Shares, aplikacja inwestycyjna skupiająca społeczności inwestorów, której globalnymi ambasadorkami są m.in. Siostry Williams i Ed Westwick, wchodzi do Polski z pierwszą kampanią edukacyjną realizowaną w prywatnych grupach dyskusyjnych. Celem platformy jest dzielenie się wiedzą i demokratyzacja dostępu do inwestycji. Startup zgromadził w Wielkiej Brytanii już ponad 160 000 użytkowników i rozpoczyna europejską ekspansję. Shares pomaga rozwiązać problem braku dostępu do wiedzy inwestycyjnej i zrozumienia mechanizmów działania branży, poprzez zapewnienie dostępu do wiedzy Ambasadorów w dedykowanych społecznościach.
– Wiele osób zaczyna swoje doświadczenia z inwestowaniem, od razu skacząc na głęboką wodę, często bez posiadania nawet podstawowej wiedzy o danym aktywie i branży. Chcemy, aby nasi użytkownicy nauczyli się inwestowania jeszcze przed dokonaniem pierwszej transakcji dlatego dajemy łatwy dostęp do wiedzy w prywatnych grupach (społecznościach) w aplikacji. Najpierw naucz się, zrozum jak działają poszczególne aktywa, a dopiero wtedy zacznij inwestować. Ważne aby podejmować świadome wybory. Z tego względu, zaprosiliśmy do współpracy Ambasadorów ze świata finansów aby uczyli naszych użytkowników jak stawiać pierwsze kroki w szeroko pojętym świecie inwestycji, mówi Bartosz Czerkies, General Manager Shares w Europie Środkowo-Wschodniej.
Społeczności w aplikacji
Shares czerpie to, co najlepsze z social mediów i łączy to ze światem inwestycji tworząc społeczności przeznaczone do nauki inwestowania. Dostępne grupy są dedykowane ogólnym tematom inwestycyjnym (#PolskaSpołecznośćInwestycyjna), konkretnym aktywom (#bitcoin) lub wybranym Ambasadorom (#GirlsMoneyClub). Po zalogowaniu i weryfikacji tożsamości na platformie, każdy użytkownik może mieć dostęp do dowolnej społeczności Shares i aktywnie w niej uczestniczyć. Grupy Ambasadorów są dostępne w modelu subskrypcyjnym – 2,99 EUR/mies. per społeczność, oferując: unikalne treści, możliwość dołączenia do dyskusji, wgląd w aktywność i szczegóły portfela inwestycyjnego oraz notyfikacje wszystkich ruchów inwestycyjnych danego Ambasadora.
Przejrzysty UX i wgląd w aktywność inwestycyjną Ambasadorów pozwala czerpać wiedzę od doświadczonych osób i zobaczyć w praktyce, jak robią to inni – w bezpiecznej, moderowanej przestrzeni do nauki, rozmów i inwestycji. Ambasadorzy zainspirują do przemyślanych inwestycji, wspólnych rozmów i wymiany doświadczeń.
Ambasadorzy – ucz się od doświadczonych inwestorów
Znajomość branży, mechanizmów działania i poszczególnych narzędzi jest kluczowa przed rozpoczęciem świadomego inwestowania, dlatego Shares nawiązał współpracę z Ambasodarami, którzy będą dzielić się wiedzą i wartościowymi treściami w swoich społecznościach w aplikacji.
Do grona Ambasadorów dołączyła Dorota Sierakowska z Girls Money Club (GMC). Jej działania edukacyjne dla kobiet otrzymały nagrodę za najlepszą inicjatywę edukacyjną 2022 roku podczas konferencji Invest Cuffs. Dorota współprowadzi również jeden z najpopularniejszych podcastów biznesowych dla kobiet w Polsce – Girls Money Club Podcast. W społeczności GMC znajdują się treści dotyczące szeroko pojętych finansów i inwestycji, m.in. w akcje, obligacje, ETFy ale również szczegółowa wiedza o inwestycjach w złoto, strategiach na walutach, w inwestycje alternatywne, NFT czy crypto.
– Stworzyliśmy platformę, która oprócz inwestycji, oferuje łatwy dostęp do społeczności osób zainteresowanych nauką finansów. Naszym zamysłem jest oswojenie wszystkich tematów dotyczących inwestycji, zarówno tych tradycyjnych, jak akcje, ale również tych mniej konwencjonalnych, jak NFT. Dzięki współpracy z Ambasadorami będziemy w stanie przekazać wiedzę naszym użytkownikom i podnieść świadomość w obszarze finansów, dodaje Bartosz Czerkies.
Kolejni Ambasadorzy będą konsekwentnie dołączać do społeczności Shares, wraz z następnymi etapami kampanii edukacyjnej.
Jak działa aplikacja?
Shares oferuje możliwość inwestowania już od 1 EUR na bezpiecznej, szyfrowanej platformie inwestycyjnej dla użytkowników iOS oraz Android. Subskrypcja wybranych treści Ambasadora wynosi 2,99 EUR/miesiąc – dając dostęp do prywatnej grupy Ambasadora, unikalnych treści i dyskusji, wglądu w aktywność i szczegóły portfela inwestycyjnego Ambasadora, a także mozliwość otrzymywania notyfikacji wszystkich ruchów inwestycyjnych. Startup pobiera opłatę od kupna i sprzedaży aktywów cyfrowych w wysokości 1,49%. Platforma umożliwia dzielenie się swoją aktywnością inwestycyjną i opiniami z innymi użytkownikami platformy – zarówno w społecznościach, jak i w mediach społecznościowych.
W pierwszej części kampanii edukacyjnej aplikacja daje dostęp do inwestycji w kryptowaluty, a w najbliższych tygodniach startup planuje dodać m.in. akcje i ETF.
Authologic rusza z ekspansją. Wchodzi na siedem europejskich rynków
Polski fintech FinGames zamierza przeznaczyć 10 mln euro na inwestycje w gamedev