Adam Jesionkiewicz: Astrography nigdy nie miało być wielką firmą. Sam jestem zaskoczony jej fenomenem (podcast)

Dodane: 18.02.2022

Damian Jemioło

Udostępnij:

Adam Jesionkiewicz zasłynął na scenie startupowej dzięki swojej spółce Ifinity. Tę jednak odsprzedał w 2021 r. i w całości poświęcił się swojemu projektowi – Astrography. Czyli startupowi sprzedającemu wysokoformatowe zdjęcia kosmosu w formie fine-art. Dzięki rozwojowi swojej firmy – Adam został wyróżniony w rankingu Kreatorzy 2022 w kategorii bootstrapping.
Adam Jesionkiewicz na scenie startupowej jest znany od dawna. W 2013 r. założył startup Ifinity Group, który przywiódł mu największą rozpoznawalność wśród polskich startupów. Jednak jak sam Adam przyznaje – nie wszystko poszło po jego myśli. Ostatecznie startup odsprzedał w 2021 r. i w całości poświęcił się rozwojowi swojego drugiego projektu – Astrography. Czyli firmy zajmującej się drukiem astrofotografii w formie fine-art.

Ze względu na szybki rozwój Astrography – Adam został wyróżniony w rankingu Kreatorzy 2022 w kategorii bootstrapping. To właśnie na ów bootstrapping stawia Jesionkiewicz, choć jak sam przyznaje – nie jest on dla każdego.

– Jeżeli ktoś w swoim życiu – nawet młodym – nie jest w stanie odłożyć czy zorganizować jakichś środków, to może mieć duże trudności ze zbudowaniem własnego biznesu. A czy bootstrapping wymaga jakichś doświadczeń w podejmowaniu jakichś innych inicjatyw? Jest to z pewnością atut. Jednak historia zna całą masę bootstrappów – rzeczywistość polska składa się z całej masy firm, w której założyciel zaczynał w piwnicy i „mieszał tam jakiś produkt” – mówi Adam Jesionkiewicz.

W najnowszym odcinku MamStartup Podcast rozmawiamy z Adamem o bootstrappingu, astrofotografii, czego nie lubi w polskiej kulturze startupowej, relacjach z funduszami VC i rankingu Kreatorzy 2022.

Posłuchaj również:

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem