W Heilo zanieczyszczone powietrze filtrowane jest przez urządzenie wyposażone w filtr HEPA oraz filtr węglowy i za pomocą wiatraka wtłaczane do wewnątrz wózka zapewniając bezpieczny obieg czystego powietrza w kontrolowanym środowisku.
Urządzenie oczyszczające powietrze wyposażone jest w czujniki jakości powietrza i temperatury, co umożliwia opiekunom bieżącą kontrolę stanu powietrza oraz zapewnia bezpieczeństwo dziecka.
Kto jest w Waszym zespole i jakie macie doświadczenia?
Zespół Heilo to:
- Ja, Natalia Dernicka – co-founder, Strategy and Sales Management. Przedsiębiorczyni, Dyrektorka Sprzedaży i Rozwoju Produktu z ponad 11-letnim doświadczeniem w budowaniu przedsiębiorstw i rozwijaniu sprzedaży na rynkach międzynarodowych. W Heilo odpowiadam za koncept produktu, strategię rozwoju firmy, strategię rozwoju sprzedaży, relacje z inwestorami i pozyskiwanie środków z funduszy unijnych.
- Małgorzata Walichiewicz – co-founder, Operations and Marketing Management. Przedsiębiorczyni i Marketing Managerka. Przez ponad 10 lat aktywnie wspierała firmy korporacyjne oraz MŚP w zakresie strategii marketingowych, promocji marki, produktu i usług, EB. W Heilo odpowiedzialna za koncept produktu, strategię marketingową, ochronę IP, bieżące działania operacyjne, pozyskiwanie funduszy unijnych.
- Damian Dygoń – Technology Management. Przedsiębiorca, inżynier, wykładowca posiadający 11 lat doświadczenia w przemyśle. Wymyślił, zaprojektował i sprzedaje unikalny na skalę światową sprzęt medyczny oparty o technologię plazmową. W Heilo odpowiedzialny za projekt, testy i wdrożenie modułu filtrująco-czyszczącego, opracowanie dokumentacji technicznej, testowanie produktu w IASE.
- Daria Wypiór – Product and Graphic Designer z ponad 6-letnim doświadczeniem w projektowaniu wzorniczym oraz grafice komputerowej. Laureatka: Make Me! Łódź Design Festival oraz Nagrody Rektora (Krajowy Konkurs na Najlepszy Dyplom). W Heilo odpowiedzialna za projekt zewnętrzny pokrowca i testowanie produktu, branding, projekt graficzny strony internetowej, prace graficzne.
Skąd pomysł na startup? Jak wyglądały początki Waszej działalności?
Pomysł narodził się podczas spotkania z przyjaciółkami, podczas którego okazało się, że jedna z nas – świeżo upieczona mama – od tygodnia nie może wyjść z córeczką na spacer z uwagi na fatalny stan powietrza. W Polsce mamy najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie (wg AQLI). Globalnie, według szacunków WHO, blisko 93% dzieci na świecie oddycha zanieczyszczonym powietrzem.
Tym bardziej byłyśmy zaskoczone i zdecydowałyśmy się działać, kiedy po przeprowadzonym researchu okazało się, że na świecie nie ma rozwiązania, które chroniłoby najbardziej zagrożoną grupę – dzieci między 0-3 lat przed dramatycznymi skutkami wdychania zanieczyszczonego powietrza.
Pociesza fakt, że polskie społeczeństwo jest coraz bardziej świadome – wg przeprowadzonych badań blisko 40 proc. reprezentatywnej próby dorosłych Polaków ocenia jakość powietrza w Polsce jako złą lub bardzo złą. Uważamy, że inwestycja w zdrowie dzieci to najważniejsza inwestycja – w dobrą przyszłość całego świata.
Na jakim etapie rozwoju biznesu jesteście?
Aktualnie zakończyliśmy prace projektowe i badania nad produktem – wyprodukowaliśmy pierwszy egzemplarz gotowy do sprzedaży. Opracowaliśmy strategię marki, materiały marketingowe, stronę www ze sklepem online, opracowaliśmy strategię sprzedaży oraz marketingową, strategię rozwoju firmy, ochronę IP, zbudowaliśmy bazę dostawców i budujemy bazę klientów. Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia produkcji i sprzedaży, w tym celu skupiamy się obecnie na pozyskaniu środków od inwestorów oraz z programów unijnych.
Co jest unikatowego w tym, co oferujecie?
Heilo zaprojektowaliśmy zgodnie z konceptem sustainability – pasuje na większość modeli wózków dziecięcych, zarówno na gondole, jak i spacerówki. Dzięki zastosowaniu w urządzeniu dwóch rodzajów filtrów, Heilo chroni dzieci przed wirusami, bakteriami, alergenami, pleśnią, szkodliwymi gazami, a także ukąszeniami owadów i złymi warunkami pogodowymi. Nasz moduł filtrujący powietrze wyposażony jest m.in. w czujniki monitorujące stan powietrza (PM2,5 oraz PM10) dzięki czemu rodzic może monitorować jego skuteczność. Dodatkowo, przyjemnie szumi, co sprzyja zasypianiu maluchów. Produkt został zaprojektowany tak, by jego żywotność była jak najdłuższa, a funkcjonalność pozwala zastąpić kilka produktów jednym.
Kto jest Waszą potencjalną konkurencją?
