Na wakacje 2023 klienci Revolut wybrali WÅ‚ochy, HiszpaniÄ™, ChorwacjÄ™ i GrecjÄ™

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Na wakacje 2023 klienci Revolut wybrali WÅ‚ochy, HiszpaniÄ™, ChorwacjÄ™ i GrecjÄ™

Udostępnij:

Revolut zapytał 12 tysięcy osób w 11 krajach, o tegoroczny sezon wakacyjny. Na pytania w Polsce odpowiedziało 1000 osób. Firma sprawdziła też jakie faktycznie kierunki wakacyjne od 1 maja do 31 lipca cieszyły się wśród jej klientów największą popularnością.

Na urlop i do pracy, Polacy w podróży

Część Polaków już wróciła, inni właśnie się pakują, sezon wyjazdów trwa. Do Revolut dołącza co miesiąc 100 tys. nowych klientów nad Wisłą, a od maja do lipca b.r. z aplikacji za granicą skorzystało ponad 750 tys. Polaków (+60% r/r). Na rekordowy wynik składają się zarówno urlopowicze, jak i osoby wyjeżdżające do pracy, głównie do Niemiec (+74% r/r), Wielkiej Brytanii (+47% r/r) i Holandii (+69% r/r). Wśród kierunków turystycznych od maja do lipca prym wiodły Włochy (+53% r/r), Hiszpania (+57% r/r), Chorwacja (+24% r/r) i Grecja (+57% r/r).

W podróżowaniu liczy się przyjemność…

Revolut zapytał 12 tysięcy osób w Europie i 1 tysiąc osób w Polsce o powody wyjazdów i o to czym kierują się wybierając miejsce docelowe podróży. W Polsce zapytani wskazywali, że najczęściej podróżują dla przyjemności (63%), aby odwiedzić rodzinę (18%), służbowo (5%), aby spotkać się z partnerem (2%), a także aby wziąć udział w weselu lub innej uroczystości rodzinnej (2% wskazań).

…ale o kierunku wyjazdu decydują koszty

Dominującym czynnikiem, który wpływa na wybór destynacji są koszty (80%). Poza cenami Polacy zwracają uwagę na pogodę (54%), odległość (44%), jedzenie i tradycje (40%), nocleg i hotel (38%), aktywności – aby było wiele do zrobienia i zobaczenia (28%), język (20%), opiekę medyczną i bezpieczeństwo (16%), przestrzeganie praw człowieka (14%), standardy ochrony przyrody i zwierząt (11%) oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych (4%). Przede wszystkim jednak patrzymy na ceny.

Co i za ile?

Od maja do lipca b.r. klienci Revolut z Polski wydali za granicÄ… ponad półtora miliarda zÅ‚ (+68% r/r i 10 razy wiÄ™cej niż w 2020, roku pandemii). Åšrednio na osobÄ™ byÅ‚ to wydatek rzÄ™du 2100 zÅ‚. Koresponduje to z najczęściej wskazywanÄ… odpowiedziÄ… w ogólnopolskim badaniu Revolut, gdzie na pytanie o budżet planowanego wyjazdu na osobÄ™ na 1 tydzieÅ„ – 34% respondentów wskazaÅ‚o poniżej 250 eur (<1.172 zÅ‚), 37% miÄ™dzy 250-500 eur (1.172-2.345 zÅ‚), 21% miÄ™dzy 500-1.000 eur (2.345-4.690 zÅ‚), a 8% powyżej 1.000 eur (>4.690 zÅ‚).

Relaks musi być całkowity

Pytanie czy będziesz pracować na urlopie oburzyło 54% zapytanych w Polsce, którzy uważają, że praca podczas urlopu nie jest w porządku. 15% badanych wskazało jednak, że nie wykluczają swojej dostępności w sytuacjach awaryjnych. 9% jest niechętna pracy na urlopie, ale przyznaje, że ich rola czasem tego wymaga. 7% przyznało, że będą każdego dnia zerkać do skrzynki mailowej. 2% uznało, że lubi workation, czyli łączenie pracy z urlopem i podróżami. Zdecydowana większość pytanych Polaków woli jednak rozdzielać te dwa światy, pracy i urlopu.

Co nas drażni na urlopie?

Dla większości zapytanych Polaków synonimem piekła na urlopie są tłumy ludzi i to irytuje ich najbardziej (57%). Drugim czynnikiem generującym stres jest ryzyko, że padnie się ofiarą oszustwa (28%). Co czwarta ankietowana osoba z Polski nie lubi porównywania ofert z wielu źródeł przy rezerwacji miejsca pobytu (25%). Wiele osób irytują też strajki w transporcie i na lotniskach (16%) oraz zawyżone od czasu pandemii ceny wynajmu aut (16%). Badanych drażnią też opłaty za wymianę walut (13%) i przerwy szkolne, które zmuszają do mimowolnego wzięcia dni wolnych (5%). Tyle stresów, a co nas cieszy?

Lokalne zabytki, potrawy i napoje

Tym co skłania do podróżowania i przyciąga jak magnes badanych Polaków są lokalne zabytki (67%), lokalne potrawy i napoje (64%), kontakt z przyrodą i oglądanie zwierząt (61%). Ważne są tradycje, takie jak karnawał i święta (38%), muzea i sztuka (35%), czyli szeroko pojęta kultura. Dopiero w dalszej kolejności wskazywane były zakupy, lokalna moda i rękodzieło (27%), spędzanie czasu z lokalnymi mieszkańcami (23%), festiwale muzyczne (23%), wydarzenia sportowe (14%), luksus i wellbeing (14%), randki i życie nocne (14%). Najmniej badanych z Polski przyznało, że celem ich podróży są procedury dentystyczne i operacje plastyczne (3% wskazań).

– Polacy podróżują z wielu powodów – aby odpocząć na urlopie, spotkać się z rodziną, lub zarobić pieniądze i wrócić z nimi do kraju – żaden cel nie jest ani lepszy ani gorszy. Jako Revolut chcemy by, czy to w zagranicznej podróży, czy to na co dzień w Polsce, każdy nasz klient osiągał jak najwięcej korzyści ze swoich pieniędzy i używał ich z pomocą aplikacji w sposób bezpieczny, wygodny i tani – powiedział Stefan Bogucki, Communications Manager w Revolut. 

 

Revolut udostępnia wyszukiwarkę Atrakcje. Pomoże urozmaicić wyjazd o jedną z 300 tys. aktywności

Liczba klientów Revolut przekroczyła 30 milionów na świecie i 2,5 miliona w Polsce

Revolut udostępnił nowy kurs. Dotyczy smart kontraktów