W opisie uchwały wskazano, że najważniejszym zadaniem dla rządu, w realizacji którego ma pomóc opracowywany dokument, jest zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia polskiej gospodarki, umocnienie jej pozycji na rynkach światowych, budowa pozytywnego wizerunku i atrakcyjności polskiego biznesu w skali globalnej, a także wspieranie polskich eksporterów.
Główne cele uchwały
Jednym z głównych celów wskazanych w uchwale, który wiąże się z umiędzynarodowieniem polskiej gospodarki, wpisuje się w realizacyjne ramy Strategii Produktywności 2030. Wskazano w niej m.in. takie potrzeby jak: zwiększenie liczby eksporterów (w szczególności polskie MŚP), udział krajów spoza UE w polskim eksporcie, dalsze umacnianie relacji gospodarczych z krajami unijnymi, a także wzrost wyrobów wysokiej techniki w rodzimym eksporcie.
Uchwała ma regulować również kwestie dotyczące dyplomacji ekonomicznej ds. technologicznych w wybranych państwach i wschodzących rynkach, które wykazują się dużym potencjałem rozwojowym i są nastawione na wdrażanie innowacji.
Program promocji Marki Polskiej Gospodarki
W rządowych planach znajduje się także opracowanie i wdrożenie spójnego programu, mającego na celu promocję Marki Polskiej Gospodarki i poszczególnych gospodarczych sektorów. Trwają również prace nad systemem informacji eksportowej, który po wdrożeniu ma ułatwiać dotarcie do przedsiębiorców z ofertą wsparcia eksportu. Uzupełnieniem dla systemu będą instrumenty wspierające rozwój e-eksportu, czyli internetowej sprzedaży produktów i usług.