Na rynku światowym istnieją zaledwie dwa produkty chroniące dzieci przed złym stanem powietrza – osłona na wózek oraz przenośna gondola. Pośrednią konkurencją są przenośne, małe oczyszczacze powietrza, które jedynie ograniczają zagrożenie, ale go nie eliminują. Heilo jest na tę chwilę najbardziej wszechstronnym, uniwersalnym i finansowo atrakcyjnym rozwiązaniem dla ochrony dzieci w wieku 0-3 lat przed skutkami wdychania zanieczyszczonego powietrza.
Jaki jest Wasz model biznesowy i kto jest Waszym głównym klientem? Czy macie już płacących klientów?
W pierwszej fazie rozwoju planujemy sprzedaż komplementarnych produktów Heilo poprzez własny sklep internetowy www.heilo.eu oraz platformy e-commerce. Obecnie jesteśmy na etapie pozyskiwania inwestorów i środków publicznych w celu uruchomienia produkcji i pierwszych działań sprzedażowo-marketingowych.
Skąd wzięliście fundusze na start? Ile to kosztowało i na co poszły środki?
Dotychczasowe prace nad projektem – projektowanie produktu, badania B+R, design, wdrożenie produktu, materiały marketingowe, strona www, opracowanie strategii sprzedaży oraz marketingowej, ochrona wzoru przemysłowego i użytkowego zostały sfinansowane w 50% ze środków własnych dwóch założycielek, a w 50% ze środków Unijnych – w 2021 roku znalazłyśmy się w gronie 60 wyłonionych firm z ponad 400, które aplikowały do konkursu ,”Design dla Przedsiębiorców. Dostępność Plus”.
Chcecie działać na rynku lokalnym, czy może od razu celujecie w rynek globalny?
Planujemy zacząć od rynku lokalnego, natomiast problem fatalnego stanu powietrza doskwiera dzieciom w wielu zakątkach świata, od Azji przez Amerykę Południową do dużych, rozwiniętych metropolii, jak Los Angeles, Chicago, Londyn czy Barcelonę. Dlatego opracowaliśmy ścieżkę rozwoju i mamy nadzieję, że z pomocą inwestorów szybko dostarczymy nasze rozwiązania rodzicom małych dzieci również w innych krajach.
Czy możecie się pochwalić już jakimiś ciekawymi liczbami?
Biorąc pod uwagę, że globalnie rok do roku rodzi się 140 milionów dzieci, a zgodnie z WHO, niestety 99% globalnej populacji oddycha powietrzem, które znacznie przekracza limity określone w wytycznych, potencjał i potrzeba na nasz produkt jest ogromna. Czujemy ogromną misję, żeby uświadamiać społeczeństwo na temat tego niewidocznego, acz odczuwalnego problemu i za pomocą smart technologii dostarczać rozwiązania, które będą chronić jakość życia dzieci na świecie.
Jakie są Wasze plany na rozwój? Czego w tym momencie najbardziej potrzebujecie?
Na tę chwilę potrzebujemy środków, które pozwolą nam sfinansować pierwszą produkcję i działania sprzedażowe, a także rozwój produktu, ponieważ mamy już pomysły na kolejne produkty babytech chroniące zdrowie dzieci. Chętnie też otoczymy się mądrymi głowami – serdecznie zapraszamy do współpracy mentorów i praktyków biznesu na rynkach globalnych, którzy zechcieliby nam pomóc w rozwoju: praktyków eCommerce/babytech, w zakresie ekspansji zagranicznej, skalowalności, rozwoju biznesu, network w branży family, parenting, environmental consciousness, fundraisingu.
Czy dostrzegacie jakieś czynniki, w wyniku których Wasz biznes mógłby ponieść porażkę?
Gwałtowny wzrost cen komponentów mógłby pokrzyżować nam plany finansowe, ale nie na tyle, żebyśmy musieli obawiać się porażki.
Czy macie na swoim koncie inne wyróżnienia, czy półfinał Infoshare Startup Contest to dopiero początek?
Dopiero rozpoczęliśmy przygodę z konkursami dla startupów. Oprócz półfinałów w Infoshare znaleźliśmy się z Heilo w gronie półfinalistów konkursu 101 najlepszych startupów podczas European Economic Congress Startup Challenge 2023. Przebieramy także nóżkami w oczekiwaniu na wyniki konkursów Carpathian Startup Fest oraz Orzeł Innowacji.
Konferencja Infoshare 2023 – festiwal społeczności napędzanej technologią!
Infoshare 2023 – największa konferencja technologiczna w CEE, łącząca najnowsze rozwiązania technologiczne z biznesem. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 maja w Gdańsku. Co roku biorą w nim udział tysiące uczestników, w tym startupy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. Tegoroczna edycja to aż 9 scen tematycznych, blisko 200 czołowych prelegentów z całego świata, innowacyjne firmy i rozwiązania prezentowane w strefie Expo, a także aż 6 imprez towarzyszących, będących okazją do biznesowego networkingu. Podczas Infoshare 2023 poznamy również zwycięzców Startup Contest, na których czeka 30 tys. euro w gotówce i udział w InCredibles – programie akceleracyjnym Sebastiana Kulczyka.
Przeczytaj również
- Wymyśliliśmy sposób oczyszczania powietrza, żeby chronić ludzi przed chorobami przenoszonymi w powietrzu – Adam Kądziela (Nanosci)
- Będziemy wspierać lekarzy we wczesnej diagnostyce czerniaka – Malwina Wąsowska-Domirska (AI4SKIN)
- Tworzą system do monitoringu jakości wody i powietrza. Rozmawiamy z twórcami Mobile Monitoring