sposób Slack generuje roczny przychód na poziomie 200 mln dolarów.

Jego wycena sięga ponad 5 mld dolarów.

Komentarze (0)