GraftFlow
Zespół ekspertów, w skład którego wchodzą prof. Paweł Buszman oraz dr Piotr Hirnle rozpoczyna właśnie pracę nad projektem badawczo-rozwojowym GraftFlow. Celem jest opracowanie, wytworzenie i przebadanie stentgraftów nowej generacji, powlekanych materiałem polimerowym kompozytowym o wysokiej biozgodności.
Niewielka, syntetyczna rurka – stentgraft – ratuje życie pacjentów w przypadku pęknięcia ściany naczynia w trakcie angioplastyki naczyniowej. Stosowana w zabiegach chirurgii naczyniowej, w leczeniu tętniaków, rozwarstwień aorty, czy udrażnianiu tętnic obwodowych – pomaga wzmocnić naczynia lub stworzyć połączenie pomiędzy nimi.
Prace będą możliwe dzięki inwestycji funduszu Scanderia Venture ponad 117 000 000 zł ze środków programu BRIdge Alfa oraz przystąpieniu do umowy inwestycyjnej z założoną przez zespół ekspertów medycznych spółką Innovations For Heart And Vessels.
Swapp!
Swapp! tworzy stacje do refillingu – uzupełniania opakowań wielokrotnego użytku kosmetykami i chemią gospodarczą. Urządzenie swoim wyglądem przypomina automaty do kawy czy te, oferujące przekąski. Na początku w jednym urządzeniu znajdowały się cztery 5-litrowe pojemniki z czterema różnymi produktami (szampon, dwa rodzaje mydła, żel pod prysznic). Jeden pojemnik zbiorczy pozwala na uzupełnienie 10 opakowań o pojemności 500 ml. Napełnienie jednego opakowania zajmuje około minuty, a cały proces zakupowy – wybór produktu, uzupełnienie i zamknięcie butelki oraz płatność – około 3 minut. W trakcie 12 godzin pracy sklepu urządzenie może napełnić 240 opakowań 120-ma litrami płynu.
Pierwsze dwa refillomaty działają w sklepie Carrefour Bio na warszawskim Bemowie i w Hipermarkecie Carrefour w CH Magnolia Park we Wrocławiu. Obecnie klienci mogą kupować w ten sposób produkty YOPE i Lubella w wybranych sklepach sieci handlowych Carrefour, Auchan i Super Pharm.
Poza Scanderią w startup zainwestował w 2021 r. SpeedUp Group. Już wtedy spółka planowała zebranie kolejnej rundy inwestycyjnej w kwocie do 3 mln euro. Środki pozyskane od SpeedUp Group zespół przeznaczył na wspomniane wdrożenie automatów w wersji 2.0,na poszerzenie kategorii produktowej o środki czystości, zwiększenie pojemności zbiorników, ale także stworzył oprogramowanie do obsługi refillomatów i procesu zakupowego (mobile/web app).