Druga edycja programu grantowego ING dobiegła końca. Startupy pozyskały milion złotych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Program grantowy ING Banku Śląskiego

Udostępnij:

ING ogłosił zwycięzców drugiej edycji programu grantowego skierowanego do startupów i młodych naukowców. Bank tym razem poszukiwał rozwiązań, które zapewnią zrównoważone łańcuchy dostaw, obniżą poziom generowania odpadów i pomogą zmniejszyć ilość marnowanej żywności. Najlepsze pomysły otrzymały łącznie 1 mln zł na dalszy rozwój.

Zrównoważona konsumpcja

W tej edycji kapituła konkursu wyłoniła najbardziej innowacyjne rozwiązania, które odpowiadały na wyzwanie: Jak możemy zapewnić zrównoważoną konsumpcję i produkcję?

Pierwsze miejsce

Nagroda główna – 400 tys. zł trafiła do Ecobean, który daje drugie życie fusom z kawy. Startup skupia się na dekarbonizacji całego łańcucha wartości kawy, od zielonej logistyki, zeroemisyjnej biorafinerii po ekologiczne i użyteczne surowce i produkty.

Drugie miejsce

Na miejscu drugim znalazło się rozwiązanie zgłoszone przez ZNIKA – kompostowalne opakowania ze zrównoważonych materiałów, a jego autorzy otrzymali 300 tys. zł.

Trzecie miejsce

Pomysłem, który spotkał się również z dużym uznaniem kapituły było zgłoszenie Bio2materials i otrzymało grant  w wysokości 150 tys. zł za technologię wytwarzania skór organicznych, bazujących na pulpie jabłkowej.

Nagroda specjalna

Dodatkowo kapituła przyznała nagrodę specjalną o wartości 100 tys. zł dla MyEgg za roślinny zamiennik jaja kurzego.

Nagroda publiczności

Po raz pierwszy przyznano również nagrodę publiczności w wysokości 50 tys. zł i trafiła ona do twórców Uzyj.to – internetowej platformy wymiany materiałów budowlanych i wykończeniowych z drugiej ręki.

Pierwsza i druga edycja konkursu

Wyboru najlepszych rozwiązań, spośród 155 nadesłanych zgłoszeń, dokonała kapituła złożona z przedstawicieli ING Banku Śląskiego, świata biznesu, nauki oraz organizacji pozarządowych. 2. edycja konkursu została rozstrzygnięta podczas gali finałowej, która odbyła się 1 grudnia br. Całe wydarzenie można obejrzeć na platformie YouTube.

Zwycięzcy, poza nagrodami finansowymi, mają możliwość nawiązania kontaktu z inwestorami i firmami z portfolio ING oraz udziału w indywidualnym mentoringu, dopasowanym do potrzeb prowadzonego przez nich projektu. Mogą również liczyć na promocję w mediach.
W pierwszej edycji programu, która wystartowała wiosną, bank poszukiwał rozwiązań promujących efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii, czy pomagających w walce z zanieczyszczeniem powietrza.

W pierwszej edycji programu, która wystartowała wiosną, bank poszukiwał rozwiązań promujących efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii, czy pomagających w walce z zanieczyszczeniem powietrza.