SGH i Sebastian Kulczyk uruchamiają Online MBA dla startupów

Udostępnij:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie podpisała z Kulczyk Investments porozumienie na organizację pierwszych w Polsce studiów online MBA tworzonych specjalnie dla startupów. To kolejna inicjatywa na rzecz młodych przedsiębiorców, w którą angażuje się Sebastian Kulczyk.

– Online MBA for Startups to pierwsze w Polsce studia MBA zaprojektowane specjalnie z myślą o twórcach startupów. Naszym celem jest wspieranie młodych przedsiębiorców poprzez podnoszenie ich konkurencyjności na rynku, wymagającym umiejętności ciągłej adaptacji, podejmowania szybkich decyzji i wykorzystywania najnowszych technologii. Ale także pokazanie, że nowoczesny biznes musi opierać się na zasadach społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju – mówi prof. Piotr Wachowiak, rektor SGH.

Mentoring i networking

Online MBA for Startups to 2-letnie studia, w całości oparte na zajęciach zdalnych, w ramach których uczestnicy wezmą udział w ponad 600 godz. zajęć prowadzonych przez najlepszych pracowników naukowych SGH i uczelni partnerskich programu, a także przedsiębiorców, menedżerów i uznanych praktyków. Nabór rusza w czerwcu.

Unikalna formuła studiów łączy wiedzę akademicką z doświadczeniem mentorów programu InCredibles, a jednocześnie będzie dla słuchaczy platformą relacyjną, dzięki której będą mogli nawiązać kontakt z przyszłymi partnerami, klientami oraz inwestorami.

– W ciągu czterech lat programu mentoringowego InCredibles, którego celem jest wszechstronne wspieranie polskich startupów, zebraliśmy bezcenną wiedzę. Setki godzin rozmów z liderami młodych firm dały nam wyraźny obraz tego, przed jakimi stoją wyzwaniami oraz jakie mają potrzeby. Dlatego postanowiliśmy zrobić kolejny krok i połączyć nasze doświadczenie z wiedzą akademicką w postaci unikalnego programu MBA, który od podstaw powstał z myślą o młodych przedsiębiorcach – wyjaśnia Sebastian Kulczyk, pomysłodawca InCredibles.

Międzynarodowy standard kształcenia

Dla studentów przygotowano 25 bloków programowych obejmujących praktyczne strony zarządzania firmami we współczesnym, dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i społecznym.

– Ten program to przede wszystkim studia przypadków, praktyczna wiedza, wymiana doświadczeń i co kluczowe – wspaniali mentorzy. Wierzymy, że dzięki niemu będziemy mogli jeszcze lepiej realizować misję SGH i kształtować liderów wśród polskich przedsiębiorców – mówi prof. SGH Rafał Mrówka, dyrektor Biura Programów MBA w SGH.

Online MBA for Startups są pełnoprawnym, honorowanym na całym świecie programem MBA, a SGH posiada akredytację AMBA (Association of MBAs), która potwierdza najwyższą, zgodną z międzynarodowymi standardami jakość kształcenia programów MBA. Tylko 2 proc. wszystkich uczelni na świecie prowadzących studia MBA posiada tę prestiżową akredytację.

Studia dla praktyków

Studia skierowane są do młodych przedsiębiorców wszystkich branż, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania, a jednocześnie zyskać unikalną możliwość nawiązania bezpośredniej relacji ze swoimi potencjalnymi partnerami biznesowymi, klientami oraz inwestorami.

Zajęcia rozpoczną się w listopadzie i będą prowadzone w języku polskim oraz angielskim. Kandydaci muszą mieć ukończone co najmniej studia licencjackie, posiadać nie mniej niż trzy lata doświadczenia zawodowego i swobodnie posługiwać się językiem angielskim. SGH nie będzie pobierała opłaty rejestracyjnej, a czesne w wysokości 37,8 tys. zł może zostać opłacone w 12 ratach.

Każdego roku Sebastian Kulczyk zaproponuje dwa stypendia, z których jedno będzie przeznaczone dla wybranego finalisty programu mentoringowego InCredibles, a drugie będzie nagrodą w otwartym konkursie organizowanym we współpracy z SGH, którego zasady zostaną ogłoszone wraz z rozpoczęciem naboru już w czerwcu.

Pierwszym studentem Online MBA for Startups będzie Paweł Węgierski, founder i CTO spółki Gamehag, która jest laureatem IV edycji programu InCredibles.

Inicjatywy Sebastiana Kulczyka

Sebastian Kulczyk po raz kolejny angażuje się w edukację młodych przedsiębiorców i rozwój ekosystemu startupowego w Polsce. Wiosną ubiegłego roku zorganizował nadzwyczajną edycję programu akceleracyjno-mentoringowego InCredibles, w ramach której uruchomił Incredible Academy – cykl szytych na miarę wirtualnych spotkań z ekspertami, podczas których uczestnicy otrzymali praktyczne wskazówki na temat zarządzania firmą w kryzysie. Kolejna odsłona programu ukazała się w tej samej formule jesienią.

Podczas spotkań przedsiębiorcy i ich mentorzy poruszali ważne tematy. Mówili między innymi o utrzymaniu płynności finansowej, zarządzaniu zespołem w kryzysie, organizacji pracy zdalnej oraz sprzedaży i maksymalizacji zysków. Do webinarów i podcastów, które zrealizowano w ramach Incredible Academy, możesz wrócić i powtórnie ich wysłuchać za pośrednictwem YouTube – do czego zachęcamy.

Natomiast tej wiosny Sebastian Kulczyk i jego program InCredibles we współpracy z Radiem 357 ruszyli z programem Firmament, podczas którego prowadzący i goście poszukują odpowiedzi na najbardziej palące problemy przedsiębiorców. Pierwsza audycja programu odbyła się 13 maja o godz. 15.00, a wzięli w niej udział prowadzący – Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments i koordynator programu Incredibles – oraz goście – szef programu MBA-SGH oraz Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24.

Tematem audycji była edukacja przedsiębiorców. Jej uczestnicy starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „jak zrobić z siebie przedsiębiorcę?”. A możliwości jest wiele, bo można przecież rzucić się na głęboką wodę, otworzyć biznes i uczyć się na własnych błędach, zatrudnić się na etacie i podpatrywać swoich przełożonych albo pójść na studia i zdobyć wiedzę akademicką. Jesteście ciekawi jak zrobić z siebie przedsiębiorcę? Koniecznie przeczytajcie relację z audycji lub ją odsłuchajcie.