Branża finansowa kontra COVID-19. Fintechowa prasówka w MamStartup

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Branża finansowa kontra COVID-19. Fintechowa prasówka w MamStartup

Udostępnij:

W fintechowy piątek w MamStartup przygotowaliśmy dla Was prasówkę. Zobaczcie najważniejsze fintechowe informacje z tego tygodnia.

Tutaj przeczytacie ekologiczną prasówkę z zeszłego tygodnia.

  1. Do bankowości mobilnej Banku Pocztowego dostaniemy się dzięki FaceID

Bank Pocztowy ogłosił, że jego klienci mogą logować się do bankowości internetowej za pomocą technologii FaceID. Nowe rozwiązanie dostępne jest w aplikacji mobilnej EnveloBank. Z jego pomocą można wykonywać przelewy do tysiąca złotych.

Technologia działa w oparciu o aparat TrueDepth, który analizuje ponad 30 tys. mikroskopijnych punktów na twarzy użytkownika. Dzięki temu potrafi stworzyć precyzyjną mapę twarzy, która jest unikalna dla każdego klienta. Co ważne urządzenie jest w stanie rozpoznać daną osobę nawet gdy zdjęcie jest robione w ciemnych warunkach. Jego pracy nie zakłócają również takie elementy jak makijaż, zarosty, czy okulary.

– W dzisiejszych czasach konsumenci cenią przede wszystkim użyteczność rozwiązań oferowanych przez banki, a FaceID w aplikacji EnveloBanku umożliwia logowanie do bankowości mobilnej i autoryzację operacji w oparciu o biometryczne rozpoznanie twarzy – powiedziała Sylwia Kosidło, dyrektor departamentu kart płatniczych i bankowości elektronicznej Banku Pocztowego.

  1. Branża finansowa pomaga przetrwać koronawirusa 

Pandemia koronawirusa mocno odbija się na światowych gospodarkach. Kryzys trwa i niestety póki co nie zapowiada się na poprawę. Na dzień dzisiejszy (3 kwietnia) na całym świecie potwierdzono już ponad milion zakażeń i 53211 przypadki śmiertelne. Aby przetrwać ten trudny czas fintechy postanowiły aktywnie włączyć się w walkę z COVID-19. Tutaj przeczytacie, jakie działania podejmują.

  1. Santander Bank Polska przekazał 2 mln zł na sprzęt medyczny 

Nawiązując do fintechów, które pomagają w walce z koronawirusem, w tym tygodniu Santander Bank Polski ogłosił, że przekazał 2 mln złotych 8 polskim szpitalom. Pieniądze te zostaną przeznaczone na zakup potrzebnego sprzętu medycznego.

Poza tym Fundacja Santander Bank Polska uruchomiła zbiórkę pieniężną na rzecz szpitali, która potrwa do trwa do 14 kwietnia 2020 roku. Natomiast sam bank zapowiedział, że podwoi kwotę, która ostatecznie zostanie zebrana.

– Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć więcej, dlatego będziemy zachęcać naszych klientów i pracowników by włączyli się do akcji. Dziś to lekarze, pielęgniarki, ratownicy, laboranci i cały personel medyczny walczy o nasze zdrowie, życie i powrót do upragnionej codzienności. Dlatego nawet najmniejsza wpłacona kwota ma znaczenie, a każda będzie ponadto podwajana przez bank – mówi Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska.

  1. Oddziały Alior Banku są do dyspozycji seniorów w godzinach od 11 do 12

W tym tygodniu również Alior Bank ogłosił nowe zmiany w związku z epidemią koronawirusa. Od 1 kwietnia wszystkie oddziały banku w godzinach od 11 do 12 będa obsługiwać w pierwszej kolejności osoby po 60 roku życia. Jednocześnie bank będzie od teraz pracował jedynie od 11 do 16 godziny.

– Nowe wytyczne w walce z koronawirusem wprowadzone przez rząd nie obejmują co prawda placówek bankowych, ale zdecydowaliśmy się na podobny krok ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Dlatego od środy, 1 kwietnia, nasze oddziały przez godzinę są dostępne przede wszystkim dla seniorów. W tym czasie mogą oni załatwić wszystkie niezbędne sprawy z naszymi bankierami. Cały czas przypominamy także, że niemal wszystkie funkcjonalności są dostępne również w naszej aplikacji internetowej i mobilnej, dzięki czemu nie trzeba wychodzić z domu – mówi Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku.

Poza zmianami godzin w funkcjonowaniu placówek bank oświadczył, że jego pracownicy myją ręce po wizycie każdego klienta, klienci proszeni są o zachowanie 1,5 metrowej odległości od pozostały osób, a w pomieszczeniu jednocześnie może przebywać tylko dwóch klientów.

  1. mBank już udziela firmom MŚP kredytów płynnościowych z gwarancją BGK de minimis w ramach „tarczy antykryzysowej”

mBank w ramach wsparcia MŚP uruchomił preferencyjne kredyty, które posiadają gwarancje Banku Gospodarstwa Krajowego, dzięki czemu są łatwo dostępne. W efekcie przedsiębiorcy mogą liczyć na brak prowizji do końca roku przy przyznawaniu pożyczek. Co ważne nowe zasady dotyczą również kredyty, które już zostały udzielone, a są objęte gwarancją de minimis. Oferta banku jest elementem rządowego programu Tarcza Antykryzysowa.

