Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego wystartowała 10 lat temu. Jak się rozwinęła?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego wystartowała 10 lat temu. Jak się rozwinęła?

Udostępnij:

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego została uruchomiona 10 lat temu. W trakcie dekady dynamicznie się rozwinęła i urosła. Obecnie IKO ma ponad 100 funkcji i jako jeden z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego będzie nadal rozbudowywana, tworząc szeroki ekosystem usług, także pozabankowych. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 7,3 mln.

Rozwój aplikacji IKO jest jednym z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS) w aplikacji. Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim.

Aplikacja IKO będzie dalej się rozwijać

– Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych i użytecznych rozwiązań pomagających im w codziennym bankowaniu i zarządzaniu finansami. Aplikacja IKO daje im ogrom możliwości korzystania z usług bankowych i coraz szerzej także pozabankowych. PKO Bank Polski będzie swoją aplikację mobilną rozbudowywać tak, by użytkownicy mieli stale rosnącą satysfakcję z codziennego jej używania. 10 lat IKO to dopiero udany początek drogi technologicznego rozwoju i wzrostu aplikacji, która w najbliższych latach stanie się centrum ekosystemu usług, dopasowujących się w sposób spersonalizowany do stylu życia i potrzeb danego klienta. Aplikacja IKO jest przygotowana do wyzwań i nastawiona na przyszłość – podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

W momencie startu aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych i była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych w Polsce. Na koniec 2013 roku aplikacja miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku. Jednocześnie aplikacja IKO stała się bazą do stworzenia i uruchomienia w 2015 roku systemu płatności mobilnych BLIK.

– Kiedy 10 lat temu uruchamialiśmy IKO miliony użytkowników naszej aplikacji wydawały nam się wykonalnym, ale ambitnie odległym celem. Teraz patrzymy z satysfakcją na ponad 7 mln aktywnych IKO. Rosnące liczby, pokazujące codzienne używanie aplikacji przez naszych klientów to powód do dumy i zachęta do dalszej pracy i rozwoju IKO, opartego na uważnym, stałym analizowaniu uwag i opinii użytkowników. W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów PKO Banku Polskiego w załatwianiu ich codziennych spraw. Największy polski bank z coraz szerszym wachlarzem usług mobilnych wciąż będzie dostępny w zasięgu ręki każdego swojego klienta – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

W ciągu 10 lat klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej sięgali po mobilną bankowość – w grudniu 2016 roku liczba aktywnych aplikacji IKO przebiła 1 mln. Aktywacji przybywało systematycznie – 2 mln w listopadzie 2017 roku, 4 mln – w październiku 2019 roku, 5 mln w październiku 2020 roku, a 7 mln w październiku 2022 roku. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych IKO. Aplikacja przeszła też kilka gruntownych zmian – druga jej wersja została wprowadzona w 2014 roku, a trzecia w 2015 i jest nieustannie modernizowana, natomiast kolejna wersja jest w trakcie tworzenia.

 

Accelpoint zmapowało polski ClimateTech

Upadł Silicon Valley Bank. Czy to początek kłopotów amerykańskiego ekosystemu startupowego?

BLIK wchodzi do Rumunii, drugiego największego rynku Europy Środkowo-Wschodniej