Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Wojciech Grzegorzyca, communications manager w Gameset

Udostępnij:

Czego marki szukają w świecie gamingu i metaversum? Jak mogą wykorzystać wirtualny świat do sprzedaży swoich produktów i usług? A także które marki już „przeniosły się” do wspomnianego świata? Między innymi na te pytania podczas Infoshare odpowiedział Wojciech Grzegorzyca, communications manager w Gameset.

Employer branding w świecie metaverse

Czy kampanie marketingowe realizowane w światach metaverse lub gamingu zarezerwowane są jedynie dla podmiotów, które działają w branży technologicznej? Nie.

– Najlepszym przykładem jest kampania „Walka o Koszyki”, którą zrealizowaliśmy z firmą budowlaną Erbud, czyli firmą, która na co dzień nie jest związana ze światem graczy – uważa Wojciech Grzegorzyca, communications manager w Gameset.

Podczas wspomnianej kampanii Gameset i Erbud przeniosły warszawskie targowisko i miejsce spotkań – Halę Koszyki – do wirtualnego świata, w którym gracze mogli ze sobą rywalizować, grając w FPS, czyli potocznie mówiąc w „strzelankę”. W efekcie twórcy kampanii zdobyli prestiżową nagrodę w konkursie marketingowym Effie Awards, a Erbud zwiększył 4-krotnie liczbę zgłoszeń do programu stażowego.

PKO Bank Polski w metaverse

Gaming i metaverse mogą służyć nie tylko celom związanym z employer brandingiem i pozyskiwaniem kandydatów do pracy. Mogą też budować wizerunek nowoczesnej firmy lub zwiększać świadomość marki wśród nowych odbiorców. PKO Bank Polski natomiast zamierza wykorzystać metaverse do sprzedaży produktów bankowych, a także do onboardingu i szkolenia nowych członków zespołu.

Pierwszy krok ku realizacji tego celu bank ma już za sobą. Na początku października PKO Bank Polski przeniósł jeden z najbardziej rozpoznawalnych warszawskich budynków do metaświata. Użytkownicy platformy Decentraland mogą odwiedzić wirtualną PKO Rotundę, w której udostępniono wystawę polskiej sztuki współczesnej, a do tego poznać historią banku i zagrać w mini grę podczas zwiedzania przestrzeni.

Dotarcie do nowej grupy odbiorców

Chociaż metaverse to koncepcja, która wciąż się rozwija, to już teraz przyciąga liczne grono entuzjastów nowych technologii. Co istotne, w kierunku metaversum coraz chętniej spoglądają duże przedsiębiorstwa. Co konkretnie przyciąga je do wirtualnego świata?

– Przede wszystkim chęć dotarcia do bardzo dużej grupy docelowej – głównie młodych osób, ale nie tylko. Czasem pokutuje przekonanie, że tylko młodzi grają w gry. Natomiast nieraz spotkałem się z osobami, które mają 50, 60 lat i wciąż grają. Na świecie mamy ponad 3 mld graczy. To ogromna grupa, do której marki mogą docierać poprzez gaming, podczas gdy dotarcie np. do młodych osób poprzez standardowe formaty reklamowe jest utrudnione – mówi Wojciech Grzegorzyca.

Więcej na temat metaverse i gamingu w poniższym wideo ?

Masz ochotę na więcej?

Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej: