Międzynarodowy fundusz Raw Ventures zainwestuje do 1 mln euro w polskie startupy mediatech

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Międzynarodowy fundusz Raw Ventures zainwestuje do 1 mln euro w polskie startupy mediatech

Udostępnij:

Raw Ventures ogłosił inicjatywę dla polskich startupów mediatech, dzięki której będą mogły pozyskać do 1 mln euro, niezależnie od etapu rozwoju. Fundusz stara się dać firmom mediatech szansę na zaprezentowanie swojego produktu lub usługi, zasilając kapitał w sektorze, który został zaniedbany.

Inicjatywa Raw Ventures i MediaTech Hub Conference nosi nazwę Global MediaTech Pitch Day, a wybrane firmy będą mogły zaprezentować swoje projekty inwestorom i nawiązać kontakt z innowacyjnymi firmami mediatech i liderami branży z całego świata, takimi jak Netflix, Paramount, Shutterstock i innymi.

Kto może się zgłosić?

W ramach swojego procesu Raw Ventures zobowiązał się do dokładnego przeglądu wszystkich zgłoszeń i przekazania informacji zwrotnej każdemu wnioskodawcy. Fundusz  jest zainteresowany startupami z tradycyjnego przemysłu telewizyjnego i filmowego, oraz wszystkimi nowoczesnymi sektorami opartymi na treści.

Co oferuje Raw Ventures?

Firmy, które złożą wniosek, będą miały szansę na pozyskanie do 1 mln euro inwestycji od Raw Ventures i innych inwestorów, w oparciu o swój obecny poziom, rynek i model biznesowy. Ponadto fundusz zapewni platformę dla dojrzałych startupów z pozytywną trakcją i dopasowaniem produktu do rynku, aby przyspieszyć ich rozwój biznesowy, oferując dostęp do rozległej sieci inwestorów, potencjalnych partnerów i klientów.

W przypadku startupów na wczesnym etapie rozwoju, Raw Ventures może również wspierać kontakty z najlepszymi mentorami, doradcami i akceleratorami mediatech, które mogą pomóc im przejść od etapu prototypu do opracowania produktu gotowego do wprowadzenia na rynek. Ponadto startupy mogą zaprezentować swoje pomysły ponad 600 liderom branży i rywalizować o nagrodę w wysokości 10 tys. euro za najlepszą prezentację.

– Pomimo wykładniczego wzrostu prognozowanego dla branży medialnej, osiągającego ponad 3 biliony dolarów do 2028 roku, startupy w tym sektorze często napotykają ograniczone możliwości publicznego zaprezentowania swoich pomysłów. Naszą misją jest katalizowanie globalnego ekosystemu mediatech, umożliwiając startupom na każdym etapie realizację ich wizji i zrewolucjonizowanie branży. Niezależnie od tego, czy są to przedsięwzięcia na wczesnym etapie rozwoju z MVP i konkretnymi hipotezami dotyczącymi produktu, czy też te, które już zyskały pozytywną trakcję i osiągnęły dopasowanie produktu do rynku, jesteśmy tutaj, aby wspierać ich potencjał – mówi Victoria Palatnik, partner zarządzający w Raw Ventures.

Problem branży Mediatech

Podczas gdy Raw Ventures dokonał znaczących inwestycji w różnych sektorach, takich jak MediaTech, MedTech, AgroTech, FinTech, Mobility i BuildTech, firma zidentyfikowała kluczową lukę na rynku mediatech, którą jest wyraźny brak dedykowanych platform dla startupów mediatech, aby zaprezentować swoje pomysły bezpośrednio inwestorom w ich konkretnej branży. Utrudnia to innowacyjnym założycielom prezentowanie swoich produktów potencjalnym  inwestorom.

– Media i technologia są obecnie wszechobecne, nie ograniczają się już do tradycyjnych mediów, telewizji czy kina. Obejmują one Metaverse, platformy takie jak TikTok i Instagram, technologie Web3.0 i oczywiście sztuczną inteligencję. Kształtuje ona nasze codzienne doświadczenia. Podczas gdy sztuczna inteligencja pomaga obecnie w pisaniu scenariuszy, ulepszaniu wizualizacji i wykonywaniu tłumaczeń synchronicznych, wkrótce nauczy się tworzyć treści, a nawet filmy dostosowane do naszych osobistych preferencji. Naszym celem jest stworzenie wydarzenia, które zainteresuje wszystkich zaangażowanych w ewolucję i transformację szeroko pojętej branży medialnej – dodaje Renat Lokomet, partner venture w Raw Ventures.

Aby móc rozpocząć współpracę z Raw Ventures, należy zgłosić się do 8 sierpnia. Fundusz zaprasza podmioty zajmujące się usprawnianiem procesów produkcji i dystrybucji różnych rodzajów treści, usprawnianiem procesów twórczych, realizacją zadań marketingowych lub zaangażowane w telewizję, kino, streaming, reklamę, podcasty, muzykę, a także te organizacje, które ułatwiają integrację różnych technologii z procesami medialnymi.

 

Szukasz finansowania? Zobacz, które fundusze aktualnie inwestują

Andreessen Horowitz zainwestuje w europejskie projekty Web3 i krypto

ffVC otwiera nowy fundusz. Startupy z regionu CEE dostaną łącznie 60 mln euro