Pomagają zdobywać kontrakty dla Pentagonu, sami zdobyli 5 mln USD. Sales Patriot Szymczyka ze wsparciem m.in. od Pucka i Staniszewskiego

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Pomagają zdobywać kontrakty dla Pentagonu, sami zdobyli 5 mln USD. Sales Patriot Szymczyka ze wsparciem m.in. od Pucka i Staniszewskiego

Udostępnij:

Polsko-amerykański startup SalesPatriot pozyskał 5 mln dolarów w rundzie seed, której przewodził fundusz CRV, przy udziale m.in. Y Combinator oraz aniołów biznesu, w tym Paula Grahama, Richa Minera i Matiego Staniszewskiego. Wraz z rundą seed spółka otworzyła w Warszawie centrum R&D – SalesPatriot House.

Założony w 2024 roku przez inżynierów Nelsona Raya, Benjamina Rhodesa-Kropfa i Macieja Szymczyka, SalesPatriot tworzy platformę, która automatyzuje procesy zakupowe w sektorze obronnym i lotniczym. Z rozwiązania korzystają zespoły obsługujące zamówienia Pentagonu o łącznej wartości przekraczającej 200 mln dolarów rocznie. Wśród klientów znajdują się m.in. Jamaica Bearings Group, AllClear Aerospace i STATZ Corporation.

SalesPatriot pozyskał dotychczas od inwestorów łącznie 6,3 mln dolarów – w tym 5 mln dolarów w najnowszej rundzie seed. Przewodził jej amerykański fundusz CRV, a wśród inwestorów znaleźli się także Pear VC, Y Combinator, SV Angel, Liquid2, Uncorrelated Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Paul Graham, Rich Miner, Mark Pincus, Steve Blank, Bartek Pucek i Mati Staniszewski.

Czytaj także: Biznes w USA. „Da się być cwaniakiem, ale nie da się robić dobrego biznesu” – Maciej Szymczyk (SalesPatriot)

Wraz z rundą seed firma otworzyła w Warszawie SalesPatriot House – centrum rozwoju technologii i miejsce, w którym zespół buduje zaplecze dla ekspansji międzynarodowej. Inżynierowie w SalesPatriot House pracują i mieszkają razem, koncentrując się na dwóch rzeczach: dostarczaniu najwyższej jakości kodu i zadowoleniu klientów. Firma zapewnia zakwaterowanie i wyżywienie oraz możliwość relokacji do San Francisco wraz z dalszym rozwojem spółki na rynkach zagranicznych.

Poszukiwani inżynierowie

– Polska jest pełna świetnych inżynierów, którzy chcą pracować nad projektami o realnym wpływie na świat. W SalesPatriot House dajemy im możliwość tworzenia technologii o znaczeniu strategicznym, wspólnie z zespołem z USA. To dopiero początek. Planujemy znacząco rozbudować zespół w Polsce i uczynić go jednym z filarów globalnego rozwoju firmy – mówi Maciej Szymczyk, współzałożyciel SalesPatriot.

Czytaj także: Zbroić się na giełdę czy nie? Komentarz ekspercki Szymona Struszyńskiego i Macieja Szymczyka

Polsko-amerykańska firma rozwiązuje jeden z bardziej palących problemów rynku wartego miliardy dolarów rocznie. Większość zamówień dla Departamentu Obrony USA wciąż opiera się na przestarzałych, ręcznych procedurach. Brak standaryzacji i rozproszone dane powodują opóźnienia i błędy, które utrudniają realizację kontraktów w czasie, gdy logistyka i odporność łańcuchów dostaw mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy firma zamierza umocnić pozycję w sektorze obronnym, rozszerzyć działalność na rynek lotnictwa cywilnego oraz rozpocząć ekspansję w Europie i Azji. W dłuższej perspektywie spółka chce stać się kluczową infrastrukturą dla strategicznych łańcuchów dostaw – od obronności po energetykę.

Jak wygrywa się współczesne wojny?

– Naszą wizją jest stworzenie domyślnego systemu obsługującego zakupy w sektorze obronnym, a w przyszłości także w innych branżach strategicznych. Współczesne wojny wygrywa się logistyką i efektywnością łańcuchów dostaw, nie tylko nową technologią. Budujemy infrastrukturę, która ma zapewnić Zachodowi gotowość – mówi Nelson Ray, CEO SalesPatriot.

Narzędzie SalesPatriot wykorzystuje AI, by porządkować dane z portali rządowych, systemów ERP, arkuszy kalkulacyjnych i korespondencji mailowej, dzięki czemu przyspiesza obsługę zapytań ofertowych nawet siedmiokrotnie.

– Od pierwszego dnia projektowaliśmy SalesPatriot tak, by integrował się z rzeczywistym, złożonym środowiskiem zakupów w obronności. Łączymy AI, dane ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane oraz starsze systemy, eliminując ręczną pracę zamiast zmuszać użytkowników do zmiany sposobu działania. Dzięki temu nasi klienci osiągają nawet siedmiokrotnie krótszy czas realizacji i wygrywają więcej kontraktów Pentagonu – dodaje Benjamin Rhodes-Kropf, CTO i współzałożyciel SalesPatriot.

Czytaj także: Polak w sercu amerykańskiego sektora zbrojeniowego – Maciej Szymczyk (SalesPatriot)

– Zdolność do budowania, pozyskiwania i produkcji w sposób efektywny i niezależny stanowi fundament bezpieczeństwa i odporności – SalesPatriot doskonale to rozumie, tworząc nowoczesny silnik zakupowy dla kolejnego pokolenia producentów w sektorze obronnym. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z tym zespołem – mówi Caitlin Bolnick Rellas, General Partner w CRV.

– SalesPatriot to przykład, jak wygląda w praktyce świetny zespół i prawdziwy talent. Głęboko rozumieją problem, mają kulturę szybkiego działania i obsesję na punkcie potrzeb klientów. Zamienili skomplikowany, krytyczny proces w oprogramowanie, które realnie przyspiesza działanie firm w sektorze obronnym. Wojny wygrywa się logistyką, a dziś logistyka wygrywa dzięki oprogramowaniu – mówi Bartek Pucek, inwestor w SalesPatriot.

Czytaj także: