Francuski startup Neat pozyskuje 55 milionów dolarów na rozwój wbudowanej oferty ubezpieczeniowej

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Francuski startup Neat pozyskuje 55 milionów dolarów na rozwój wbudowanej oferty ubezpieczeniowej

Udostępnij:

Francuski startup Neat, specjalizujący się w ubezpieczeniach wbudowanych, pozyskał 55 milionów dolarów finansowania. Rundę prowadziła Hedosophia, a udział w niej wzięli także Mundi Ventures, ETFS Capital, Athletico Ventures oraz dotychczasowi inwestorzy.

Oprócz tradycyjnej transakcji kapitałowej za gotówkę, część tej rundy finansowania stanowi instrument dłużny. Według firmy jest to około 60% kapitału własnego i 40% długu. Jest to więc raczej runda o wartości 30 milionów euro z 20 milionami euro długu.

Czytaj także: Szukasz finansowania? Zobacz, które fundusze aktualnie inwestują (wrzesień 2024)

Ta znacząca kwota pozwoli firmie przyspieszyć realizację jej misji rewolucjonizowania branży ubezpieczeniowej poprzez rozwiązania wbudowane. Neat zmienia sposób, w jaki firmy i konsumenci doświadczają ubezpieczeń, integrując je płynnie w momencie potrzeby, tworząc ochronę, która jest innowacyjna, a jednocześnie prosta, przejrzysta i dostępna – tak podsumowali pozyskane finansowanie przedstawiciele Neat.

Jak działa Neat?

Neat pomaga innym firmom sprzedawać produkty ubezpieczeniowe ich własnym klientom. W żargonie ubezpieczeniowym koncentruje się na umowach ubezpieczeniowych typu affinity powiązanych z inną usługą lub produktem.

Na przykład, przy zakupie smartfona, można chcieć kupić produkt ubezpieczeniowy, aby upewnić się, że urządzenie jest objęte ubezpieczeniem w razie przypadkowego upuszczenia. Inne przykłady z oferty insurtecha obejmują ubezpieczenie podróżne, ubezpieczenie biletów na koncert lub przedłużenie gwarancji na sprzęt AGD.

Neat koncentruje się na wbudowanych produktach ubezpieczeniowych, co oznacza, że partnerscy sprzedawcy detaliczni znajdują dla niego klientów ubezpieczeniowych. W rezultacie sprzedawcy detaliczni również otrzymują prowizję od każdego sprzedanego produktu ubezpieczeniowego, ale nie muszą bezpośrednio zajmować się zawiłościami branży ubezpieczeniowej.

Neat współpracuje również z firmami ubezpieczeniowymi i reasekuracyjnymi, aby bezpośrednio pokrywać ryzyko. Neat działa jako zarządzający agent generalny.

Firma współpracuje z 1500 partnerami dystrybucyjnymi i oferuje ponad 40 produktów ubezpieczeniowych. Neat obsługuje klientów w sektorach takich jak e-commerce, handel detaliczny, podróże, mobilność, wydarzenia, hosting, bankowość, urządzenia high-tech i medyczne.

Niedawne inwestycje w insurtechy

W ciągu ostatnich siedmiu miesięcy, Coverdash pozyskał 13,5 miliona dolarów finansowania w rundzie serii A, aby rozszerzyć swoją ofertę ubezpieczeń wbudowanych poprzez rozbudowę sieci partnerów wbudowanych, zespołu wewnętrznego i panelu ubezpieczycieli.

W maju 2023 roku Obie pozyskał 26 milionów dolarów finansowania w rundzie serii B, aby rozszerzyć swoją ofertę ubezpieczeń wbudowanych dla inwestorów w nieruchomości poprzez dodanie nowych partnerstw i produktów.

W marcu pisaliśmy również o postępach w konsolidacji polskiego rynku ubezpieczeniowego: Grupa Punkta dokonała wówczas akwizycji spółki Inotis, zajmującej się likwidacją szkód.

Czytaj także: