Mateusz Warcholiński (Brainhub): Założyliśmy startup przez weekend – mieliśmy 200 euro budżetu

Dodane: 10.01.2022

Damian Jemioło

Udostępnij:

Mateusz Warcholiński to COO i cofounder software house’u Brainhub. W przeszłości był jednak project managerem w BMW Group, a także miał własny startup social commerce’owy – James Bitte, który zawojował niemiecki rynek. Mateusz przytacza historię James Bitte, wskazuje dlaczego teraz interesują go bardziej startupy bez kodu i jakie są wady polskiego rynku startupowego.
Mateusz Warcholiński przeszedł drogę od inżyniera motoryzacyjnego przez project managera w BMW Group i własny startup po bycie cofounderem software house’u. Przez wiele lat przebywał, pracował i rozwijał swoje projekty w Niemczech. To pomogło mu nabrać doświadczenia, ale także poznać kulturę biznesową innego kraju. W 2015 r. w ciągu trzech dni Mateusz wraz ze swoimi dwoma chińskimi wspólnikami uruchomił startup James Bitte.

Startup działał w obszarze social commerce i oferował usługi przez WhatsAppa – zakupy, organizowanie kapel na imprezę – cokolwiek czego konsumenci potrzebowali. James Bitte szybko zyskało zainteresowanie największej komercyjnej telewizji w Niemczech – RTL, a także uwagę inwestorów i funduszy VC. Mimo to projekt ostatecznie… upadł.

– Cieszyłbym się, gdybym zrobił bardzo fajny exit czy gdyby udało mi się mocno rozwinąć James Bitte. Tak się jednak nie stało. Mimo to w ogóle tego nie żałuję, bo bardzo dużo się nauczyłem. Z każdą firmą uczę się czegoś nowego i rozwija mnie dalej jako foundera. Każdy kolejny projekt jestem w stanie uruchomić szybciej i lepiej – mówi Mateusz Warcholiński.

W najnowszym odcinku MamStartup Podcast Mateusz opowiada, jak powstało James Bitte, dlaczego zrezygnował z branży motoryzacyjnej, czemu uważa community hype za jeden z najlepszych sposobów do promocji startupów B2C i czego brakuje na polskim rynku.

Posłuchaj również:

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem