Optymalizują tworzenie frontendu: 0,5 mln dolarów dla Codejet.ai od Sunfish Partners

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Optymalizują tworzenie frontendu: 0,5 mln dolarów dla Codejet.ai od Sunfish Partners

Udostępnij:

Codejet.ai, spółka tworząca narzędzie przyspieszające proces tworzenia oprogramowania dla programistów i designerów, pozyskała inwestycję 0,5 miliona dolarów od Sunfish Partners oraz międzynarodowych aniołów biznesu.

Potencjał no-code

Codejet to platforma automatyzująca pracę programistów, poprzez konwersję projektów graficznych aplikacji, do gotowego kodu. Środki pozyskane z inwestycji spółka planuje przeznaczyć na rozwój narzędzia, w celu pełnej automatyzacji budowy aplikacji, zdobywania nowych klientów – w szczególności agencji programistycznych – oraz rozbudowę zespołu.

Dzięki tej inwestycji możliwy będzie rozwój narzędzi, w tym stworzenie własnego interfejsu do projektowania ekranów aplikacji, a także późniejsze intuicyjne integrowanie ich z logiką aplikacji (backendem). 

Jeszcze w tym miesiącu planujemy opublikować nową funkcję, współfinansowaną przez jednego z naszych klientów – integrację ze Storybook. Umożliwi to automatyczne generowanie spójnego systemu projektowania aplikacji. Kolejne działania spółki w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy będą już zdecydowanie skoncentrowane na budowie kompletnego narzędzia typu no-code oraz rozwijaniu własnej społeczności – komentuje te plany Sebastian Kurzynowski (CTO).

W ostatnim czasie Codejet koncentruje swoje działania na dostosowywaniu narzędzia do specyficznych wymagań agencji programistycznych. To podejście zaowocowało współpracą z międzynarodowymi korporacjami i agencjami. Minh Nguyen, właściciel jednej z wiodących agencji programistycznych na Dalekim Wschodzie, która zatrudnia ponad 4000 programistów, dostrzegając potencjał Codejet, zdecydował się podjąć współpracę oraz zainwestować w ten projekt.

Automatyzacja jest niezbędna dla każdej firmy zajmującej się rozwojem oprogramowania. W branży IT jakość i efektywność są nierozerwalnie powiązane. Brak ujednoliconych standardów negatywnie wpływa na wydajność, co może skutkować wydłużeniem pracy programistów nawet dziesięciokrotnie. W Codejet dostrzegamy rozwiązanie tego problemu. Dlatego nie tylko korzystamy z Codejet, ale również dostrzegamy w nim potencjał do optymalizacji naszej oferty usługowej, co skłoniło nas do inwestycji w tę firmę – mówi Minh Nguyen.

Zautomatyzować prace programistów

Do grona inwestorów Codejet dołączyły również inne znaczące postacie branży technologicznej. Wśród nich jest Fabian Q. Veit, prezes Make.com, firmy specjalizującej się w automatyzacji, która w 2020 roku została przejęta przez niemiecki holding Celonis SE za ponad 100 mln USD. Kolejnym inwestorem jest Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel Vue Storefront, firmy specjalizującej się w pomaganiu deweloperom i firmom w szybszym tworzeniu, wdrażaniu i zarządzaniu skalowalnymi witrynami e-commerce.  

– Bardzo wierzę w low-code i no-code, zwłaszcza w dobie rozwoju AI, jako rozwiązanie automatyzujące powtarzalne prace programistów. Frontend, a zwłaszcza UX, jest doskonałym miejscem do automatyzacji. Naturalną branżą jest oczywiście e-commerce, ale zastosowań będzie tysiące – tak swoje zaangażowanie w inwestycję komentuje Bartłomiej Roszkowski.

Na froncie prac frontendu

Codejet to startup założony pod koniec 2022 roku przez Patryka Pijanowskiego, który wcześniej prowadził agencję programistyczną, oraz Sebastiana Kurzynowskiego, architekta oprogramowania z doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach i 8-letnim stażem jako wykładowca. Jak mówi Patryk Pijanowski, doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia własnej agencji zainspirowało go do założenia startupu.

– Celem Codejet jest przyspieszenie procesu tworzenia frontendu. Automatyzujemy do 60% zadań, konwertując projekty z Figma na czysty, gotowy do użycia kod. Dotychczas, cały proces realizowany był manualnie przez programistę, który musi manualnie odwzorować to co narysował grafik w kodzie. Nasze rozwiązanie znacznie skraca ten proces, generując w pełni responsywny kod, gwarantując działanie aplikacji na wszelkich urządzeniach. Do tej pory zaufało nam już ponad 14 000 użytkowników, którzy wygenerowali ponad 50 milionów linii kodu – podkreśla Patryk Pijanowski.

– Inwestycja w Codejet była podyktowana innowacyjnością ich technologii oraz determinacją założycieli. Rynek, na którym działają, rośnie o 26% rocznie. Globalna wartość rynku low-code/no-code osiągnęła 22,5 miliarda USD w 2022 roku, a prognozuje się jej wzrost do 148 miliardów USD do 2030 roku. Mimo zaledwie 7-osobowego zespołu, Codejet ma ambitne plany rozwojowe, które skrupulatnie realizuje. To technologia, która już teraz rewolucjonizuje sposób pracy programistów, przynosząc widoczne rezultaty – tak ten potencjał komentuje Max Moldenhauer, partner zarządzający funduszu Sunfish Partners.

Czytaj więcej: