– OROVERA oferuje nowy sposób płatności oparty o najpopularniejszą metodę komunikacji w ciągu ostatnich lat – komunikatory tekstowe (chat, chaty) – w formie dedykowanego modułu klawiatury na urządzenia mobilne w połączeniu z portfelami cyfrowymi Apple Pay i Google Pay. Pozwoli to, bez wychodzenia z aplikacji komunikatora, przesłać lub odebrać pieniądze od rozmówcy w szybki i wygodny sposób bez podawania dodatkowych informacji, co jest standardem w dotychczas stosowanych płatnościach pomiędzy osobami – tłumaczy Paweł Wielądek, Członek Zarządu OROVERA S.A.
Czym jest OROVERA?
Polski rynek płatności należy do jednych z najbardziej rozwiniętych i innowacyjnych na świecie. Dostępne i szeroko wykorzystywane metody wykonywania przelewów lub płacenia za dobra i usługi obejmują między innymi: szybkie przelewy międzybankowe, płatności kartą oraz wyjątkowo popularny w ostatnich latach system BLIK. OROVERA będzie skupiała się na rozszerzeniu zakresu tych możliwości poprzez połączenie funkcjonalności komunikowania się poprzez wszelkiego rodzaju chaty oraz najbardziej powszechnej w Polsce formy portfela cyfrowego typu Apple Pay oraz Google Pay. Opracowane oprogramowanie zapewni jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa dla użytkowników bez konieczności zapisywania danych kartowych. W przypadku wyżej wspomnianych obu portfeli/systemów można wymienić co najmniej kilka sposobów zapewnienia pełnego bezpieczeństwa. Są to między innymi: brak konieczności przekazywania poufnych danych kartowych i personalnych innym osobom, konieczność potwierdzania transakcji poprzez PIN, wzór graficzny lub zabezpieczenia biometryczne, szyfrowanie danych kartowych w trakcie procesu płatności, bezpieczne przechowywanie danych kartowych zgodnie z wymogami i normami PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Przewaga konkurencyjna
– Nasza przewaga konkurencyjna tkwi w oferowaniu najszybszej metody dokonywania płatności i rozliczeń pomiędzy osobami prywatnymi i biznesem, w porównaniu z obecnie dostępnymi opcjami. Dotychczas, zarówno dokonanie przelewu, płatności kartą, jak i transferu BLIK, wymagało od użytkownika wprowadzania wymaganych danych personalnych lub kartowych i przechodzenia przez co najmniej kilka kroków całego procesu w specjalnej, dedykowanej do tego aplikacji mobilnej. Transfer pieniężny z wykorzystaniem aplikacji OROVERA będzie możliwy bezpośrednio z aktualnie otwartego komunikatora mobilnego z wykorzystaniem modułu klawiatury dodanego z poziomu aplikacji do ustawień systemu operacyjnego. Jest to znaczące usprawnienie procesu przelewu pod względem zarówno szybkości, jak i wygody dla użytkowników końcowych – zaznacza Paweł Wielądek.
– „OROVERA stanowi innowację na skalę europejską. Wszystkie istniejące obecnie metody dokonywania przelewów / transferu pieniędzy wymagają znajomości określonych danych personalnych i/lub bankowych i/lub kartowych oraz nie są wystarczająco przyjazne użytkownikom pod względem ilości kroków do wykonania oraz czasu potrzebnego do wypełnienia niezbędnych informacji. Analizując rynek europejski należy zaznaczyć, że rozwiązania typu BLIK są rzadkością (BLIK aktualnie działa wyłącznie na terenie Polski i dla określonych banków). W przeważającej większości krajów Europy transfery pieniężne opierają się przede wszystkim na rozwiązaniach typowo bankowych lub na rozwiązaniach lokalnych na bardzo małą skalę” – podkreśla Tomasz Marczuk, Członek Zarządu SPINAKER alfa sp. z o.o.
Globalny rynek obsługi cyfrowych płatności w 2022 r. był wyceniany na 19.65 miliardów USD, a jego wzrost oszacowano na 15,6% rocznie w perspektywie do 2030 r. W 2021 r. Polskie systemy natychmiastowych przelewów bankowych, Express Elixir i Blue Cash, przetworzyły ponad 150 milionów transakcji na łączną kwotę przekraczającą 100 miliardów złotych. W tym samym roku system BLIK zanotował łączną wartość transakcji na kwotę 103 miliardów złotych i rekordową ilość użytkowników na poziomie przekraczającym 10 milionów.
– Można stwierdzić, że zaproponowanie nowej usługi pozwalającej na natychmiastowe płatności na rynku europejskim, na tle sukcesu BLIK w Polsce, powinno z dużym prawdopodobieństwem spotkać się z gorącym przyjęciem użytkowników. Jednocześnie, z uwagi na znacznie niższe bariery wejścia usługi OROVERA na rynek europejski niż BLIK (przystąpienie banku do BLIK wymaga dedykowanej integracji banku, OROVERA będzie działała na bazie istniejących połączeń z Apple Pay i Google Pay) można spodziewać się, że ekspansja na skalę europejską będzie stosunkowo prostym procesem – konkluduje Andrzej Żurawski, Członek Zarządu SPINAKER alfa sp. z o.o.
Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
HRobots pozyskał 1,1 mln złotych. Tworzy innowacyjne rozwiązanie dla działów HR
SPINAKER alfa inwestuje w dopasuj.to – technologię zadruku mebli
SPINAKER alfa inwestuje w INSBUY