„PKO Płacę później” szeroko dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

„PKO Płacę później” szeroko dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego

Udostępnij:

Wszyscy klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają odpowiednią zdolność kredytową, mogą skorzystać z płatności odroczonych „PKO Płacę później”. Klienci mogą aktywować tę usługę w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. PKO Płacę później” umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich w ciągu 30 dni – pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim.

Od momentu uruchomienia „PKO Płacę później” dla pierwszej grupy klientów, pod koniec listopada ubiegłego roku, usługę aktywowało 49,1 tys. osób, a łączna kwota przyznanych im limitów to 39,3 mln zł, średni aktywny limit to 800 zł na osobę. Obsługa „PKO Płacę później” jest prosta i przyjazna dla klientów. W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link).

– Klienci PKO Banku Polskiego, którzy chcą uzyskać atrakcyjne i bezpieczne narzędzie zapewniające natychmiastowe finansowanie ich potrzeb, mogą teraz aktywować usługę „PKO Płacę później” na swoim smartfonie albo komputerze – w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Dzięki temu szybko, wygodnie i wraz ze swoim bankiem mogą korzystać z użytecznej funkcji, która pozwoli im zrobić zakupy jednocześnie nie obciążać swojego domowego budżetu, dopóki nie uzyskają pewności, że zamówienie spełnia ich wymagania. Chcemy być blisko naszych klientów i spełniać ich oczekiwania dotyczące innowacyjnych i użytecznych produktów i usług bankowych, i coraz częściej także pozabankowych. Usługa z zakresu płatności odroczonych „PKO Płace później” jest właśnie jednym z elementów rozbudowy wachlarza usług dodanych w naszej ofercie, a PKO Bank Polski jest pierwszym bankiem w Polsce i jednym z nielicznych na świecie z własnym rozwiązaniem typu „buy now, pay later” zaoferowanym klientom – podkreśla Radosław Janusz, dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-commerce w PKO Banku Polskim.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).

Jak aktywować usługę „PKO Płacę później”?

Aby aktywować usługę w iPKO należy kliknąć w ikonę tej usługi (na komputerze – w prawym górnym rogu strony głównej, na telefonie – pod skróconą historią operacji na koncie), a w IKO trzeba wejść w „Moje produkty” i następnie w „PKO Płacę później” i kliknąć ikonkę ze znakiem „+” na dole ekranu albo w „Płatności”, „Płatności mobilne” i tam w ikonkę „PKO Płacę później”. Potem trzeba przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu – to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdza aktywację narzędziem autoryzacji. „PKO Płacę później” można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale.

Jak skorzystać z usługi w sklepie internetowym?

Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.
Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Usługa „PKO Płacę później” będzie rozwijana – w kolejnym etapie bank udostępni możliwość rozkładania transakcji na płatne raty, o wszelkich kosztach z tym związanych klient zostanie jasno poinformowany.

 

Inteligentne rolnictwo a wyzwania ESG w Polsce – nowy raport PKO Banku Polskiego

Polski fintech: nadchodzi kluczowy moment dla sektora

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego wystartowała 10 lat temu. Jak się rozwinęła?