W trakcie rozmowy z nami Nescho Topalov wskazał kilka obszarów, w których metaverse może być wsparciem dla firm. Mowa między innymi o szkoleniach pracowników, zdalnej współpracy i robieniu prezentacji produktów. Ponadto metaverse można wykorzystać jako element kampanii employer brandingowej, co zrobiła firma Erbud.
A mianowicie Erbud przeniósł warszawskie targowisko i miejsce spotkań – Halę Koszyki – do wirtualnego świata, w którym gracze mogli ze sobą rywalizować, grając w „strzelankę”. W efekcie firma budowlana 4-krotnie zwiększyła liczbę zgłoszeń do programu stażowego i przyciągnęła do firmy młode osoby zainteresowane gamingiem.
Pieśń przyszłości
Nescho Topalov zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt – ochronę środowiska. Prowadzenie firmy wiąże się z częstymi podróżami służbowymi, a te przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych. Przechodząc w tryb zdalny i odbywając spotkania w metaverse, firmy będą mogły działać bardziej eko, a także zmniejszyć ślad węglowy.
Ponadto za pośrednictwem tej technologii będzie możliwe w przyszłości prowadzenie działań sprzedażowych, a także prowadzenie wspólnych prac nad obiektami 3D. Będzie możliwe np. obejrzenie samochodu nie tylko z zewnątrz, ale i wewnątrz.
Posłuchaj wywiadu
- W jakich jeszcze obszarach metaverse przyda się firmom?
- Czy pandemia przyspieszyła rozwój tej technologii?
- Oraz czy w przyszłości będziemy postrzegać metaverse tak samo jak fizyczny świat?
O tym opowiedział nam Nescho Topalov 👇
Masz ochotę na więcej?
Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej:
- Dobry i zły metaverse. Jak wirtualny świat zmieni naszą rzeczywistość?
- Czy metaverse to „the next big thing”? Według szefa redakcji The Next Web – niekoniecznie
- 3 rady dla stawiających pierwsze kroki w metaverse – QuHarrison Terry
- Jak zachęcić firmy do bardziej zrównoważonego rozwoju – Chrissy Kidd (Splunk)
- Czy sztuczna inteligencja ZJADA nam świat? Rozmawiamy z Bartkiem Puckiem
- Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)