Sklepy Take&Go otwarte są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, również w niedziele niehandlowe.
Placówki tej sieci nie mają kas ani fizycznego personelu. Z tego powodu nie obejmują ich przepisy o zakazie handlu w niedzielę.
Jak działa Take&Go?
Aby móc zrobić zakupy, należy ściągnąć aplikację Take&Go (dostępna na Androida i iOS) i zarejestrować się. Podajemy imię i nazwisko oraz dane karty płatniczej. Do sklepu można wejść za pomocą wygenerowanego w aplikacji kodu QR
Dzięki posiadanemu kodowi QR wejdziemy także do strefy z dostępnymi produktami, już bezpośrednio w sklepie. Cały asortyment jest wyposażony w chipy RFID, a to oznacza, że zakupy są automatycznie skanowane. Zakupy od razu pakujemy do torby. Nie trzeba ich ponownie wypakowywać przy kasie.
Potem tym samym kodem uruchamiamy kasę i stawiamy zakupy na odpowiedniej półce. Kiedy system naliczy cenę, zatwierdzamy transakcję na ekranie dotykowym.
Sklepy Take&Go są własnością poznańskiej spółki Surge Cloud. To pierwsze całkowicie samoobsługowe placówki w Polsce. We wrześniu 2019 r. firma otworzyła swój pierwszy sklep w Poznaniu przy ulicy Półwiejskiej 13. Kolejny powstał także w tym mieście przy ulicy Katowickiej 67B.
Samoobsługowy Carrefour w Warszawie
W grudniu ubiegłego roku samoobsługowy sklep otworzył w Warszawie Carrefour. Sklep jest zlokalizowany przy ul. Światowida 18 i oferuje zakupy 24 h i 7 dni w tygodniu.
Wśród produktów sprzedawanych w modelu vendingowym znajdują się kanapki, przekąski, napoje, słodycze, a także artykuły świeże, takie jak pakowane jabłka, pomidory, sałata, pieczywo i masło. Znajdziemy tam również produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby; towary pierwszej potrzeby np. mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata, przyprawy; dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne oraz karmy dla zwierząt.
Warszawski Carrefour z ekologiczną żywnością
Sieć Carrefour wprowadziła w ubiegłym roku do Polski sklepy z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy sklep Carrefour Bio został otwarty 15 listopada 2019 r. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej.
Wprowadzenie nowego szyldu – Carrefour Bio w naszym kraju jest jednym z punktów realizowanej strategii transformacji żywieniowej. Christophe Rabatel, prezes zarządu Carrefour Polska, uważa, że ekologiczna oferta Carrefour spotyka się w Polsce z aprobatą kupujących.
Firma reaguje na potrzeby konsumentów i jak zapewnia, chce zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości w przystępnych cenach. Cała koncepcja będzie rozwijana i powstaną nowe sklepy.
Fot.mat.pras. Take&Go