– Małe i średnie firmy są kluczowym pracodawcą i kołem zamachowym polskiej gospodarki, ale z powodu trwającej epidemii koronawirusa przeżywają dziś trudne chwile. Wprowadzenie do oferty mBanku preferencyjnych kredytów z gwarancjami BGK pomoże im utrzymać ciągłość działalności – mówi Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku.

  1. Hiszpański konkurent Revoluta rozpoczął współpracę z Google Pay

Hiszpański fintech BNC10 nawiązał współpracę z Google Pay. Dzięki temu jego użytkownicy mogą od teraz dodawać swoje karty do Google Pay w aplikacji mobilnej BNC10 (która już pojawiła się w Sklepie Play). Z rozwiązania mogą korzystać również Polacy.

Aby skorzystać z nowej usługi BNC10 trzeba mieć bezpłatny rachunek płatniczy zwierający hiszpański numer IBAN, kartę od Mastercard oraz wspomnianą aplikację. „BNC10, teraz z Google Pay. Teraz możesz płacić za pomocą telefonu komórkowego w sklepach, online i aplikacjach. Pobierz Google Pay App, dodaj swoją kartę BNC10 i zapłać w łatwy i bezpieczny sposób!” – czytamy na profilu LinkedIn firmy.

  1. PKN Orlen rozpoczyna współpracę z SymmetricalAI. Zapewni bezpieczeństwo finansowe pracowników

Orlen rozpoczął współpracę ze SymmetricalAI. Jak poinformowała w mediach społecznościowych Patrycja Panasiuk, dyrektor biura innowacji PKN Orlen, firma dzięki narzedziom startupu chce zapewnić bezpieczeństwo finansowe swoim pracownikom w czasach epidemii COVID-19.

– W PKN Orlen S.A. w celu zwiększenia poczucia bezpieczeństwa finansowego pracowników oraz wychodząc naprzeciw zagrożeniom wywołanym przez epidemię koronawirusa, rozpoczynamy wspólnie ze startupem Symmetrical testy usługi finansowej świadczonej za pomocą intuicyjnej aplikacji, umożliwiającej w prosty i szybki sposób wcześniejszą wypłatę części wynagrodzenia. Wystarczy kilka prostych kliknięć w aplikacji mobilnej, aby dokonać wypłaty środków bezpośrednio na rachunek bankowy pracownika, już od pierwszego dnia miesiąca – czytamy we wpisie Panasiuk na Twitterze.

  1. Sześć statuetek „Instytucja Roku 2020” dla PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski zdobył sześć statuetek w piątej edycji rankingu „Instytucja Roku”. W tym trzy nagrody otrzymał w kategoriach związanych z jakością obsługi klienta. Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji został osobowością roku. Również Biuro Prasowe banku otrzymało nagrodę.

Piotr Krawczyk został doceniony za zaangażowanie we wdrażanie nowoczesnych technologii, realizację innowacyjnych projektów z zakresu bankowości elektronicznej i mobilnej oraz rozwój inicjatyw z obszaru e-administracji, a tym samym wspieranie cyfryzacji życia społecznego.

Natomiast Biuro Prasowe banku otrzymało statuetkę już po raz trzeci. Jury nagrodziło je za ciekawe i jakościowe informacje prasowe, szybkość działania oraz wysoką kulturę w kontaktach z dziennikarzami.

  1. Revolut uruchamia nową funkcję w planie Standard i wchodzi do USA 

Jak donosi serwis telepolis.pl Revolut udostepnił funkcję Kryptowaluty dla użytkowników korzystających z konta Revolut Standard. Natomiast w kwietniu ma się pojawić kolejna nowa funkcja – Złoto, która będzie dostępna w planie Standard.

W tym tygodniu Revolut ogłosił również, że już oficjalnie wchodzi ze swoją usługą na rynek w Stanach Zjednoczonych. O teraz mieszkańcy USA mogą nie tylko oszczędzać, poprzez odkładanie zaokrąglonych końcówek za swoje zakupy, ale również wykonywać przelewy zagraniczne. Ta ostatnia opcja jest kierowana w szczególności do Polonii.

  1. Twisto chwilowo wstrzymuje możliwość odroczenia opłat

Wracając do tematu kryzysu spowodowanego koronawirusem i rządowego programu Tarcza Antykryzysowa, również fintech Twisto podjął w tym kierunku działanie. Firma aktualnie pracuje nad nowymi zasadami działania w związku ze zmianami prawnymi, jakie wywołała najnowsza ustawa. Dlatego chwilowo zawieszona jest możliwość odroczenia opłaty rachunku za marzec.

  1. Można już wystawiać e-paragony

Prezydent 31 marca podpisał pakiet ustaw wdrażających rozwiązania antykryzysowe, tzw. specustawę. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych. Jak czytamy na stronie gov.pl między innymi można od teraz przekazywać klientowi, za jego zgodą i w sposób z nim uzgodniony, paragon fiskalny w postaci elektronicznej.