Powstał zestaw kontrolerów do PlayStation 5, który umożliwi łatwiejszą obsługę gier osobom niepełnosprawnym

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Leonardo

Udostępnij:

Project Leonardo to nazwa robocza zestawu kontrolerów, który został zaprezentowany przez Sony Interactive Entertainment na targach CES 2023. Posiada wiele funkcji pozwalających na dostosowanie sterowania pod indywidualne potrzeby każdego gracza. Nowy zestaw kontrolerów do PlayStation 5 umożliwi łatwiejszą i wygodniejszą obsługę gier dla osób z niepełnosprawnościami.

Leonardo został stworzony, aby sprostać typowym wyzwaniom, przed którymi stoi wielu graczy z ograniczoną kontrolą motoryczną, w tym trudności z trzymaniem kontrolera przez dłuższy czas, dokładnym naciskaniem małych grup przycisków lub optymalnym ustawieniem kciuków i palców na standardowym kontrolerze.

Zawiera zestaw wymiennych komponentów, w tym różne nasadki drążków analogowych i przyciski w różnych kształtach i rozmiarach.

Gracze mogą używać tych komponentów do tworzenia szerokiej gamy układów sterowania. A odległość drążka analogowego od pada można dostosować do preferencji gracza. Te komponenty pozwalają graczom znaleźć konfigurację, która odpowiada ich sile, zakresowi ruchu i szczególnym potrzebom fizycznym

leonardo ps5

Dostosowania oprogramowania

Na konsoli PS5 gracze mają do dyspozycji szereg opcji, dzięki którym mogą dostosować swoje wrażenia z gry:

  • Mapowanie przycisków

Przyciski kontrolera można zaprogramować do dowolnej obsługiwanej funkcji, a wiele przycisków można przypisać do tej samej funkcji. I odwrotnie, gracze mogą przypisać dwie funkcje (takie jak „R2” + „L2”) do tego samego przycisku.

  • Profile kontrolne

Gracze mogą przechowywać zaprogramowane ustawienia przycisków jako profile sterowania i łatwo przełączać się między nimi, naciskając przycisk profilu.

Gracz może w dowolnym momencie zapisać do trzech profili sterowania i uzyskać do nich dostęp z konsoli PS5.

Współpracuje z innymi urządzeniami i akcesoriami ułatwiającymi dostęp

Leonardo może być używany jako samodzielny kontroler lub sparowany z dodatkowymi bezprzewodowymi kontrolerami Project Leonardo lub DualSense. Maksymalnie dwa kontrolery Project Leonardo i jeden kontroler bezprzewodowy DualSense mogą być używane razem jako jeden wirtualny kontroler, umożliwiając graczom łączenie urządzeń w celu dopasowania ich do konkretnych potrzeb w zakresie rozgrywki lub wspólną grę z innymi.

Na przykład gracze mogą rozszerzyć swój kontroler DualSense o kontroler Project Leonardo lub samodzielnie używać dwóch kontrolerów Project Leonardo. Przyjaciel lub członek rodziny może również pomóc kontrolować postać gracza za pomocą kontrolera DualSense lub drugiego kontrolera Project Leonardo. Kontrolery można dynamicznie włączać i wyłączać oraz używać w dowolnej kombinacji.

Za pomocą czterech portów AUX 3,5 mm można obsługiwać różne zewnętrzne przełączniki i akcesoria ułatwiające dostęp sprzętu innych firm. Umożliwia to użytkownikom zintegrowanie specjalnych przełączników, przycisków lub drążków analogowych z kontrolerem Project Leonardo. Zewnętrzne akcesoria można łączyć dynamicznie, a każde z nich skonfigurować tak, aby działało jak każdy inny przycisk.

Elastyczny Leonardo

Podzielona, ​​symetryczna konstrukcja Leonardo pozwala graczom zmieniać położenie drążków analogowych tak blisko siebie lub tak daleko od siebie, jak im się podoba. Kontroler leży płasko i nie trzeba go trzymać, więc gracze mogą położyć go na blacie stołu lub tacy wózka inwalidzkiego. Można go łatwo przymocować do uchwytów AMPS lub statywów i ustawić w zakresie 360 ​​stopni, co zapewnia najwygodniejsze użytkowanie. Gracze mogą również zaprogramować orientację „północną” na drążkach analogowych, aby dopasować ją do preferowanej orientacji kontrolera.

Projekt jest obecnie w fazie rozwoju. 

 

Przeczytaj również:

Startup gamingowy Elympics wygrywa pitch contest Next Block Expo

Polski Insert Stonks pozyskał od brytyjskiego funduszu ponad 2,5 mln złotych. Startup pomoże graczom zarabiać na gamingu

Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)