Black Rose Projects pozyskało 3,6 mln zł dofinansowania z NCBiR

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Black Rose Projects pozyskało 3,6 mln zł dofinansowania z NCBiR

Udostępnij:

Studio Black Rose Projects opracowało projekt badawczy, który otrzymał 3,6 mln zł finansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W efekcie, spółka opracuje narzędzie służące do obróbki tzw. assetów do gier. Produkt przeznaczony jest dla twórców gier, a prace nad nim rozpoczęły się już w styczniu.

Szybka Ścieżka – Innowacje Cyfrowe” to konkurs Narodowego Centrum Badań i Rozwoju realizowany ze środków Funduszy Europejskich – Programu Inteligentny Rozwój. Black Rose Projects znalazło się w gronie 117 podmiotów, które otrzymają dofinansowanie w łącznej kwocie 800 mln zł. Umowa została podpisana 15 lutego br.

Narzędzie do edycji i obróbki assetów do gier

W ramach projektu, studio opracuje, a następnie skomercjalizuje narzędzie do edycji i obróbki assetów do gier. Są to zestawy elementów niezbędnych w produkcji i animacji komputerowej, m. in. materiały graficzne, dźwiękowe, muzyka i animacja. 

– Standardowo, studia developerskie nabywają gotowe pakiety assetów, które edytują i w ten sposób przystosowują je do swoich potrzeb. Przez to, że proces opiera się na skomplikowanych obliczeniach i odbywa się w pełni manualnie, znacznie wydłuża się czas przeznaczony na tę część projektu. Często skutkuje także obniżeniem jakości. To z kolei powoduje wzrost kosztów. Zamierzamy zbudować uniwersalny system do parametryzowanego i automatycznego konwertowania mechanizmów odpowiedzialnych m.in. za tworzenie grafik i wizualizacji. Oznacza to, że edycja assetów odbędzie się automatycznie, po określeniu najważniejszych parametrów. Z naszych szacunków wynika, że może to przyspieszyć czas konwersji, wykrywania i naprawiania błędów o średnio 1,5 miesiąca. Co ważne, sami także zamierzamy wykorzystywać to narzędzie do pracy nad kolejnymi produkcjami mówi Łukasz Bajno, CEO Black Rose Projects.

Prace nad projektem potrwają 12 miesięcy. Następnie, narzędzie ma zostać wdrożone do użytku do  2026 r. Premierę poprzedzać będą testy nowych modułów przeprowadzone w warunkach rzeczywistych. 

Jak dotąd, na rynku nie pojawiło się żadne rozwiązanie o podobnym poziomie złożoności i funkcjonalności dla użytkowników. Projekt poprzedzony został badaniami i researchem, na podstawie którego określono największe trudności, jakie spotykają developerów w tym segmencie gamedev. Dystrybucja gotowego produktu planowana jest w kraju i za granicą.

Nowe tytuły od Black Rose Projects

Studio Black Rose Projects pracuje obecnie nad dwoma własnymi tytułami. „Spooky Lord”, czyli gra typu RTS (real-time strategy) ukazać się ma już w Q2 2023 r. Na III kwartał 2024 r. zaplanowano natomiast premierę „Dark Moonlight”, czyli przygodowej gry akcji utrzymanej w konwencji survival horroru. 

– Prace nad naszymi grami idą zgodnie z planem. W najbliższym czasie ukaże się tytuł Spooky Lord. Mogę zdradzić, że na ten moment projekt jest ukończony w ok. 80 proc. Przed nami ostatnie testy, na które chcemy poświęcić dość sporo czasu, następnie ewentualne poprawki. Cały czas pracujemy też nad Dark Moonlight, natomiast jest to zdecydowanie bardziej złożony projekt. W tym półroczu planujemy zaprezentowanie grywalnego demo. Cały czas realizujemy też porty gier na zlecenie zewnętrznych podmiotówdodaje Łukasz Bajno.

 

Startup gamingowy Elympics wygrywa pitch contest Next Block Expo

Polski Insert Stonks pozyskał od brytyjskiego funduszu ponad 2,5 mln złotych. Startup pomoże graczom zarabiać na gamingu

Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)