Londyńska stacja jest pierwszą poza Ameryką Północną, która umożliwia ładowanie z mocą do 250 kW.
Tesla ma obecnie stacje ładowania w 24 krajach Europy. Firma poinformowała, że do końca 2019 r. zamierza zainstalować stacje w zasięgu 99% populacji w Europie.
Fabryka Tesli powstanie w Berlinie
Kiedy w ubiegłym miesiącu Elon Musk odbierał nagrodę „złotej kierownicy”, poinformował, że 4 na świecie fabryka Tesli powstanie w Berlinie. Projekt pochłonie 5 mld dolarów. Musk chce stworzyć także centrum inżynieryjne i projektowe. Produkcja w Europie zacznie się w 2021 r.
Najnowsza inwestycja Tesli powstanie w okolicy budowanego lotniska na południowym wschodzie od Berlina. Jest to obszar przemysłowy w Brandenburgii – Grünheide.
Na stronie amerykańskiego przedsiębiorstwa motoryzacyjnego już pojawiły się ogłoszenia o pracę w nowym zakładzie.
W niemieckiej fabryce pracę znajdzie 6500 pracowników.
Tesla chce stworzyć własne ogniwa akumulatorowe
Tesla zaczyna realizować plany stworzenia własnych ogniw akumulatorowych. Firma Electric Autonomy dowiedziała się, że Tesla po cichu nabyła Hibar Systems, kanadyjską firmę posiadającą doświadczenie w zautomatyzowanym wytwarzaniu akumulatorów do zelektryfikowanych pojazdów, laptopów i innych podobnych urządzeń.
Firma Elona Muska nabyła też niedawno kalifornijską firmę Maxwell, która opracowuje elektrody litowo-jonowe nowej generacji. Ponadto Tesla zawarła pięcioletnią umowę z kanadyjskim badaczem Jeffem Dahnem.
Właściciel Tesli powiedział, że jego nowy wynalazek robi postępy w kierunku „million mile battery”. Zespół Dahna opublikował we wrześniu artykuł, w którym opisał, że baterie o tak długiej żywotności są możliwe. Musk już od pewnego czasu wspomina o własnej produkcji ogniw akumulatorowych, ale teraz staje się to coraz bardziej jawne i prawdopodobne.
Prace badawcze nad bateriami do samochodów
W Europie trwają także badania nad bateriami do samochodów. Komisja Europejska potwierdziła niedawno swoją zgodę na wsparcie dla Europejskiego Sojuszu Bateryjnego.
Organizacja otrzyma 3,2 mld euro od 7 państw z Unii, w tym Polski.
Pieniądze na rozwój prac badawczych oraz wprowadzenie innowacji w technologii baterii będą pochodzić od Niemiec (1,25 mld euro), Francji (960 mln), Włoch (570 mln), Polski (240 mln), Belgi (80 mln), Szwecji (50 mln) oraz Finlandii (30 mln).
Produkcja baterii w Europie ma strategiczne znaczenie dla gospodarki i społeczeństwa. Wiąże się z koncepcją czystej mobilności i energetyki, tworzeniem nowych miejsc pracy, zrównoważonym rozwojem i konkurencyjnością.