Mateusz Warcholiński przeszedł drogę od inżyniera motoryzacyjnego przez project managera w BMW Group i własny startup po bycie cofounderem software house’u. Przez wiele lat przebywał, pracował i rozwijał swoje projekty w Niemczech. To pomogło mu nabrać doświadczenia, ale także poznać kulturę biznesową innego kraju. W 2015 r. w ciągu trzech dni Mateusz wraz ze swoimi dwoma chińskimi wspólnikami uruchomił startup James Bitte.
Startup działał w obszarze social commerce i oferował usługi przez WhatsAppa – zakupy, organizowanie kapel na imprezę – cokolwiek czego konsumenci potrzebowali. James Bitte szybko zyskało zainteresowanie największej komercyjnej telewizji w Niemczech – RTL, a także uwagę inwestorów i funduszy VC. Mimo to projekt ostatecznie… upadł.
– Cieszyłbym się, gdybym zrobił bardzo fajny exit czy gdyby udało mi się mocno rozwinąć James Bitte. Tak się jednak nie stało. Mimo to w ogóle tego nie żałuję, bo bardzo dużo się nauczyłem. Z każdą firmą uczę się czegoś nowego i rozwija mnie dalej jako foundera. Każdy kolejny projekt jestem w stanie uruchomić szybciej i lepiej – mówi Mateusz Warcholiński.
W najnowszym odcinku MamStartup Podcast Mateusz opowiada, jak powstało James Bitte, dlaczego zrezygnował z branży motoryzacyjnej, czemu uważa community hype za jeden z najlepszych sposobów do promocji startupów B2C i czego brakuje na polskim rynku.
Posłuchaj również:
- Michał Zieliński to Forbes 25 under 25 i director of business development w Crafton Middle East. Michał opowiada, co znaczy dla niego wyróżnienie od Forbesa, jak to przełożyło się na jego przedsiębiorcze życie, o swoich przygodach ze startupami i budowaniu spółki w Arabii Saudyjskiej.
- Piotr Nowosielski to CEO Just Join IT i Rocket Jobs – dwóch branżowych serwisów z ogłoszeniami o pracę. Piotr niedawno przejął od Artura Kurasińskiego Aulę Polska i chce reaktywować cykliczne spotkania founderów. Aula Polska ma stać się miejscem, dzięki któremu wyrastać będą nowe unicorny.
- Artur Kurasiński to jeden z ojców założycieli Auli Polska, founder, twórca komiksu edukacyjnego „Róża, a co chcesz wiedzieć?” i planszówki Beyond Humanity: Colonies. Artur opowiada o początkach Auli, kampaniach kickstarterowych i funduszach VC.