Revolut ogłosił pozyskanie dodatkowego finansowania w wysokości 80 milionów dolarów. Tym samym Revolut zamknął rundę finansowania Serii D na poziomie 580 milionów dolarów. Utrzymał też aktualną wycenę. TSG Consumer Partners to kolejny amerykański fundusz z Doliny Krzemowej, który zainwestował w Revolut. TSG ma siedzibę w San Francisco, jest funduszem private equity i specjalizuje się w budowaniu wartości globalnych marek konsumenckich.
– Nie poszukiwaliśmy aktywnie dodatkowego kapitału. TSG zwrócił się do nas z propozycją współpracy oferując swoje doświadczenie w zarządzaniu innowacyjnymi markami konsumenckimi na skalę globalną. Cieszymy się mogąc skorzystać z wiedzy nowego partnera. Liczymy, że przyspieszy to rozwój naszej platformy – powiedział Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.
Pieniądze zostaną wykorzystane na rozwój działalności w Europie i USA
Revolut wykorzysta dodatkowe środki, aby przyspieszyć rozwój działalności bankowej w Europie – w tym oferty depozytowej i usług kredytowych – i uruchomić nowe produkty – w tym funkcji do zarządzania subskrypcjami i rozwoju platformy z okazjami zakupowymi.
– Teraz, gdy Seria D finansowania jest zakończona, skupiamy nasze siły i zasoby na rozwoju usług bankowych w Europie i rozwoju produktów w USA. Biorąc pod uwagę aktualne otoczenie rynkowe, cieszymy się mając tak stabilną pozycję by zaoferować lepsze usługi bankowe ludziom na całym świecie – dodał Nik Storoński.
W najbliższych tygodniach Revolut udostępni klientom usługę do zarządzania subskrypcjami, która przypomni o upływających terminach darmowych subskrypcji próbnych i pomoże pozbyć się zbędnych subskrypcji jednym kliknięciem.
– Revolut pozycjonuje się jako wiodąca marka konsumencka na dynamicznym i szybko rosnącym rynku usług finansowych opartych na technologii – powiedział Colin Welch, dyrektor zarządzający w TSG.
Revolut spożytkuje finansowanie także do rozwoju Rewards, algorytmu rozpoznającego ulubione marki klienta i oferującego mu personalizowane rabaty, obniżki i cashback, by osiągnął więcej korzyści z posiadanych środków.
– Innowacyjna oferta produktowa, zdolność łączenia aktywności finansowej klientów na świecie i determinacja w budowaniu lepszych usług finansowych plasuje Revolut na ścieżce wzrostu jako wiodącej globalnej super aplikacji. Cieszymy się na myśl o współpracy z Nikiem, Władem oraz całym zespołem Revolut na kolejnych etapach skalowania platformy – dodał Colin Welch.
W zeszłym tygodniu Revolut udostępnił na swojej platformie w USA handel kryptowalutami, umożliwiając amerykańskim klientom kupno, przechowywanie i sprzedaż Bitcoin i Ethereum na jedno kliknięcie w aplikacji.
– Revolut stworzył wszechstronną platformę technologiczną do budowy produktów, która łączy obszary geograficzne, społeczności klientów, cyfrowe aktywa, w tym kryptowaluty oraz transakcje fizyczne i online. Wejście Revolut na rynek amerykański to okazja dla TSG by zaoferować nasz unikalny know-how w zakresie pozyskiwania nowych klientów i marketingu cyfrowego – mówi Beth Pickens, prezes w TSG.
Dynamiczny rozwój
Revolut powstał w 2015 roku, jako usługa do wymiany walut. Od tego czasu, dzięki stale uzupełnianej ofercie, wykroczył daleko poza pierwotne ramy. Dziś oferuje bezprowizyjny handel akcjami, ekspozycję na kryptowaluty, darowizny, sejfy Vault, funkcje do analizy i kontroli wydatków, karty dla dzieci, konta dla firm i wiele innych użytecznych funkcji. Obecnie z platformy korzysta ponad 12 milionów klientów.
Na początku 2018 roku firma pozyskała 250 milionów dolarów w serii C, tym samym osiągając miano jednorożca. Do tego czasu wycena fintechu wzrosła pięciokrotnie w niecały rok, osiągając ostatecznie wycenę na poziomie 1,7 miliarda dolarów.
W lutym tego roku informowaliśmy o kolejnej inwestycji Revolut. Tym razem spółka otrzymała 500 milionów dolarów w serii D, osiągając wycenę na poziomie 5,5 miliarda dolarów. Tym samym Revolut stał się jedną z najwyżej wycenianych firm fintechowych na świecie.
Od momentu założenia firma w sumie pozyskała już 800 mln dolarów finansowania od inwestorów, ponad 12 milionów klientów na świecie i zrealizował ponad 1 miliard transakcji wartych ponad 130 miliardów dolarów. Revolut obsługuje w Polsce ponad milion klientów indywidualnych.
Konkurencja również nie zwalnia
Jedną z czeskich firm, która najczęściej jest przyrównywana do Revolut, jest Twisto. W lutym tego roku firma poinformowała, że ma już ponad 140 tys. zarejestrowanych klientów w Polsce i Czechach. Według planów firmy w 2020 roku liczba zarejestrowanych użytkowników ma osiągnąć poziom 300 tys., a w 2024 roku już 2,5 miliona. Po sukcesie w Czechach firma obecnie cały czas pracuje nad dalszą ekspansją.
– Często jesteśmy porównywani do Revoluta, choć w przeciwieństwie do naszego konkurenta dajemy klientowi możliwość korzystania z bezpłatnego limitu kredytowego, dzięki czemu nie musi on „wykładać własnych pieniędzy”. Różni nas również idea prowadzenia biznesu. Nie chcemy, niczym Revolut, wypierać banków, zwłaszcza że jeden z nich, ING, jest naszym akcjonariuszem. Wyróżnia nas chęć życia w synergii z bankami, a jednocześnie pokazania, że w płatnościach w sieci, i nie tylko, można mieć absolutnie prokonsumenckie, ale i bezpieczne podejście – mówił w wywiadzie z nami Michał Smida, CEO Twisto.
Mimo że twórcy Twisto nie chcą być postrzegani, jako bezpośredni konkurent Revolut, jeśli ich plany pójdą zgodnie z założonym planem, fintech rzeczywiście może stać się zagrożeniem dla Revolut. Od 2018 roku Twisto ma ponad 3,5 razy więcej użytkowników niż w 2018 roku. Jeżeli ta tendencja wzrostowa utrzyma się, być może będziemy mieli kolejnego jednorożca.