fot. unsplash.com
1. Bądź tam, gdzie Twoi klienci
– Dziś sprzedawcy B2B muszą być tam, gdzie ich klienci, a oni coraz częściej są właśnie w sieci, poszukując informacji o produktach czy usługach oraz opinii o ich dostawcach – mówi Kamil Kozłowski, account director w d*fusion communication.
2. Gra ceną niekoniecznie się opłaca
– Sfinalizowanie sprzedaży nie zawsze będzie tożsame z sukcesem, zwłaszcza jeżeli na skutek negocjacji doprowadzimy do ceny, która zaniży realną wartość produktu bądź usługi – mówi Mateusz Stawiński, account executive w Sprawy.
3. Proś o rekomendacje i pokazuje je innym
– Nawet najlepsze rekomendacje zdadzą się na nic, jeśli nie znajdą się w odpowiednio wyeksponowanym miejscu. Umieść je tam, gdzie klient na pewno je zobaczy, np. na stronie głównej, w profilu na LinkedIn, w formularzu zamówienia – w miejscu widocznym – mówi Justyna Fabijańczyk, autorka bloga CyfrowiNomadzi.pl.
4. Korzystaj z narzędzi dla sprzedawców
– Wyniki skutecznego sprzedawcy są również uzależnione od jego organizacji. Widziałem sprzedawców z dobrym warsztatem, którzy sprzedają na tzw. żywioł. To znaczy nie wspomagają swojej pracy odpowiednimi narzędziami – mówi Piotr Konopko VP, Head of Business w HighSolutions.
5. Postaw na proces i długofalowe relacje
– Prawidłowo prowadzona sprzedaż agresywna prowadzi do szybkiego, ale krótkoterminowego wzrostu sprzedaży, sprzedaż nieagresywna zapewnia wzrost stabilny chociaż początkowo wyniki nie są tak spektakularne – mówi Marcin Rogowski, który od 2014 roku szkoli trenerów w ramach Akademii Mistrzów Treningu GT Mentor i Szkoły Trenerów Biznesu ASC.
6. Przygotuj prezentację
– Przed planowanym wystąpieniem dobrze jest stworzyć ramowy plan prezentacji. Pozwoli Ci on czuć się pewniej i mieć nad wszystkim kontrolę. Posiadając odpowiednio przygotowany schemat masz gwarancję, że wszystko pójdzie zgodnie z wcześniejszymi założeniami –mówi Oskar Rak, właściciel agencji Goodkloo.
7. Podziel klientów
– Nie chodzi tutaj o grupowanie pod względem ważności. Często sprowadza się to do podziału na konta bardziej i mniej zaangażowane lub wdrażające produkt w sposób bardziej lub mniej standardowy – mówi Mateusz Krempa, head of customer success w Piwik PRO.