Branża:

aplikacje

informatyka i programowanie

turystyka

Finansowanie:

własne

dotacja z UE

Model biznesowy:

reklama

abonament

Arguido

Czym jest Wasz projekt?

Aplikacja Arguido jest mobilnym przewodnikiem turystycznym umożliwiającym każdemu zwiedzającemu spacer po jednej z wybranych tematycznych tras turystycznych opartych na technologii rozszerzonej rzeczywistości ( Augmented Reality). Po uruchomieniu trasy, turysta prowadzony jest do kolejnych jej punktów, dzięki modułowi nawigacyjnemu. Po nakierowaniu swojego telefonu/tabletu w stronę obiektu na trasie pojawi się wirtualny marker, który zostanie naniesiony na obraz rejestrowany przez kamerę urządzenia. Użytkownik po jego kliknięciu będzie mógł zapoznać się ze szczegółowymi danymi dotyczącymi odwiedzanego miejsca (będzie mógł również obejrzeć film bądź wysłuchać lektora). 

Jaki problem rozwiązujecie?

Dzięki wykorzystaniu aplikacji jej użytkownicy mogą poznać walory turystyczne Polski z zupełnie innej perspektywy i zarazem przekonać się jak w dobie cyfryzacji postęp technologiczny ułatwia nam codziennie życie. Użytkownicy aplikacji nie muszą zabierać ze sobą w podróż przewodników papierowych, map czy też nawigacji ponieważ wszystko to jest zawarte w jednej aplikacji. Innowacyjność oparta jest na wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości co bez wątpienia przyczynia się do uatrakcyjnienia turystyki w Polsce. Aplikacja jest również innowacyjnym medium pozwalającym przedsiębiorcom reklamować swoje usługi i zmieniać treści emitowanych reklam w czasie rzeczywistym.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Produkt może stanowić znakomitą ofertę dla prywatnych osób, chcących zamieścić ogłoszenie/reklamę swojego punktu usługowego, który zlokalizowany będzie w sąsiedztwie punktów turystycznych. Jest też ciekawą propozycją dla biur podróży, które dzięki jego wykorzystaniu mogłyby uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.

Kto stoi za projektem?

Firma AGM Reality, składająca się z zespołu posiadającego niezbędne doświadczenie w tworzeniu oprogramowania zarówno komputerowego jak i z przeznaczeniem na urządzenia mobilne.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Aplikacja „Arguido” dostępna jest dla dwóch najpopularniejszych systemów mobilnych - Android oraz iOS (można ją pobrać w sklepie Google Play oraz iTunes). Premiera aplikacji w sklepach internetowych odbyła się w grudniu 2014 r. W aplikacji zamieszczone są trasy turystyczne (opracowane przez profesjonalnych przewodników turystycznych) po 25 największych i najatrakcyjniejszych miastach turystycznych w Polsce. Uzyskaliśmy 9 patronatów miast i jesteśmy na etapie pozyskiwania kolejnych patronatów aby uwiarygodnić kontent zamieszczony w aplikacji. Na chwilę obecną liczba pobrań aplikacji w sklepie Google Play kształtuje się na poziomie 20 tys.

Jakie są plany rozwoju?

Aby utrzymać jak największą liczbę użytkowników produktu zamierzamy stworzyć dla nich pakiet lojalnościowy, dzięki któremu każdy z nich korzystając z aplikacji otrzyma zniżki u partnerów Arguido. W najbliższym czasie planowana jest komercjalizacja aplikacji polegająca na udostępnieniu płatnych abonamentów w postaci wizytówek reklamowych zamieszczanych w rozszerzonej rzeczywistości. Do końca roku planujemy zwiększenie zasięgu produktu poprzez ,,wejście'' na rynki zagraniczne. Stale pracujemy nad rozwojem produktu dodając systematycznie nowe funkcjonalności oraz udoskonalając już istniejące w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku.