MARCIN SZYMAŃSKI: MVP musi rozpalać emocje i to do czerwoności

Dodane:

Damian Jemioło, redaktor MamStartup.pl Damian Jemioło

MARCIN SZYMAŃSKI: MVP musi rozpalać emocje i to do czerwoności

Udostępnij:

Marcin Szymański to cofounder Open Innovation House, który współpracował z ponad 200 startupami w Polsce, Kanadzie, Brazylii i Chinach. Specjalizuje się m.in. w zarządzaniu ceną, walidacją produktów, MVP i audytach procesów itd. itp. I to właśnie o walidacji oraz MVP rozmawiamy w tym odcinku. Marcin wskazuje, co musisz zrobić, aby zbudować efektywne MVP.

Jak stworzyć efektywne MVP i czy istnieją jakieś atrakcyjne alternatywy? Kiedy powinieneś sobie powiedzieć „dość” tworząc prototypy? I kto może przetestować Twój produkt, zanim wypuścisz go na rynek? O tym rozmawiamy w najnowszym odcinku MamStartup Podcast.

– MVP musi przede wszystkim rozpalać emocje i to do czerwoności. Ludzie w większości przypadków kupują emocjami. A jeśli chodzi o innowacje i wczesnych użytkowników, to mam wrażenie, że ich dotyczy to w szczególności. Jeżeli spojrzymy na wczesne wersje produktów, które dzisiaj uważamy za ikoniczne czy przełomowe, to one przede wszystkim na początku rozpalały emocje. Spójrz na Dropboxa, on wystartował jako landing page i wideo, bo twórców nie było na początku stać, aby odpalić skomplikowany produkt – mówi Marcin Szymański.

Sprawdź najnowszy odcinek MamStartup Podcast i dowiedz się, jak tworzyć efektywne MVP.

Posłuchaj również:

W Grupie Żabka zachodzą wielkie zmiany. Jako odpowiedzialna organizacja, Żabka podejmuje nowe współprace, których celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na otoczenie, rozwijając m.in. startupy pozytywnego wpływu. Z najnowszego odcinka MamStartup Podcast dowiesz się, jakie szanse Grupa Żabka oferuje startupom;

Andrzej Horoch to przedsiębiorca startupu ConnectedRealities.eu, specjalizującego się we wprowadzeniu innowacji w dużych firmach. Spółka zajmuje się m.in. wirtualizacją szkoleń. Z Andrzejem rozmawiamy o tym, dla kogo są szkolenia w VR-ze, kiedy warto po nie sięgnąć i co można dzięki nim uzyskać;

Jak zadbać o efektywność pracowników? Czy ich praca powinna być oparta na współpracy, czy rywalizacji? I dlaczego klasyczne rankingi wcale nie działają tak dobrze? Rozmawiamy z Wojciechem Ozimkiem – founderem scaleupu One2Tribe.