Młodzi potrafią — to zdanie zdaje się być mottem największej w regionie symulacji tworzenia własnego biznesu, która na przełomie maja i czerwca odbyła się w Google Campus Warsaw, czyniąc je się sercem startupowej młodej Polski.
Równocześnie, według badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, aż 46% Polaków nie decyduje się na rozpoczęcie działalności z obawy przed porażką, co spowalnia rozwój polskich startupów, ale też kluczowych umiejętności u młodzieży. Z pomocą nadchodzi Econverse, inicjatywa powołana przez studentów uczelni zagranicznych, takich jak Harvard, Columbia, czy Cambridge University, którym w polskiej edukacji brakowało podobnej możliwości.
Młodzi przygotowali kompleksowy program rozwojowy, który od A do Z i bez żadnego ryzyka przygotowuje młodych do realizacji własnych pomysłów. stawiając zarazem na wyrównywanie szans. Uczestnicy wysyłają swoje aplikacje na wydarzenie indywidualnie, a następnie, po połączeniu w zespoły na podstawie ich cech osobowości, opracowują rozwiązania problemów w 5 sektorach, takich jak edukacja, e-commerce oraz klimat.
Ponadto uczestnicy wzięli udział w sesjach Coffideas – opartych na wyjątkowych, 15-minutowych spotkaniach z osobami i mentorami i o różnorodnych perspektywach, których celem jest wspólne rozwiązywanie problemów, a także łączenie osób ze świata nauki, muzyki, biznesu i sportu.
Podczas Econverse swoich przedstawicieli wystawiły zarówno renomowane firmy, takie jak Allegro, mBank, Antal, czy Baker McKenzie, ale także i startupy, jak Gridaly, Gyfted, Tpay, czy Synerise – w jury konkursu zasiedli m.in. Krzysztof Borusowski, Waldek Olbryk oraz Michał Kramarz.
Warto wspomnieć również o panelu AI w Edukacji, z udziałem przedstawicieli m.in. Synerise, Stanford Club of Poland i Akademii Leona Koźmińskiego, a także rozmowach Jarosława Sroki z Markiem Zmysłowskim oraz Artura Kurasińskiego z Piotrem Nowosielskim, które dostarczyły uczestnikom dodatkowych wrażeń i inspiracji.
Zwycięzcy
Miejsce I – Math+u
Math+u to online-platforma mająca na celu dostarczenie zindywidualizowanej nauki matematyki dla dzieci w wieku od 8 do 10 lat. Ta interaktywna platforma może być najlepiej opisana jako „wirtualny korepetytor” matematyki. Jednym z kluczowych narzędzi, które oferuje Math+u, jest możliwość interakcji głosowej z platformą. Dzieci mogą bezpośrednio „rozmawiać” z wirtualnym korepetytorem, zadając pytania dotyczące konkretnych zadań. Dzięki temu uczący się mogą uzyskać natychmiastową odpowiedź na swoje pytania i wyjaśnienia, co przyczynia się do lepszego zrozumienia materiału. Platforma Math+u oferuje również generowanie wizualizacji. Zadania matematyczne są przedstawiane w formie graficznej, takiej jak wykresy lub obrazy opisujące dane zadanie. To wizualne podejście pomaga wizualizować matematyczne problemy, co ułatwia dzieciom zrozumienie i rozwiązanie zadań.
Miejsce II – AlterMind – Nagroda Specjalna Young InCredibles Sebastiana Kulczyka
Aplikacja AlterMind – poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii opartej na VR chcemy uświadomić społeczeństwu (głównie Gen Z) o problemach, trudnościach z którymi zmagają się osoby z różnymi zaburzeniami. Gracz jest w stanie wejść w buty osób zmagających się z różnymi dolegliwościami.
Miejsce III – Effectively
Uczniowie nie umieją się uczyć. Stawiamy kompletną platformę do efektywnej
nauki, gdzie użytkownik definiuje swój największy problem w procesie uczenia
się, przyporządkowywane są mu pomocne do problemu metody efektywnej
nauki. Sztuczna inteligencja samodzielnie implementuje metodę pod konkretny
materiał, którego musi się nauczyć użytkownik.
Tworzymy kompletną platformę do efektywnej nauki – Effectively, gdzie
użytkownik definiuje swój największy problem w procesie uczenia się,
przyporządkowywane są mu pomocne do problemu metody efektywnej nauki.
Sztuczna inteligencja samodzielnie implementuje metodę pod konkretny materiał,
którego musi się nauczyć użytkownik.
Co dalej?
Warto obserwować rozwój Econverse, którego misją jest stworzenie platformy do rozwoju pozaszkolnego, skrojonej pod potrzeby młodych oraz wymagania, które stawia przed nimi nieustannie zmieniająca się rzeczywistość oraz rynek pracy.
Wydarzenie Econverse 2023 zostało zrealizowane dzięki wsparciu Partnera Strategicznego — Fundacji Empiria i Wiedza. Sponsorem Głównym jest BEST SA, Partnerem Merytorycznym Akademia Leona Koźmińskiego, Partnerem Mentoringowym InCredibles Sebastiana Kulczyka, a Sponsorami Baker McKenzie oraz Antal.
Masz 16-21 lat i pomysł na biznes? Econverse daje możliwość przetestowania pomysłu
Licealiści pokazali swoje pomysły. Podsumowujemy finał Econverse Cup