Rozwój aplikacji IKO jest jednym z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS) w aplikacji. Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim.
Aplikacja IKO będzie dalej się rozwijać
– Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych i użytecznych rozwiązań pomagających im w codziennym bankowaniu i zarządzaniu finansami. Aplikacja IKO daje im ogrom możliwości korzystania z usług bankowych i coraz szerzej także pozabankowych. PKO Bank Polski będzie swoją aplikację mobilną rozbudowywać tak, by użytkownicy mieli stale rosnącą satysfakcję z codziennego jej używania. 10 lat IKO to dopiero udany początek drogi technologicznego rozwoju i wzrostu aplikacji, która w najbliższych latach stanie się centrum ekosystemu usług, dopasowujących się w sposób spersonalizowany do stylu życia i potrzeb danego klienta. Aplikacja IKO jest przygotowana do wyzwań i nastawiona na przyszłość – podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
W momencie startu aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych i była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych w Polsce. Na koniec 2013 roku aplikacja miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku. Jednocześnie aplikacja IKO stała się bazą do stworzenia i uruchomienia w 2015 roku systemu płatności mobilnych BLIK.
– Kiedy 10 lat temu uruchamialiśmy IKO miliony użytkowników naszej aplikacji wydawały nam się wykonalnym, ale ambitnie odległym celem. Teraz patrzymy z satysfakcją na ponad 7 mln aktywnych IKO. Rosnące liczby, pokazujące codzienne używanie aplikacji przez naszych klientów to powód do dumy i zachęta do dalszej pracy i rozwoju IKO, opartego na uważnym, stałym analizowaniu uwag i opinii użytkowników. W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów PKO Banku Polskiego w załatwianiu ich codziennych spraw. Największy polski bank z coraz szerszym wachlarzem usług mobilnych wciąż będzie dostępny w zasięgu ręki każdego swojego klienta – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
W ciągu 10 lat klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej sięgali po mobilną bankowość – w grudniu 2016 roku liczba aktywnych aplikacji IKO przebiła 1 mln. Aktywacji przybywało systematycznie – 2 mln w listopadzie 2017 roku, 4 mln – w październiku 2019 roku, 5 mln w październiku 2020 roku, a 7 mln w październiku 2022 roku. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych IKO. Aplikacja przeszła też kilka gruntownych zmian – druga jej wersja została wprowadzona w 2014 roku, a trzecia w 2015 i jest nieustannie modernizowana, natomiast kolejna wersja jest w trakcie tworzenia.
Accelpoint zmapowało polski ClimateTech
Upadł Silicon Valley Bank. Czy to początek kłopotów amerykańskiego ekosystemu startupowego?
BLIK wchodzi do Rumunii, drugiego największego rynku Europy Środkowo-Wschodniej